Ei uskoisi et on näin vaikeaa saada seksi ja ovulaatio kohtaamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Aina menee vaan pieleen. Nytkin laskurit ilmoitti ovulaatiopäiväksi kp 18, laskin viime kierron mukaan ja todellakin piti olla kp 18 senkin mukaan. Seksiä oli vain kp 16 (mies on paljon työmatkoilla) ja uskalsin toivoa että nyt tärppäs. Niin EI! Kp 22 eikä lämmöt ole vielä edes nousseet |O Joten ei mitään toivoa! Miksi tässä käy aina näin?! Kun kuvittelen, että nyt on otollinen aika, ovulaatio siirtyykin myöhemmäksi. Voiko olla että jännittäminen/toivominen/stressaminen aiheuttaa sen että se siirtyy? :(

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Voiko olla että jännittäminen/toivominen/stressaminen aiheuttaa sen että se siirtyy? :(

Voi olla. Mä olen itse tullu raskaaksi heti kun päätin että OK, meille ei sit ilmeisesti tule lapsia. Tosin mä olin syöny sitä ennen pillereitä viitisen vuotta ja olen kuullu joskus, etä pillerit saattaa vaikuttaa herkän ihmisen hormoonitoimintaan jopa 2 vuotta lopettamisen jäölkeen ja mulla sattui menemään myös tasan tuo 2 vuotta niiden lopettamisesta.
Mutta kuinka luotettava tuo lämmön mittaus yleensäkään on?

Alkuperäinen kirjoittaja .:
onko säännöllinen kierto? kuin kauan olette yrittäneet? oletko käyttänyt ovulaatiotikkoja?

Kierto on epäsäännöllinen, heittää jopa viidellä päivällä. Tikut on ollut joskus käytössä ja sillon sain plussan kp 16 eli senkin mukaan ovulaatio oli sillon kp 18. Käytin niitä vain jotta tunnistaisin ovulaation oireet ettei tarvi joka kierrossa käyttää tikkuja ;) Ongelma on vaan se, että mies on niin paljon poissa, työn takia ja taloa rakentamassa, että seksiä on ehkä juuri sen kerran tai kaksi kuussa. Mies on joskus jopa ajanut parin sadan kilsan päästä siementämään :( Mutta aina sillon se kierto venyy. Jos seksiä ei ole otolliseen aikaan, ovulaatio on juuri sillon kun pitääkin. Siksi epäilen nyt, että jotenkin aiheutan sen että ovulaatio siirtyy tällä stressaamisessa. Yritystä on 7 kuukautta, tiedän ettei ole vielä paljon mutta harmittaa kun sama kaavaa näyttää toistuvan joka kerta :/

sama tilanne :) mies raksalla, seksiä kerta -kaks kuussa, epäsäännöllinen kierto, yritystä vuosi takana. ei kuulu tärppiä.

Ei tämä ole helppoa :( Harmittaa nyt niin paljon kun olin varma että vihdoin osuu kohdilleen ajoitus. Limatkin alkoi jo kp 14 joten lupaavalta näytti mutta ei taaskaan osunut ei |O Tuntuu vaan niin toivottomalta kun tietää ettei ole edes mahdollisuutta yrittää. Nytkin mies on ulkomailla eikä todellakaan pääse sieltä tänne.

nin oletko käyttänyt hormonaalista ehkäisyä? sellaisen jälkeenhän voi mennä 1-2v ennen kuin raskautuu.

En ole yli kolmeen vuoteen :) Kumilla menty. Senkin takia harmittaa nyt kun tuntuu että kierrot heittää paljon enemmän :/ Sillon kun ei ollut yritystä, heitti ehkä päivällä korkeintaan kahdella. Nyt on jopa heittänyt pahimmillaan kahdella viikolla |O

Paino-ongelmia? Mulla menee kierto sekaisin kun paino tippuu alle 50kg. Menkat jää tuolloin välistä kokonaan. Elämäntilannekin on tällä hetkellä niin stressaava, että siksikin on kierto pyllyllään. Luteaalivaiheen kuitenkin pitäisi olla se n. 12 pv.

Eilen sitten nousi lämmöt. Nyt on kp 26. Ei taida olla toivoakaan, että siittiöt olisi elossa 9 päivää yhdynnän jälkeen |O Mä en jaksa enää! Aina tässä käy näin! Ilmeisesti jotenkin omalla jännittämisellä saan ovulaation aina siirtymään :( Ei tästä tule yhtään mitään jos joka kerta käy näin. Jos ensi kierrossa käy samalla tavalla kun tähänkin asti, niin seksiä ei voi olla sillon lähellä kp 18, joten aivan varmasti ovulaatio on juuri sillon :headwall: Miten mä pystyn unohtamaan koko asian?!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten mä pystyn unohtamaan koko asian?!

Aloitat uuden harrastuksen tai opinnon (etänä tai iltaisin) kielikurssit, atk, käsityöt mitä vaan. Riittävästi ohjelmaa niin et jaksa ajatella koko asiaa. Järkkäät elämän kuten olisit sinkku, niin kun kaikki aikataulut ym on ok niin satavarmasti joudut järkkäämään kaikki uusiksi raskauden takia

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Heh, aika pessimistisesti ajateltu. Murphyn lain avulla kohtalon huijaamista.

Jos olosuhteet on että mies on ulkomailla oviksen aikaan, ei tuo stressaaminen helpota eikä ratkaise tilannetta. Ja jos aikanaan lapsia ei tule, on ainakin elämä järjestetty niin ettei aika tule pitkäksi.

t. Saman kokenut, selittämättömästi ja tahattomasti lapseton

Mä aina mietin sitä, miten kaverini ja hänen miehensä onnistuvat tuossa lapsenteossa..:D (en siis ihan vakavasti ottaen mieti) Kaverin mies kun on merikapteeni ja poissa aina 8 viikkoa putkeen, toki kyllä on sitten sen jälkeen saman verran kotona. Mutta kyllä se pitkittää lasten "hankkimista".

Tsemppiä vaan sulle ap!

Me yritettiin lasta reilu kolme vuotta tuloksetta, kolme inseminaatiota tehtiin, kummassakaan ei ole mitään vikaa löytynyt useissa tutkimuksissa, tammikuun alussa tehtiin viimeinen tulokseton inssi ja jäätiin hoitotauolle, eikä lapset ole olleet mielessä millään tasolla ja kappas olenkin nyt raskaana viikolla 6 :) En uskonut ennen noihin aivot narikkaan juttuihin..nyt kai sekin on uskottava :) Mutta tsemppiä teille bd

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yritystä on 7 kuukautta, tiedän ettei ole vielä paljon mutta harmittaa kun sama kaavaa näyttää toistuvan joka kerta :/

meillä on yritystä saman verran takan aenkä ole ede tikkuja käyttänyt. eli sä stressaat mun mielestä liikaa. anna asian mennä omalla painolla. ne siemenet säilyy jopa viikon sisällä elossa (ei aina). täällä kanssa mies paljon poissa kotoa. ja seksiä hararstetaan silloin kun tekee mieli ja ollaan samassa ositteessa. kyl se tulee jos on tullakseen.

Mulla myös oli ennen viimeistä raskautta kuukautiset epäsäännölliset. Mies oli vain vkl kotona ja tietty ovis osui keskelle viikkoa... mutta yllätyksekseni raskauduinkin silti heti eka yrityskierrosta, joten hyvin se on mahdollista sinunkin kohdallasi.