ei vaan jaksa enää kondomeja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pussukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pussukka

Vieras
hormonikierukka on perseestä kun siinä on hormonia ja kuparikierukka paska kun siinä on kuparia. (hormonikierukan hormonit sai kaiken sekaisin ja kuparikierukka sisältää nikkeliä jolle oon pirun allerginen)

Ja tympii kun gyne ei suostu kirjottaa mitään yhdistelmävalmisteita kun mulla on muutamia kertoja ollu jotain aurallista migreeniä muistuttavia "kohtauksia". Mitään varsinaista migreeni diagnoosia mulla ei kuitenkaan ole jos ei "jännityspäänsärky migreeni komponentilla" lasketa sellaiseksi?

cerazette oli vuosi sitte kokeilus.... vuosin ku seula 3kk putkeen, hiukset tippu päästä ja naama täynnä kipeitä finnejä, limakalvot kuivui niin ettei seksiä voinu harrastaa edes liukkarilla. siks vähän arkailen kokeilla niitä muita minipilleri merkkejä...

Entä miten minipillereissä menee, mutta ainakin yhdistelmäpillereissä voi olla tosi suuria eroja siinä miten eri merkit vaikuttaa. Toisesta voi tulla pahatkin oireet, toisesta ei mitään.

eiköhän niiden minipillereidenkin välillä ole eroja. miks niitä muuten olis eri merkkejä. cerazette on desogestreliä ja microluton levonorgestreliä ja mini-pill noretisteronia.

[QUOTE="vieras";23744763]Mulla on diagnosoitu aurallinen migreeni ja ehkäisynä yhdistelmäpillerit. Pienintäkään ongelmaa ei ole ollut.[/QUOTE]

eihän ne välttämättä pahennakaan migreeniä, mutta ei varmaan kovin moni lääkäri ole valmis ottamaan vastuulleen se että jollekin tulee se aivohalvaus ja on sitten täys "vihannes" loppu elämänsä jos nyt on niin tuuria että henkiin jää.

eihän ne välttämättä pahennakaan migreeniä, mutta ei varmaan kovin moni lääkäri ole valmis ottamaan vastuulleen se että jollekin tulee se aivohalvaus ja on sitten täys "vihannes" loppu elämänsä jos nyt on niin tuuria että henkiin jää.

Satunnaiset pilleritauot mukaanlukien olen pysynyt yhdistelmäpillereineni täysissä ruumiin voimissa jo 20 vuotta. Aurallisen migreenin diagnoosi tehtiin jo yläasteella, joten en aloittanut pillereitä diagnoosittomana aikana.

Pahoittelen, että olen hyvinkin skeptinen tota ongelmaa kohtaan. Olen sanonut diagnoosini jokaiselle pillerit määränneelle lääkärille eikä kukaan ole sanonut asiassa olevan ongelmaa. Noita lääkäreitä on tähän ikään mennessä kerääntynyt jo aimo liuta, sekä yksityisiä että julkisia, sekä miehiä että naisia.

lääkärin mielestä on liian iso riski aloittaa ye-pillerit aurallisen migreenin kanssa yhdistettynä siihen että suvussa on ollut yksi tukos tapaus ja aivohalvaus. vaikka kyse ei ole ihan lähisukulaisesta(esim oma vanhempi tai sisarus) vaan mummo.

kondomit on tosiaankin örk vakituisessa suhteessa. Ne raiskaa limakalvot ja haisee hiton pahalle. Lateksittomat taas on niin mahdottoman suuria ja rapisee.. ku harrastais seksiä jätesäkki peniksen päällä...

lääkärin mielestä on liian iso riski aloittaa ye-pillerit aurallisen migreenin kanssa yhdistettynä siihen että suvussa on ollut yksi tukos tapaus ja aivohalvaus. vaikka kyse ei ole ihan lähisukulaisesta(esim oma vanhempi tai sisarus) vaan mummo.

Ok. Mulla ei lähisuvussa noita tapauksia tietääkseni ole. Tuo on siis pelkkä mutu ja tosiasiassa voi ollakin. Kukaan lääkäreistä ole koskaan kysynyt asiasta, sillä olisin kyllä varmistanut vanhemmiltani ja tietäisin nyt itsekin varmemman tiedon. Voikohan tuosta sulkea pois vanhuuteen (esim. yli 80-v) liittyvät halvaustapaukset vai ovatkohan ne yhtä olennaisia kuin esimerkiksi keski-ikäisten halvaukset?

[QUOTE="vieras";23745066]Ok. Mulla ei lähisuvussa noita tapauksia tietääkseni ole. Tuo on siis pelkkä mutu ja tosiasiassa voi ollakin. Kukaan lääkäreistä ole koskaan kysynyt asiasta, sillä olisin kyllä varmistanut vanhemmiltani ja tietäisin nyt itsekin varmemman tiedon. Voikohan tuosta sulkea pois vanhuuteen (esim. yli 80-v) liittyvät halvaustapaukset vai ovatkohan ne yhtä olennaisia kuin esimerkiksi keski-ikäisten halvaukset?[/QUOTE]

multa kysyttiin että minkä ikäisenä nuo jutut on tapahtunu ja lääkäri sanoi että kyllä jo yli 70-v ikäisellä tapahtuneet menee vanhuuden piikkiin...

multa kysyttiin että minkä ikäisenä nuo jutut on tapahtunu ja lääkäri sanoi että kyllä jo yli 70-v ikäisellä tapahtuneet menee vanhuuden piikkiin...

Täytyypä kysellä vielä varmuuden vuoksi vanhemmiltani heidän ja isovanhempieni aiemmat oireilut. Tosi outoa silti, että multa ei ole asiasta kysytty. Lääkäreitä on ihan oikeasti ollut monia. Onkohan se pillerioireilu jotain, joka todennäköisesti tulee melko varhain pillereiden aloittamisen jälkeen? Jos kaikki on vaan ajatelleet, että noi näköjään toimii tolla normaalisti, joten jatketaan.

Ehdottiko joku sulle jo ehkäisyvaahtoa? Onko sellaista edes enää? Enkä kyllä tiedä sitäkään, mistä se koostuu, jos vaikka onkin jotakin sulle sopimatonta. Jos teillä on jo lapsiluku täynnä niin voisikohan miehen siittiötuotannon laittaa talviteloille ja ottaa vaan vähän varmuuden vuoksi säilöön. Onko tämä teille molemmille niin iso asia, että tekisitte jotakin tuon tasoista?

[QUOTE="vieras";23745169]Täytyypä kysellä vielä varmuuden vuoksi vanhemmiltani heidän ja isovanhempieni aiemmat oireilut. Tosi outoa silti, että multa ei ole asiasta kysytty. Lääkäreitä on ihan oikeasti ollut monia. Onkohan se pillerioireilu jotain, joka todennäköisesti tulee melko varhain pillereiden aloittamisen jälkeen? Jos kaikki on vaan ajatelleet, että noi näköjään toimii tolla normaalisti, joten jatketaan.

Ehdottiko joku sulle jo ehkäisyvaahtoa? Onko sellaista edes enää? Enkä kyllä tiedä sitäkään, mistä se koostuu, jos vaikka onkin jotakin sulle sopimatonta. Jos teillä on jo lapsiluku täynnä niin voisikohan miehen siittiötuotannon laittaa talviteloille ja ottaa vaan vähän varmuuden vuoksi säilöön. Onko tämä teille molemmille niin iso asia, että tekisitte jotakin tuon tasoista?[/QUOTE]

Kyllä mä uskon että jos pillereistä tulis jotain se alkais kyllä aika pian aloituksen jälkeen, migreeni kohtauksia tulis useammin ja pahempana tms.

jotain ehkäisypuikkoja on olemassa joka sitten muuttuu vaahdoksi... en ole niitä kokeillut kun moni valittaa että ne polttelee ja kirvelee ikävästi.. mulla on niin herkät limakalvot että sen takia olen jättänyt kokeilematta. kondomitkin ikävästi rikkoo limakalvoja.

meillä on kaksi lasta ja mies ilmeisesti haluaisi vielä kolmannen. itse en oikein vielä tiedä... jos sterilisaatio tulis jossakin vaiheessa ajankohtaiseksi niin varmaan mies siihen joutuisi koska hänellä riittää jo ikä siihen... minä olen vasta 24...

Yhteistyössä