Ei varmasti ole ketään muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Muiden lapset ovat varmasti puolen kesää isovanhemmilla tai muualla?

Kypsyttää jatkuva ruoanlaitto. Ja vaikka mies on kesälomalla, miksi se olen aina minä, joka sen laittaa? Ei mitään ideoita eikä jaksaisi koko ajan. Voi kun saisi lapset joskus syödä muualla kuin kotona.

Meillä lapset koko kesän jokikinen yö kotonoa, jos meki ollaan. Siis on käyty porukalla pikkureissussa ja pari yötä mummolassa. Kesälomat viikkoa lukuunottamatta eri aikaan, että saadaan koulun loma-ajat jotenkuten hoidettua. Mutta uudet perunat on hyvää ja helppoa ruokaa:).

Alkuperäinen kirjoittaja No ei oo:
Meillä lapset koko kesän jokikinen yö kotonoa, jos meki ollaan. Siis on käyty porukalla pikkureissussa ja pari yötä mummolassa. Kesälomat viikkoa lukuunottamatta eri aikaan, että saadaan koulun loma-ajat jotenkuten hoidettua. Mutta uudet perunat on hyvää ja helppoa ruokaa:).

Voi kun joku täälllä söisi perunaa muu kuin minä. Mies ei tykkää perunasta, eikä esikoinen, kuopus syö joskus. Ei jaksa.

Sitä minäkin söin lapsena kesällä. Olisi helppoa ja terveellistä.

Mie olen koko kesän lapsien kans ja jos mummoloihin mennään ni mennään porukalla.. Ja meillä on ollut juhannuksesta lähtien yksi suu lisää ruokapöydässä, joten on muitakin.

Kesällä meillä kuumimpina päivinä syödään paljon vasta illalla, päivällä syödään vain leipää yms. Ei maistu kuumalla ilmalla mikän. Paljon grillataan joka tapahtuu niin, että mies toimii grillimestarina ja minä teen lisäkkeet (perunat kiehumaan, salaatit yms..)

Laatikkoruuat tekeytyy itsekseen ja siinä samalla voi touhuta jotain ihan muuta. Myös harvinaisemmat herkut on kesällä suosiossa esim. hampurilaiset itse tehtyinä on meillä tykättyjä.

Ja miksi sä sitte teet vaan mitä muut suostuu syömään... Opittavahan se on niidenki syyä.... Koulussa ku peruna on pääasiallista ruokaa... siis en nyt mitenkään pahalla sano... en todellakaan... Vaan että sinä paat perunaa ja se joka ei sitä syö, ni olkoon nälissään... Peruna on kuitenkin suomalainen perusruoka(tämän oppi muuten meidän neiti jo esikoulussa... ) :D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja minä ja 3v:
jos mies on kotona niin eiköhän tuo kuuluisi miehenkin joskus tehdä ruokaa..ym. miksi ei tee?? onko kieltäytynyt?vai onko asiasta edes puhuttu?

Mies ei huomaa, että on ruoka-aika. tekee omakotitalon töitä. Se vaan, että minustakin olisi joskus kiva keskittyä tekemään jotain muuta kuin noita rutiinihommia, ruokaa ja pyykkiä ja ruokakauppaa. Minustakin olisi kiva tehdä keskeytyksettä pihatöitä ym.
Mies siis ihan kunnollinen, ei ryyppää eikä makaa, mutta ei vaan jaksa huomata. Joo, olen kateellinen niille, joiden mies on kokki. Arvostan tosi paljon hyvää ruokaa, mutta ei jaksaisi aina laittaa.

Yhteistyössä