Ei vittu mitä lahjoja jotkut antaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulua kerrakseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulua kerrakseen

Vieras
Miehen sisko on joku hippi ja oli askarrellu jotain ite tehtyjä joulukoristeita maitopurkeista ym. Anoppi oli tehny ite sinappia ja jotain kakkua. Sinappia ei syödä ja kakku meni maistipalan jälkeen biojätteeseen kun oli pahaa. Naapurit toi suklaarasian, jossa oli parasta ennen menny maaliskuussa 2015. Työpaikalta sain hyasintin, joka jäi sinne töihin kun mies on hajusteallergikko. Mummu oli kutonu mrkynvihreestä ja sinapinkeltasesta langasta sukkia ja lapasia, jotka ei kokonsa puolesta sopinu perheessä kenellekään.

Oikeesti. Jos ette tiedä varmasti mitä toinen haluaa joululahjaksi ÄLKÄÄ ANTAKO MITÄÄN! Jooko?

Vaikutat aika ikävältä ihmiseltä :( Harmi, ettet arvosta pätkääkään sitä, että sua muistetaan. Ja tein huomion, että miehen puolen suku on sun mielestä ihan paska.

....eiköhän naapureiden muistaminen ollut ihan "kiitos" teidän edellisvuoden lahjasta.
...eiköhän kälykin ole todennu ettei teidän lahjaan ainakaan rahojaan kannata laittaa.
..anoppi varmaan voittanu pelastusarmeijan arpajaisista kaakun, ja todennu että syöttöpossulle se riittää ihan hyvin. Ja sinappia että poeka saisi edes jotain makua kinkkuunsa.
Ja kukat harvemmin aiheuttaa HAJUSTEherkälle oireita, vain sun hajuvetes(ala tokman) aiheuttaa.

Sääli, jos lahjat menivät niin pieleen teidän perheen kohdalla. Toivottavasti kuitenkin hillitsit itsesi lastesi kuullen ja neuvoit, että lahjoista pitää osata kiittää- olipa ne sitten huonojakin lahjoja. Mietin vaan olisiko sen hyasintin voinut antaa naapurille, joka toi suklaat. Minä ainakin olisin kiikuttanut sen jollekin, joka ilahtuisi. Yhtä lailla väärän kokoiset lapaset ja sukat voi lahjoittaa Pelastusarmeijalle, josta ne löytävät kiitolliset uudet omistajat. Ja ehkä se anopin kakku edusti jotakin jouluperinnettä esim. taatelikakkua, mikä voi olla sinulle vain vieras maku. Ja jos joku vaivautuu askartelemaan, niin ihan oikeasti opettele arvostamaan sitä.

Ihmiset vaistoavat asenteesi ja pikku hiljaa jäätte ilman lahjoja. Sitten sinä valitatkin täällä, miten anoppi ei halua muistaa teitä enää.

....eiköhän naapureiden muistaminen ollut ihan "kiitos" teidän edellisvuoden lahjasta.
...eiköhän kälykin ole todennu ettei teidän lahjaan ainakaan rahojaan kannata laittaa.
..anoppi varmaan voittanu pelastusarmeijan arpajaisista kaakun, ja todennu että syöttöpossulle se riittää ihan hyvin. Ja sinappia että poeka saisi edes jotain makua kinkkuunsa.
Ja kukat harvemmin aiheuttaa HAJUSTEherkälle oireita, vain sun hajuvetes(ala tokman) aiheuttaa.
Pakko todeta että sulla on sana hallussa.

Sääli, jos lahjat menivät niin pieleen teidän perheen kohdalla. Toivottavasti kuitenkin hillitsit itsesi lastesi kuullen ja neuvoit, että lahjoista pitää osata kiittää- olipa ne sitten huonojakin lahjoja. Mietin vaan olisiko sen hyasintin voinut antaa naapurille, joka toi suklaat. Minä ainakin olisin kiikuttanut sen jollekin, joka ilahtuisi. Yhtä lailla väärän kokoiset lapaset ja sukat voi lahjoittaa Pelastusarmeijalle, josta ne löytävät kiitolliset uudet omistajat. Ja ehkä se anopin kakku edusti jotakin jouluperinnettä esim. taatelikakkua, mikä voi olla sinulle vain vieras maku. Ja jos joku vaivautuu askartelemaan, niin ihan oikeasti opettele arvostamaan sitä.

Ihmiset vaistoavat asenteesi ja pikku hiljaa jäätte ilman lahjoja. Sitten sinä valitatkin täällä, miten anoppi ei halua muistaa teitä enää.
Ei ei ei missään tapauksessa Pelastusarmeijaan villasukkia ja lapasia vaan lähimpään vastaanottokeskukseen. Ja itse asiassa kaiken muunkin voit viedä sinne.

No eikös ap:n toive nimenomaan ollutkin, ettei annettaisi mitään mieluummin kuin tuollaisia epäsopivia lahjoja?

Pakko sanoa, että ymmärrän kyllä. Mua riipii se, että raaka-aineita, luonnonvaroja tai jonkun ihmisen aikaa on käytetty ihan turhaan, kun lahja ei sitten mene hyötykäyttöön vaan päätyy käyttämättömänä roskikseen. Voisiko nuo ap:n saamat lahjukset edes kierrättää: ruuat biojätteeseen, hyasintti kompostiin, neuleet vaatekeräykseen jne. Jos siihen maitopurkkiin on ympätty kauheesti jotain kimalleliimaa tai koristeita niin ei taida enää mennä kartonkikeräykseen?

No ei vanhentuneita suklaita kyllä mukava syödä ole. Ja vaikka tykkäänkin itsetehdyistä lahjoista niin yksikään maitopurkkiaskartelu ei ole semmoinen että se lahjaksi kävisi.

Ja hyasintti on mun lempparikukka mutta en ikinä antaisi sitä hajusteallergisen kotiin, ylipäätään varon sitä viemästä kyläpaikkaan jos en ole satavarma että isäntäväki a) ei ole allergisia b) ylipäätään tykkäävät sen tuoksusta.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
DSC_0005-horz-vert-horz.jpg

Mun ideoita kierrätyslahjoiksi.

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee ja Echo
Ymmärrän hyvin sun tuntemukset... mutta lahjan antaja voi toimia hyvässä uskossa ja tarkoituksessa joten ei kannata sille sanoa mitään. Tuo suklaa voi olla ihan vahinko, jos ei antaja ole huomannut että se on vanhaa. Mä saan tädiltäni sellaisia lahjoja että ne menee avaamisen jälkeen roskiin, kun niillä ei oikeasti tee mitään. Mutta tottakai kiitän lahjasta enkä sano että voi mitä paskaa taas vaikka niin ajattelenkin... Tädillä on hyvä mieli kun saa antaa lahjan rakkautensa osoituksena ja mullakin kun tiedän että se vanha sukulainen välittää.

Tavallaan ymmärrän tavallaan en kaikkia narisijoita ketjussa.
Minulla on ystävä joka kertoi ex anoppinsa paketoineen hänelle aina jouluksi milloin puurokattilaa milloin paistinlastaa ym. kun taas anoppi pojalleen osti deodoranttia vaatelahjakorttia jne. kun heille lopulta (10v) jälkeen tui ero anoppi huusi kurkkusuorana ettei miniä saa viedä näitä hänelle lahjoiksi osoitettuja pois asunnosta:rolleyes:

Minä sain kivoja lahjoja. Tosin broidilta en saanut mitään, niinkuin aina. Mutta kun se ei haittaa pätkääkään! Itse ostin hänellekin mieluisia lahjoja, koska lahjojen antaminen on kivaa! Itse annan lahjoja, jos keksin jotain kivaa, mutta jos en keksisi, en varmaan antaisi.
Ei meillä joulunvietossa lahjat ole se pääasia, vaan yhdessäolo ja hyvä ruoka:)

Minä sain kivoja lahjoja. Tosin broidilta en saanut mitään, niinkuin aina. Mutta kun se ei haittaa pätkääkään! Itse ostin hänellekin mieluisia lahjoja, koska lahjojen antaminen on kivaa! Itse annan lahjoja, jos keksin jotain kivaa, mutta jos en keksisi, en varmaan antaisi.
Ei meillä joulunvietossa lahjat ole se pääasia, vaan yhdessäolo ja hyvä ruoka:)

Broidilta et saanut mitään ja se ei harmita? Kun sanot sen ääneen, se tarkoittaa että harmittaa.

Yhteistyössä