Ei voi olla totta TAAS!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surumieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surumieli

Vieras
Poika 9v oli kaverillaan jonne en edes mielelläni päästäis kun siellä ei yhtään katsota lasten perään mitä netissä pelaavat tai millasia ohjelmia katsovat. Usein on just kaikkea tappamis ohjelmia/pelejä ja meidän pojan käytös muuttuu HETI samankaltaiseksi.
Olen kaverin äidin kanssa asiasta puhunut mutta siellä ollaan sitä mieltä että "pojat on poikia" :/
No tänään sitten tosiaan poika oli siellä vaikka me pyydettiin sieltä tulemaan meille mutta tämän kaverin äiti halusi ehdottomasti meidän pojan vuorostaan heille. Soittelin sitten sinne äidille kolmen tunnin päästä että vois laittaa meidän pojan tulemaan kotiin (omalla pojallakin on puhelin mutta tarkoituksella soitin sille äidille). Samalla kyselin mitä pojat oli touhuilleet.
Olivat kuulema olleen tietokoneella (netissä) ja katsoneet sieltä JOTAIN videopätkiä JOSTAIN. Ei ollut äiti kuulema sen enempää tietoinen että MITÄ :/
Nyt sitten poika ollut omissa ajatuksissaan ja olen yrittänyt kysellä mitä miettii. "En mitään..." ollut vain vastaus.
Äsken sitten tuli ja sanoi "Äiti laita mun päähän muovipussi ja hakkaa sitten päätä pesismailalla" :o
Meinasin pudota perseelleni!!!!! Järkyttävää!!!!!!
Sanoin heti että "Hyi helvetti mitä puheita!!!". Poika tajus itsekin ja itkee nyt peittonsa alla eikä suostu vielä keskustelemaan. Tästä kyllä jutellaan vielä.

Piti tulla purkautumaan tähän ja ihmetellä tätä elämää että miksi vanhemmat eivät seuraa mitä lapsensa tekevät. Ei 9 vuotias ole vielä aikuinen. Ihan pieni lapsi vielä.
Ja miksi vanhemmat eivät rajoita lasten tekemisiä?!?!??

Meillä ei ensinnäkään olla koskaan tietokoneella tai katota telkkaria kun tulee kavereita. Toinen juttu on se että meillä on ehdottomat säännöt netin käytössä. On tietyt sivut missä saa käydä ja koko ajan seurataan sivusta. Jos kavereiltaan ja jostain saavat jonkin linkki vinkin niin yhdessä katsotaan mitä se sisältää.

Arvatkaapa vaan pääseekö meidän poika enää koskaan kyseisen kaverin luo ellei päästä vanhempien kesken jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen lasten vahtimisesta??????!!!!!!!!

:o Voi poikaraukka mitä joutunut näkemään! On kyllä pojan kaverin vanhemmilla peiliin kattomisen paikka.... Sori en osaa nyt sanoa muuta, järkytyin lasten puolesta :/

Ihan kiva provo, mutta jotenkin tuo "hyi helvetti"-huudahdus ehkä olisi kannattanu vaihtaa johonkin "voi kauhistus"- tyyppiseen.

Mutta jos poika siellä peiton alla nyt vielä itkee niin ehkä kannattais mennä lohduttelemaan?

älä päästä enää mihinkään tekemisiin tuollaisen perheen kanssa ja ilman muuta kerrot vanhemmille. Pojalle on varmaan jäänyt videosta joku pelko, joten olisi hyvä puhua asiasta. Mutta ei todellakaan ole tuonikäisen tai kenenkään muunkaan katsottavaa moinen. Itse olisin aika neuvoton ja ahdistunut moisesta, voimia...

Toisaalta pitäis olla kai onnellinen että mun poika on näin avoin että näyttää ne tunteensa sitten ja tietyllä tavalla kai haluaa näin ilmaista mitä on nähnyt. Mutta siis olen edelleen todella järkyttynyt noista sanoista :( En olisi ikinä halunnut kuulla tuota.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Ihan kiva provo, mutta jotenkin tuo "hyi helvetti"-huudahdus ehkä olisi kannattanu vaihtaa johonkin "voi kauhistus"- tyyppiseen.

Mutta jos poika siellä peiton alla nyt vielä itkee niin ehkä kannattais mennä lohduttelemaan?

Ei todellakaan ole provo!
Ja kuule ihan tuli suoraan sielusta minun huudahdus, en siinä enää jäänyt miettimään mikä olisi järkevintä.

Poika ei halua lohdutusta. Annan hänen rauhoittua ja sitten juttelemme.

Mein esikon kaveri 10 v tyttö oli sanonu mein likalle että Jumala voi ottaa kenet vaan koska vaan ja että hänet se tulee hakeen ens vuonna :headwall: nyt mein likka pelkää et Jumala tulee ja tappaa hänet... Puhuttu on sekä omalle likalle, kaverille että tämän porukoille mutta mutta... kyllä tämä tästä

Alkuperäinen kirjoittaja olava:
Mein esikon kaveri 10 v tyttö oli sanonu mein likalle että Jumala voi ottaa kenet vaan koska vaan ja että hänet se tulee hakeen ens vuonna :headwall: nyt mein likka pelkää et Jumala tulee ja tappaa hänet... Puhuttu on sekä omalle likalle, kaverille että tämän porukoille mutta mutta... kyllä tämä tästä

Ai kamala. Tuollaiset jää pitkäksi aikaa mielenpäälle, niin lapselle kuin aikuisellekin. Lapsesta vielä kamalampaa kun ei ymmärrä vaan uskoo lähes kaiken mitä kuulee tai näkee.

Alkuperäinen kirjoittaja surumieli:
Alkuperäinen kirjoittaja olava:

Ai kamala. Tuollaiset jää pitkäksi aikaa mielenpäälle, niin lapselle kuin aikuisellekin. Lapsesta vielä kamalampaa kun ei ymmärrä vaan uskoo lähes kaiken mitä kuulee tai näkee.

Juu... kyllä täälä saa välillä rautualangasta vääntää maalaisjärkee näitten vanhempien päähän. Onneks oma likka on suhteellisemn fiksu ja tulee sanomaan ja puhumaan avoimesti asioista jotka vaivaa. Muuten tässä alkais vanne kiristään päätä.

9 vuotias kyllä erottaa pelin ja todellisuuden.empä usko sanoneen että laita muovipussi päähän ja hakkaa pesismailalla.
tai sitten on pojallakin jotain häikkää todellisuudentajussa

Oli muuten Pasila ohjelmasta se lausahdus :/ Olivat katsoneet sitä. Tällä kertaa ei sen kamalampaa mutta siitä huolimatta jotain tälle asialle pitää tehdä.

Ja sulle vieras: Todennäköisesti meidän pojalla tuo todellisuudentaju hämärtyy siksi koska meillä tuollaiset on kiellettyjä katsoa ja pelata. Meillä ei ole koskaan ostettu aseita leluiksi jne.
Olemme ehkä tehneet siinä väärin ja tässä on nyt tulos että jos/kun poika pelaa tai näkee kavereiden luona jotain tuollaista niin samaistuu siihen vaikka itsekin on tietyllä tapaa järkyttynyt näkemästään.
Tuossa kun juteltiin niin itsekin sitten sanoi että se oli hänen mielestään kuulostanut kamalalta ja kun oli sitten mielessään miettinyt sitä ja mielikuvituksen kautta nähnyt sellaisen tilanteen niin oli kuulema tullut ihan oksettava olo.

Kyllähän näitä valitettavasti on, tuttavan 10-vuotias poika saa katsoa PÄIVÄLLÄ K-18 leffoja mutta sitten ILLALLA ei, ettei tule painajaisia! Äly hooooooiiiiii.....

Alkuperäinen kirjoittaja ViErAs:
Kyllähän näitä valitettavasti on, tuttavan 10-vuotias poika saa katsoa PÄIVÄLLÄ K-18 leffoja mutta sitten ILLALLA ei, ettei tule painajaisia! Äly hooooooiiiiii.....

:o No ei paljoo taida liikkua vanhempien päässä.

Meilläkin pojan (8v) vuotta vanhempi kaveri saa isänsä luona pelata K18- pelejä. :snotty: Tai ainakin aiemmin sai.... tämän kaverin mummu minulle sitten kerran kauhisteli kun pojat tuollasia saavat pelailla. :o (meidän jätkä oli siis siellä yökyläillyt) Mummu ilmeisesti luuli että tiedän/hyväksyn asian. Kävinpä kaverin isukille pari sanasta samantien heittämässä.... :whistle:

Täällä päin on juuri tuollaista ja surettaa lasten puolesta. Ja sitten minä olen se nipo joka ei anna lasten mennä kylään. Miksiköhän?

Ja 9-v ei todella anneta katsoa mitään k-18-juttua vaan koska Pitäisi erottaa tosi ja satu!

Yhteistyössä