Ei VOI olla totta!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lasisilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lasisilmä

Aktiivinen jäsen
04.01.2005
4 619
0
36
Juu,likka toi ylpiänä tänään matikankokeen kotio,oli saanut siittä 9.

Aloin sitä sitte katella,ja viimenen tehtävä pisti silmään,kun oli saanut siitä 0/1 pistettä.Ja tehtävä oli siis "päättele"-lasku.
Se meni näin:

Hajuvesipullo sisältöineen maksaa 25?.Sisältö on 20? kalliimpi kuin pelkkä pullo.Kuinka paljon pelkkä pullo maksaa?

Siis mulla oli lukiossa pitkä matikka,ja olin ihan ulalla.. :ashamed: :ashamed:
Soittelin likan kaverinkin äitille,joka oli pähkäilly ihan samaa asiaa :laugh:

Kun hetken asiaa keskenämme mietittyämme ei oikeeta (opettaja oli sen kirjoittanut korjattuun kokeeseen)vastausta ymmärretty,päätettiin etä soitan opelle ja kysyn.
Opettaja siellä tuumas,että "etpä oo muuten ainut,joka tätä hältä tänään puhelimitse kyselee!!" :D

Mutta sanokaas nyt viisammat,että ketä hoksaa tuon ihan tuost noin vaan :ashamed:

eli siis pullo maksaa 2,5? ja sisältö 22,5?

22,5-2,5=20

vähän aikaa piti miettiä, koska ensin tuli mieleen että pullo maksaa 5?, koska sisus maksaa 20?, mutta kun sisus maksoikin 20? ENEMMÄN, niin piti ihan pistää matikkasolut liikkeelle...

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Juu,likka toi ylpiänä tänään matikankokeen kotio,oli saanut siittä 9.

Aloin sitä sitte katella,ja viimenen tehtävä pisti silmään,kun oli saanut siitä 0/1 pistettä.Ja tehtävä oli siis "päättele"-lasku.
Se meni näin:

Hajuvesipullo sisältöineen maksaa 25?.Sisältö on 20? kalliimpi kuin pelkkä pullo.Kuinka paljon pelkkä pullo maksaa?

Siis mulla oli lukiossa pitkä matikka,ja olin ihan ulalla.. :ashamed: :ashamed:
Soittelin likan kaverinkin äitille,joka oli pähkäilly ihan samaa asiaa :laugh:

Kun hetken asiaa keskenämme mietittyämme ei oikeeta (opettaja oli sen kirjoittanut korjattuun kokeeseen)vastausta ymmärretty,päätettiin etä soitan opelle ja kysyn.
Opettaja siellä tuumas,että "etpä oo muuten ainut,joka tätä hältä tänään puhelimitse kyselee!!" :D

Mutta sanokaas nyt viisammat,että ketä hoksaa tuon ihan tuost noin vaan :ashamed:

Oisko niin että pullo maksaa 2,5e ja sisältö 22,5e .. niin sillon pullo on 20 e kalliimpi??

No juu,siis toi 2,5? on oikee vastaus,mutta arvatkaas ottiko nuppiin kun en sitä tajunnut ihan ite miettien!!! :laugh: :laugh:
Vänkäsin vaan tota 5 euroo kanssa,vaikka sillonhan se sisältö oli vaan 15 euroo kalliimpi kuin sisältö.Huh,meinas yöunet mennä ihan,kun ei tajjuu niin ei tajjuu.... :headwall: :headwall: :laugh:

Yritän selittää:
Jos pullo maksaisi 5? ja sisällön pitäisi maksaa 20? enemmän, niin sisältö maksaisi silloin 25?, ja nämä yhteensä siis 30?.

Joten oikea vastaus on tuo 2,5?.

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Yritän selittää:
Jos pullo maksaisi 5? ja sisällön pitäisi maksaa 20? enemmän, niin sisältö maksaisi silloin 25?, ja nämä yhteensä siis 30?.

Joten oikea vastaus on tuo 2,5?.

Kiitos. Nyt masentaa pirusti, kun ihan hyvin olen matikassa pärjännyt, no joo, lyhyen valitsin, mutta kuitenkin siitä laudatur ja tasokurssit oli peruskoulussa ja matikka oli 10. Ja en tajunnut ja silti täällä kaikki muut tiesivät.
Masentaa.

Yhteistyössä