Ei voi ymmärtää näiden ihmisten tyhmyyttä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sinne peiliin sais todella katsoa aika moni vanhempi nykyisin. kun ei ymmärretä millään, että pieni kaksi tai kolme, eikä vielä edes neljä vuotias ole kykenevä ulkoilemaan yksinään. ja se viisi vuotiaskin tarvitsee vielä kovasti valvovaa silmää.

Minusta tuo on erittäin harmillinen tapaus :'(
Miksi hiekkiksen vieressä ylipäätään pitää olla koristelampi jos lapsen on tarkoitus ulkoilla pienestä saakka yksin?

Todella, todella surullinen juttu. Vanhemmille elämä muuttui täysin, onn aika Ennen ja Jälkeen.
Minusta näistä asioista voidaan - ja kannattaa - puhua yleisellä tasolla, mutta tällainen pienikin "ruoskiminen" on turhaa.
Lapsen menetys on asia jota ei vaan voi tajuta millään tasolla, ennenkuin sen itse kokee. Siksi minusta pitää miettiä mitä sanoo ja tekee asiasta ja missä yhteydessä.

Minusta tuo on erittäin harmillinen tapaus :'(
Miksi hiekkiksen vieressä ylipäätään pitää olla koristelampi jos lapsen on tarkoitus ulkoilla pienestä saakka yksin?

No nimenomaan, juuri tätä hain! Pistää niin vihaksi, kun ei pienistä huolehdita!! ;(

Ja turha kenenkään tulla lässyttämään, että onnettomuuksia voi tapahtua kenelle tahansa - tässä aloituksessa ei ole nyt kyse niistä tapauksista, jotka tapahtuu asianmukaisesta valvonnasta huolimatta.

[QUOTE="Aloittaja";23692900]No nimenomaan, juuri tätä hain! Pistää niin vihaksi, kun ei pienistä huolehdita!! ;(

Ja turha kenenkään tulla lässyttämään, että onnettomuuksia voi tapahtua kenelle tahansa - tässä aloituksessa ei ole nyt kyse niistä tapauksista, jotka tapahtuu asianmukaisesta valvonnasta huolimatta.[/QUOTE]

Entäpä jos perheen äiti on mennyt aamusuihkuun ja luullut lapsen olevan isän kanssa. Isä on ollut lukemassa aamulehteä ja luullut lapsen olevan äidin kanssa suihkussa. tai lapsi on ollut huoneessaan leikkimässä pikkuautoilla tms,kuten aina ennenkin aamuisin.mutta lapsi onkin livahtanut itsekseen ulos tänään.
siihen riittää se minuutti. että lasta on käyty katsomassa ja silti hän on päässyt livahtamaan sinne ulos.
ihan hirveetä syyttää vanhempia kun heillä jo on se syyllisyys valmiiksi aivan jumalaton! pahin rangaistushan on jo heille tapahtunut. olkoon lässytystä sinusta.minusta se on inhimillistä.

Mitä on asianmukainen valvonta? Jos onnettomuus tapahtuu, niin silloin valvonta on pettänyt. Jokaisessa tapauksessa.

Itse en halua lisätä perheen mielipahaa, kauhea tapaus, ja varmasti hirveät syyllisyyden tunteet. Mikä kukaan on niitä enää lisäämään.

[QUOTE="vieras";23692953]No silloin vanhempia tuskin epäiltäisiin heitteillepanosta?[/QUOTE]

oletko varma ? eihän tuohon epäiltyyn heitteillepanoon kuitenkaan liittynyt mitään päihteitä tai tahallisuutta .

Entäpä jos perheen äiti on mennyt aamusuihkuun ja luullut lapsen olevan isän kanssa. Isä on ollut lukemassa aamulehteä ja luullut lapsen olevan äidin kanssa suihkussa. tai lapsi on ollut huoneessaan leikkimässä pikkuautoilla tms,kuten aina ennenkin aamuisin.mutta lapsi onkin livahtanut itsekseen ulos tänään.
siihen riittää se minuutti. että lasta on käyty katsomassa ja silti hän on päässyt livahtamaan sinne ulos.
ihan hirveetä syyttää vanhempia kun heillä jo on se syyllisyys valmiiksi aivan jumalaton! pahin rangaistushan on jo heille tapahtunut. olkoon lässytystä sinusta.minusta se on inhimillistä.

Mä ymmärrän melko hyvin perheen tuskaa ( tunnen yhden pääsiäisenä lapsensa menettäneen perheen ) enkä missään nimessä haluaisi lisätä vanhempien taakkaa, koska se on jo erittäin suuri.

Silti mä kysyn- ( ja olen kysynyt tätä ihan irl elämässäkin ) että miksei niitä pieniä lapsia voida vahtia? Me sovitaan miehen kanssa kumpi on lapsen kanssa ja tilanteen niin vaatiessa kerrotaan toiselle huolehtimisvastuun siirtämisestä toiselle.
Eli jos mä menen suihkuun, niin huikkaan miehelle että ottaa lapsen haltuunsa. tai jos mä lähden kauppaan ja otan lapsen mukaan, niin sanon miehelle että otan Villen mukaan ettei hän hätäile etsiessään lasta.

Me pidettiin ulko- ovea aina takalukossa kun lapsen olivat sen ikäisiä että ylettivät kahvaan, mutteivat ymmärtäneet ettei ulos saa yksin mennä.

On suoranaista idiotismia laittaa vesiallas pikkulapsiperheen pihalle!!!

Ne joilla sellainen on, niin täyttäkää se edes isoilla kivenmurikoilla ihan pintaan saakka.

Mä en ymmärrä,kuinka jotkut oikeasti luulee,että pari vuotias voisi ulkoilla turvallisesti yksinään..Oli sitten kyse omakotitalon tai kerrostalon kotipihasta...

Useinhan noita onnettomuuksia sattuu juuri tutuissa paikoissa,kun ei osaa nuo isommatkaan lapset olla niin varovaisia,kuin ehkä vieraammassa paikassa olisivat. :(

Mä ymmärrän melko hyvin perheen tuskaa ( tunnen yhden pääsiäisenä lapsensa menettäneen perheen ) enkä missään nimessä haluaisi lisätä vanhempien taakkaa, koska se on jo erittäin suuri.

Silti mä kysyn- ( ja olen kysynyt tätä ihan irl elämässäkin ) että miksei niitä pieniä lapsia voida vahtia? Me sovitaan miehen kanssa kumpi on lapsen kanssa ja tilanteen niin vaatiessa kerrotaan toiselle huolehtimisvastuun siirtämisestä toiselle.
Eli jos mä menen suihkuun, niin huikkaan miehelle että ottaa lapsen haltuunsa. tai jos mä lähden kauppaan ja otan lapsen mukaan, niin sanon miehelle että otan Villen mukaan ettei hän hätäile etsiessään lasta.

Me pidettiin ulko- ovea aina takalukossa kun lapsen olivat sen ikäisiä että ylettivät kahvaan, mutteivat ymmärtäneet ettei ulos saa yksin mennä.

Onnettomuuksia sattuu. Vaikka ne vanhemmat sopii kuinka, että nyt mä vahdin ja nyt sä. Mikään ei ole pomminvarmaa - riskejä voi minimoida,mutta ei koskaan täysin poistaa.Ajattele kuinka monta läheltäpiti tilannetta sinulta on voinut mennä vain ohitse silmiesi.
Minusta, sen sijaan, että pitäisi itseään jotenkin "parempana" ja "tarkempana" aikuisena, voisi olla hiljaa kiitollinen, että omat lapset ovat säilyneet hengissä ja ilman suurempia onnettomuuksia.

Onnettomuuksia sattuu. Vaikka ne vanhemmat sopii kuinka, että nyt mä vahdin ja nyt sä. Mikään ei ole pomminvarmaa - riskejä voi minimoida,mutta ei koskaan täysin poistaa.Ajattele kuinka monta läheltäpiti tilannetta sinulta on voinut mennä vain ohitse silmiesi.
.

Minusta ei ole riskien minimoimista pitää pienen lapsen oleskelualueella lampea.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Varmasti kamala tapaus vanhemmille, ei voi muuta sanoa. : / Lapsen kuollessa vanhemmilla on tapana syyllistää itseään vaikkei mitään järjellistä syytä siihen olekaan, silloin taas jos vanhemmat omalla toiminnallaan olisivat voineeet estää tapahtuneen niin tuo tuska on varmasti käsittämätön. Poliisi nyt omalta osaltaan tutkii onko tuossa tehty mitään virhettä ja vanhemmat - jotka ovat jo pahimman mahdollisen rangaistuksen saaneet - kärsivät varmasti jo enemmän mitä kukaan meistä kykenee edes kuvittelemaan. Siksi en näe mitään ideaa täällä syyllistää yhtään sen enempää.

Ihan yleisesti toki voidaan puhua riskeistä kun pienet lapset ulkoilevat (tai ovat vaikka sisälläkin) ilman riittävää valvontaa. Jokainen voi näiden surullisten tapahtumien jälkeen itse miettiä omaa toimintaansa ja korjata sitä jos on tarvetta. Siitä olisi jo oikeaa hyötyä, toisinkin toisten syyllistämisestä ja oman erinomaisuuden korostamisesta.

Mitä on asianmukainen valvonta? Jos onnettomuus tapahtuu, niin silloin valvonta on pettänyt. Jokaisessa tapauksessa.

No ainakin Lahdessa tapahtui juuri onnettomuus, jossa lapsi oli leikki taloyhtiön pihalla ja putosi sadevesikaivoon, joka ei ollut asianmukaisesti kiinnitetty. Tällainen voi sattua kenelle tahansa valvonnasta huolimatta. Silmänräpäys, niin lapsi on pudonnut eikä sitä pysty sieltä nostamaan ilman kättä pidempää ja silloin on jo myöhäistä. Tästä ei tulisi mieleenkään syytellä vanhempaa... Mutta valitettavan monet tapaukset olisivat olleet estettävissä, ja ihan ilman syyllistämistä - minusta se on fakta, jota ei tarvitse hyssytellä.

Yhteistyössä