Eihän mun tarvitse päästää tänne ketään katsomaan asuntoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Muuttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";28707533]Tämä on meidän koti kuun loppuun asti eikä mun tarvitse tänne päästää ketään.[/QUOTE]

Vaikka mitä vältettäisiin, olet oikeassa, koska kotirauhaa rikottaisiin muutoin. Aina kun vuokranantaja tai joku asuntoa katsomaan tuleva soittaa jätät vastaamatta tai sanot, ettei nyt sovi. Tuon asuntonäytön takia ei väkisin sisään tulla.

[QUOTE="Vieras";28708632]Vaikka mitä vältettäisiin, olet oikeassa, koska kotirauhaa rikottaisiin muutoin. Aina kun vuokranantaja tai joku asuntoa katsomaan tuleva soittaa jätät vastaamatta tai sanot, ettei nyt sovi. Tuon asuntonäytön takia ei väkisin sisään tulla.[/QUOTE]

Taidat olla todella urpo. Siinä voidaan ottaa poliisi mukaan kotirauha rikkomaan. Lisäksi on mahdollista, että tuollaisesta lakirikkomuksesta seuraa oikeudenkäynti ja vahingonkorvausvelvollisuus, koska kyseessä on yksiselitteisesti lakirikkomus.
Vaikka mitä väittäisit, niin kyseessä on lakirikkomus vuokralaisen puolelta, eikä suinkaan kotirauhan rikkomus.

[QUOTE="vieras";28708674]Taidat olla todella urpo. Siinä voidaan ottaa poliisi mukaan kotirauha rikkomaan. Lisäksi on mahdollista, että tuollaisesta lakirikkomuksesta seuraa oikeudenkäynti ja vahingonkorvausvelvollisuus, koska kyseessä on yksiselitteisesti lakirikkomus.
Vaikka mitä väittäisit, niin kyseessä on lakirikkomus vuokralaisen puolelta, eikä suinkaan kotirauhan rikkomus.[/QUOTE]

No onneksi tiedän minkälaisia ihmisiä täällä on kunnan asuntotoimistossa töissä ja tiedän sanoa, että eivät he tällaisen asian takia poliisia soittaisi. :laugh:

Ilmeisesti et ole haluamassa takaisin takuuvuokraasi etkä halua enää kaupungilta uutta kämppää...
En voi käsittää mikä siinä on niin vaikeaa että sovit jonkun ajan niiden kanssa ja painut lapsinesi hittoon sieltä siksi aikaa? Sinä et näe uusia asukkeja eikä ne näe teitä, mutta asukit näkee kämpän, ei luulisi olevan kellekään ylivoimaista...

Ilmeisesti et ole haluamassa takaisin takuuvuokraasi etkä halua enää kaupungilta uutta kämppää...
En voi käsittää mikä siinä on niin vaikeaa että sovit jonkun ajan niiden kanssa ja painut lapsinesi hittoon sieltä siksi aikaa? Sinä et näe uusia asukkeja eikä ne näe teitä, mutta asukit näkee kämpän, ei luulisi olevan kellekään ylivoimaista...

Eihän tänne ole edes ketään tulossa vaan olen kirjoittanut että JOS tulee. Koittakaa lukea ajatuksella niin ei tarvitse tehdä mitään naurettavia tulkintoja ja oletuksia.

Mitään takuuvuokraa emme ole saamassa takaisin koska sossu on aikoinaan antanut takuun tähän. Uuteen asuntoon sitten maksoinkin itse takuun kun olen nykyään töissä.

Kiinteistömaailman lakimies on tätä mieltä.

"Vuokralainen ei saa kohtuuttomasti vaikeuttaa vuokranantajan oikeutta esitellä huoneistoa. Vuokranantajalla on viime kädessä oikeus saada virka-apua poliisiviranomaiselta, jos vuokralainen estää esittelemästä huoneistoa."

Meidän kämppää tultiin katsomaan 30min varotusajalla,seuraava vuokralainen soitti! sain mä enimmät lelut potkittua nurkkaan että mahtui kulkemaan,pyykkikorin nakkasin kaappiin ja tiskipöytä oli kaaoksessa mutta eipä paljon haitannut minua :) onneksi olin sille päivälle ehtinyt lakaisemaan enimmät murut keittiönlattialta niin ei isompia makarooneja tms tarttunut sukkiin :D Eipä lapsiperheen asunnot aina niin tiptpo kunnossa ole (ainakaan meillä),mutta näkivätpähän asunnon kuitenkin. Et pysty estämään katsojia,se vain on totuus!!!!! kyllä isännöitsijä saa tulla yleisavaimilla sisälle olitpa kotona tai et,tyydy vain siihen.

Eihän ne nyt **ttu tule katsomaan sun asumista, vaan niitä seiniä, huoneita ja sitä rakennusta. Mikä ihme teitä porilaisia vaivaa? Siivota nyt jonkun tuollaisen takia?

Yleinen käytäntö vaan on se, että esim. seiniä ei maalata ilman vuokranantajan lupaa. Esim. Oulun kaupungin vuokra-asunnoissa seiniä ei saa maalta, vaikka itse ostais maalit ja tekis työn.

Ai, me asutaan Tampereen vuokratalosäätiön asunnossa ja remonttia saa tehdä omakustanteisesti niin paljo kun sielu sietää. Rakenteita ei saa rikkoa/muutella, mutta saa maalata, tapetoida, ja vaihtaa vaikka lattiamateriaalia. Kunhan remontin tekee siististi. Mutta sitten, jos jostain syystä vuokrananataja päättääkin remontoida kaikki taloyhtiön asunnot, niin niillä on oikeus sitten "tuhota" se asukkaan oma remontti. Mutta tässä taloyhtiössä ei ainakaan sitä pelkoo oloe vielä 15 vuoteen.

Me ollaan rempattu paljokin tätä asuntoo, maalattu ja tapetoitu, nyt pian ruvetaan laittaan lattioita, niihin matot saatiin kyl vuokranantajalta.

[QUOTE="vieras";28708674]Taidat olla todella urpo. Siinä voidaan ottaa poliisi mukaan kotirauha rikkomaan. Lisäksi on mahdollista, että tuollaisesta lakirikkomuksesta seuraa oikeudenkäynti ja vahingonkorvausvelvollisuus, koska kyseessä on yksiselitteisesti lakirikkomus.
Vaikka mitä väittäisit, niin kyseessä on lakirikkomus vuokralaisen puolelta, eikä suinkaan kotirauhan rikkomus.[/QUOTE]

Vaikka mitä itse väittäisit, niin poliisit eivät todellakaan ehdi lähteä jossain asunnonnäytössä avustamaan ja toiseksi vuokralainen voi tehdä asiasta rikosilmoituksen, koska vaikka sinä mitä väittäisit, niin asuntoon ei ilman asuukkaan lupaa tule kuin kotietsintäluvalla varustettu poliisi ja siihen kotietsintälupaan ei taida perusteeksi riittää se, ettei uusi asukas pääse katsomaan asuntoa.

Oikeasti koittakaa ymmärtää, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät halua, että heidän kotiinsa kesken muuton tulee joku vieras ihminen pällistelemään asuntoa. Esimerkiksi meillä asuu tällä hetkellä neljä vuorotyössä olevaa ihmistä ja saattaa mennä montakin päivää putkeen, että jatkuvasti on joku nukkumassa joko työvuoron jälkeen tai ennen sitä.

[QUOTE="vieras";28708751]Eihän ne nyt **ttu tule katsomaan sun asumista, vaan niitä seiniä, huoneita ja sitä rakennusta. Mikä ihme teitä porilaisia vaivaa? Siivota nyt jonkun tuollaisen takia?[/QUOTE]

No en ole niin väittänytkään!! kyllä mä kuitenkin haluaisin että asunto on suht siistissä kunnossa kun katsojat tulevat, ois turhat romut poissa! Itseänihän se häiritsee,tuskin niitä katsojia niinkään! Enkä mää mistää porista oo :D

Yhteistyössä