Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Onko tuttavasi yksityis- vai julkissektorilla töissä? Kuulema eroja kovasti.Alkuperäinen kirjoittaja Mari:Kaverini on hammashoitaja ja ainakin työllisyystilanne tuntuu olevan erinomainen. Työstä hän ei tykkää, mutta töitä kyllä piisaa...
Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:Onko tuttavasi yksityis- vai julkissektorilla töissä? Kuulema eroja kovasti.Alkuperäinen kirjoittaja Mari:Kaverini on hammashoitaja ja ainakin työllisyystilanne tuntuu olevan erinomainen. Työstä hän ei tykkää, mutta töitä kyllä piisaa...
Alkuperäinen kirjoittaja hh:Olen yksityisellä puolella. Kokeillut myös julkista. Yksityisellä usein parempi palkka.
Kamalasti en työstäni pidä, mutta kyllä sitä nyt tekee... palkka on ihan ok. Eikä ole iltavuoroja eikä viikonloppuisin töitä.
Helppoa työtä. Mutta joutuu kestämään joskus epämiellyttäviä hammaslääkäreitä, kun heitä avustaa...
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja hh:Olen yksityisellä puolella. Kokeillut myös julkista. Yksityisellä usein parempi palkka.
Kamalasti en työstäni pidä, mutta kyllä sitä nyt tekee... palkka on ihan ok. Eikä ole iltavuoroja eikä viikonloppuisin töitä.
Helppoa työtä. Mutta joutuu kestämään joskus epämiellyttäviä hammaslääkäreitä, kun heitä avustaa...
Peesi. Ja mieletön kiire tällä alalla on, ainakin mun kokemuksen mukaan yksityisellä sekä kunnallisella ei ehdi edes ruokataukoja pitää...
Alkuperäinen kirjoittaja hei hoitsut!:saako änkeä tähän ja kysyä että onko kiire h.lääkäriin kun takahampaasta lohkeaa melko iso pala pois kulmasta?
Ei ihab ikeneen asti mutta lähellä. vähän vihloo ja jomottaa mutta ei kovinkaan paljoa ja kestää jonkun laista pureskeluakin. Mut kunnon pala siis on pois.
Alkuperäinen kirjoittaja hh:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja hh:Olen yksityisellä puolella. Kokeillut myös julkista. Yksityisellä usein parempi palkka.
Peesi. Ja mieletön kiire tällä alalla on, ainakin mun kokemuksen mukaan yksityisellä sekä kunnallisella ei ehdi edes ruokataukoja pitää...
Totta. Julkisella jäi monesti ruokatauko tosi lyhyeksi.. varsinkin päivystyspäivinä.
Nykyisessä työpaikassani ehditään pitää aina ruokatauko, ihan mukavan pituinen.
Onneksi on niitä mukaviakin hammaslääkäreitä (nuoremmat ovat mukavempia). Mutta tuntuu kyllä, että vittumaisia lääkäreitä on ihan liikaa.
Alkuperäinen kirjoittaja hh:Alkuperäinen kirjoittaja hei hoitsut!:saako änkeä tähän ja kysyä että onko kiire h.lääkäriin kun takahampaasta lohkeaa melko iso pala pois kulmasta?
Ei ihab ikeneen asti mutta lähellä. vähän vihloo ja jomottaa mutta ei kovinkaan paljoa ja kestää jonkun laista pureskeluakin. Mut kunnon pala siis on pois.
Joo, olisi kyllä hyvä varata aika mahdollisimman nopeasti!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:Onko kuitenkin totta, että työllisyys olisi hyvä? Olen ainakin työkavereilta (siis terveydenhuolto-alalla itsekin mutta eri tehtävissä) kuullut, että kova pula hammashoitajista. Myös osa-aikaisia haetaan kuulemma kovasti, niille ei vaan meinaa löytyä tekijöitä...
Jos oman lääkäriparin kanssa ei toimi kemiat, pystyykö silti hyvin työskentelemään? Miten lääkäri noin yleensä arvostaa hoitajaansa?
Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:Onko kuitenkin totta, että työllisyys olisi hyvä? Olen ainakin työkavereilta (siis terveydenhuolto-alalla itsekin mutta eri tehtävissä) kuullut, että kova pula hammashoitajista. Myös osa-aikaisia haetaan kuulemma kovasti, niille ei vaan meinaa löytyä tekijöitä...
Jos oman lääkäriparin kanssa ei toimi kemiat, pystyykö silti hyvin työskentelemään? Miten lääkäri noin yleensä arvostaa hoitajaansa?
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja hh:Alkuperäinen kirjoittaja hei hoitsut!:saako änkeä tähän ja kysyä että onko kiire h.lääkäriin kun takahampaasta lohkeaa melko iso pala pois kulmasta?
¨mut riittää et soittaa kun arki koittaa?
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja hh:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja hh:Olen yksityisellä puolella. Kokeillut myös julkista. Yksityisellä usein parempi palkka.
Totta. Julkisella jäi monesti ruokatauko tosi lyhyeksi.. varsinkin päivystyspäivinä.
Nykyisessä työpaikassani ehditään pitää aina ruokatauko, ihan mukavan pituinen.
Onneksi on niitä mukaviakin hammaslääkäreitä (nuoremmat ovat mukavempia). Mutta tuntuu kyllä, että vittumaisia lääkäreitä on ihan liikaa.
Kunnalliselta puolelta mullakin on se kokemus, että jäi tauot pitämättä ja aina meni ylitöiksi (josta ei tietenkään maksettu korvausta).
Alkuperäinen kirjoittaja hh:Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja hh:Alkuperäinen kirjoittaja hei hoitsut!:saako änkeä tähän ja kysyä että onko kiire h.lääkäriin kun takahampaasta lohkeaa melko iso pala pois kulmasta?
¨mut riittää et soittaa kun arki koittaa?
Jos ei särje, niin riittää että soitat maanantaina. Jos soitat julkiselle, niin valita hammasta mahdollisimman paljon, saat nopeammin ajan
. Nopeasti se kuuluisi saadakin, kun se jo jomottelee.
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:Onko kuitenkin totta, että työllisyys olisi hyvä? Olen ainakin työkavereilta (siis terveydenhuolto-alalla itsekin mutta eri tehtävissä) kuullut, että kova pula hammashoitajista. Myös osa-aikaisia haetaan kuulemma kovasti, niille ei vaan meinaa löytyä tekijöitä...
Tuntu kyllä töitä hyvin olevan tällä hetkellä. Jos lääkärin kanssa ei kemiat kohtaa ja lääkäri kohtelee ikävästi niin työ on todell h.elvettiä... kuitenkin 8 tutnia päivässä vietät tiiviisti sen ihmisen kanssa. Mä olin jo vaihtamassa alaa huonojen kokemusten vuoksi, kun maskin takana lähes kyyneleet valuivat päivästä toiseen, kunnes sain kokemuksia ihanistakin lääkäreistä ja huomasin että tää työ voi tosiaan olla kivaakin ja antaa jotain =)
Alkuperäinen kirjoittaja hh:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:Onko kuitenkin totta, että työllisyys olisi hyvä? Olen ainakin työkavereilta (siis terveydenhuolto-alalla itsekin mutta eri tehtävissä) kuullut, että kova pula hammashoitajista. Myös osa-aikaisia haetaan kuulemma kovasti, niille ei vaan meinaa löytyä tekijöitä...
Tuntu kyllä töitä hyvin olevan tällä hetkellä. Jos lääkärin kanssa ei kemiat kohtaa ja lääkäri kohtelee ikävästi niin työ on todell h.elvettiä... kuitenkin 8 tutnia päivässä vietät tiiviisti sen ihmisen kanssa. Mä olin jo vaihtamassa alaa huonojen kokemusten vuoksi, kun maskin takana lähes kyyneleet valuivat päivästä toiseen, kunnes sain kokemuksia ihanistakin lääkäreistä ja huomasin että tää työ voi tosiaan olla kivaakin ja antaa jotain =)
Silloin on työ tosi mukavaa, kun löytyy ihana lääkäripari!!
Mutta on koettu tosiaan nuo hirveät lääkärit myös.. On todella kurja olo, kun lääkäri siinä asiakkaan kuullen simputtaa.. :/
Ei taida olla mukavaa siinä myöskään asiakkaalla...
Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:Kiitos paljon vastauksista :flower: ! Päivätyö houkuttelee kuitenkin tuolta vuodeosastolta perushoitajan töistä pois. Ja eihän tuo koulutus tietysti pahaa tee muutenkaan. Meidän alueella on aika paljon myös yksityisiä pieniä hammasklinikoita, jotka hakevat hoitajia jatkuvasti. Olisikohan noloa soittaa ja kysyä oppisopimuspaikaa??? Vai mitä luulette, onko kunnallinen parempi vaihtoehto tuohon oppariin?
Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:Kiitos paljon vastauksista :flower: ! Päivätyö houkuttelee kuitenkin tuolta vuodeosastolta perushoitajan töistä pois. Ja eihän tuo koulutus tietysti pahaa tee muutenkaan. Meidän alueella on aika paljon myös yksityisiä pieniä hammasklinikoita, jotka hakevat hoitajia jatkuvasti. Olisikohan noloa soittaa ja kysyä oppisopimuspaikaa??? Vai mitä luulette, onko kunnallinen parempi vaihtoehto tuohon oppariin?
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja hh:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:Onko kuitenkin totta, että työllisyys olisi hyvä? Olen ainakin työkavereilta (siis terveydenhuolto-alalla itsekin mutta eri tehtävissä) kuullut, että kova pula hammashoitajista. Myös osa-aikaisia haetaan kuulemma kovasti, niille ei vaan meinaa löytyä tekijöitä...
Mutta on koettu tosiaan nuo hirveät lääkärit myös.. On todella kurja olo, kun lääkäri siinä asiakkaan kuullen simputtaa.. :/
Niinpä ja se kiire pilaa myös työilon, kun ei potilasvaihtoakaan pysty kunnolla tekemään, kun jo uusi potilas on penkissä (usein kyllä lääkäristä kiinni joka sanomisista huolimatta pyytää heti uuden potilaan sisään).
No, tässä nyt on kai noussut vähän
turhan paljon nää negatiiviset puolet pintaan :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja hh:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja hh:Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:Onko kuitenkin totta, että työllisyys olisi hyvä? Olen ainakin työkavereilta (siis terveydenhuolto-alalla itsekin mutta eri tehtävissä) kuullut, että kova pula hammashoitajista. Myös osa-aikaisia haetaan kuulemma kovasti, niille ei vaan meinaa löytyä tekijöitä...
Niinpä ja se kiire pilaa myös työilon, kun ei potilasvaihtoakaan pysty kunnolla tekemään, kun jo uusi potilas on penkissä (usein kyllä lääkäristä kiinni joka sanomisista huolimatta pyytää heti uuden potilaan sisään).
No, tässä nyt on kai noussut vähän
turhan paljon nää negatiiviset puolet pintaan :ashamed:
Mietin tuossa myös, että ollaanko me vähän liian negatiivisia, kun heti ollaan kertomassa hirviölääkäreistä ja kiireestä. On tässä työssä myös mukaviakin puolia!