EIHÄN TÄÄ NYT V¤TTU NÄIN VOI MENNÄ??! (viisaudenhammas asiaa, HJÄLP!!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli siis, minulla alkoi eilen särkemään viisuria...varsinaisesti hammas ei ole kipeä, vaan sen ympärillä oleva iho, niin että puhuttua ei saa kunnolla, syöminen sillä puolella sattuu ja kipu on jatkuvaa ja tosi kovaa :(.

Tänään kävin särkypolilla. Sain abt ja leikkausajan KUUKAUDEN PÄÄHÄN!!
Nyt olen ottanut antibioottia ja särkylääkettä tuplana...Särkyvaan jatkuu...Hammaslääkäri sanoi, että ikenen turvotus laskee abllä ja sitten Buranaa.
Mutta kun vittu koko ajan sattuu PALJON...Luulisi, että nuo lääkkeet jo edes olisi katkaisseet kivulta sen suuremman kaulan jo nyt...

JOUDUNKO todellakin kärsimään tämän kuukauden puruaran & helvetin kipeän viisurin kanssa??! :(
Mitä seuraavaksi? Jos varaisin ajan tavislekurille ja pyytäisin VAHVOJA särkylääkkeitä, mahtaiskohan onnistua? Ajatuskin tämän hampaan kannosta mukana seuraavan KUUKAUDEN, saa veden tulemaan silmiin...

(turhis, mut silti :snotty: )

Sul on ikenessä joko perusientulehdus tai pulpiitti joita molempia hoidetaan juurikin antibiooteilla ja särkylääkkeillä. Menee vain jonkin aikaa, et se paranee. Jos se hammas vedettä heti pois, niin ei oo takeita et puudutus tehoaa kunnolla.

mulla oli täsmälleen samanlainen tilanne kuin sinulla ja eka viikon ab kuuri ja sitte siitä viikon päästä sain leikkausajan viisurille. mulla se oli tosi pahasti myös tulehtunut sieltä ikenen alta.
tulehtuneenahan ne eivät voi sitä leikata irti koska siinä on verenmyrkytyksen vaara.. mutta aika kauas ajan antoivat kun kuukauden päähän!! kyllä se kaks viikkoa varmasti ois riittäny!

pari vinkkiä olis mitkä helpottaa (ainakin mulla):
-älä koske hampaaseen millään, ei sormella, kielellä millään!
-älä syö sillä puolella
-älä juo/mitään missä on sokeria tai mikä on hapanta
-mene huomenna apteekkiin ja osta bebanthen purutabletteja ja bafucin mint tabletteja, ne auttaa!
-purskuttele varovasti suu vedellä
-juo pillillä kylmää vettä
-ota pakkasesta jotain kylmää ja paina poskea vasten
-unohda panadolit ym. ja osta ibuxin nimistä särkylääkettä, tehoaa jopa paremmin kuin barana

Mä juuri viikonlopun kärvistelin samanlaisissa tuskissa kuin sä ja noi auttoi. Perjantaina hain ab kuurin ja eilen oli ekapäivä kun ei enää tarvinnu ottaa särkylääkettä...

Yhteistyössä