Eihän tää oo totta tai jos on totta niin mitä hemmettiä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Miehelle oli tullut pankista kirje että Visa Electron kortti muutetaan luotolliseksi. Sitten siihen oltiin laitettu luottoraja ehdotus ja jos mies sen hyväksyy niin hyvä. Ja jos ei hyväksy niin kortti lakkaa toimimasta vähän ajan päästä.

Mitä hittoa??? Jos ja kun ei halua luotollista korttia, niin mikä hemmetin kortti sitten on hankittava?? Mä en halua luopua mun electronista ja mä en halua luottoa |O |O |O

Noi visa electron pankkikortit katoaa, mutta eihän sitä luottoa ole pakkokäyttää, vaan sitä voi käyttää ihan normaalina pankkikorttina.
Näin muistelen pankkitädin mulle selittäneen.

kumma juttu. yleensä luottokortista pitää tehdä hakemus. mikä pankki? just ite laskeskelin että loppuu mulla luoton käyttö kun korot kuukaudessa jopa yli 100 euroa kun luottoa kertynyt kortille. hirveitä summia taivaan tuuleen vuodessa.

Ai että pankkikortti tulee pakolliseks? :o
Mä en ala, mä tykkään just tasan nimenomaan Electronista. :|

Nordean sivuilla ainakaan ei ollu mitään sen poistumisesta. Huh. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Ei kun teidän pitää sitten vaan hakea ne normikortit, joissa sitä luottojuttua ei ole.

Mikä se on se normikortti?

Mullon ihan tavallinen pankkikortti, mut nordeasta sanottiin että ne poistuu. Mun kortti vanhenee 2009 enkä saa enää uutta.
Ja jos tavan electronkin häviää ni minkä sitten otan kun en luotollista halua?

Mun äidillä on tili Nordeassa ja sen iänikuisen vanha automaattikortti muuttuu nyt Visa Electron -kortiksi. Siihen ei ole kuitenkaan pakko ottaa maksuominaisuutta, vaan sitä voi edelleen pitää pelkkänä automaattikorttina. Luulis, että teidänkin Electronissa olis jotain valinnanvaraa? Ei kyllä kuulosta kivalta, jos olis pakko ottaa joku luotto-ominaisuus :/ .

Ei kun teidän pitää sitten vaan hakea ne normikortit, joissa sitä luottojuttua ei ole.

Mutta kun mä en haluais edes pankkikorttia. Vaan siis semmoisen josta lähtee reaaliajassa se raha tililtä. Kuten Electronissa josta olen NIIN kovasti tykännyt.

Onks sit semmoisia pankkiautomaattikortteja vielä olemassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mikäs pankki miehelläs on, eli mikä pankki noita kirjeitä nyt lähettelee?

Nordea on meillä molemmilla, mutta ainoastaan miehelle tuli kirje.

Oukei, jäädään siis odottelemaan:D
Mulla tilit Aktiassa, Nordeassa ja OP´ssa eikä vielä ole moista ilmoitusta tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:

Mikä se on se normikortti?

Mullon ihan tavallinen pankkikortti, mut nordeasta sanottiin että ne poistuu. Mun kortti vanhenee 2009 enkä saa enää uutta.
Ja jos tavan electronkin häviää ni minkä sitten otan kun en luotollista halua?

Siis kun en enää muista miten se nyt oli kun se pankin täti selitti syksyllä mullekin siitä,, :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mikäs pankki miehelläs on, eli mikä pankki noita kirjeitä nyt lähettelee?

Nordea on meillä molemmilla, mutta ainoastaan miehelle tuli kirje.

No meilläkin on molemmilla nordeassa kortit eikä oo tommosta tullut.
Vastahan oli että ne automaattikortit poistuu ei elektronit..
Ja toi meikäläisen nordea kortti on kuitenkin otettu syksyllä eli ehkä n.3kk sitten eikä se täti silloin puhunut mitään että ois pois jäämässä tai muuttumassa.

mutta vuosimaksut ym. silti kortista menee. ei noi luottofirmat mitään "ilmaiseksi" anna. ja ovat psykologiansa lukeneet: ihminen on heikko ja käyttää ennemmin tai myöhemmin sitä luottoa.

Alkuperäinen kirjoittaja äimä:
kumma juttu. yleensä luottokortista pitää tehdä hakemus. mikä pankki? just ite laskeskelin että loppuu mulla luoton käyttö kun korot kuukaudessa jopa yli 100 euroa kun luottoa kertynyt kortille. hirveitä summia taivaan tuuleen vuodessa.

Tosiaan Nordea kyseessä. Ja se meidän henkilökohtainen pankkineuvoja on oikeesti suorastaan epätoivoisena ollut tuputtamassa meille molemmille Masteria jo monet vuodet. Lopulta mä sanoin sangen tiukasti että mä en luottokorttia huoli. Piste. Ja mies sitten heikkona hetkenään lupautui Visan ottamaan. Se ei ole käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja äimä:

Tosiaan Nordea kyseessä. Ja se meidän henkilökohtainen pankkineuvoja on oikeesti suorastaan epätoivoisena ollut tuputtamassa meille molemmille Masteria jo monet vuodet. Lopulta mä sanoin sangen tiukasti että mä en luottokorttia huoli. Piste. Ja mies sitten heikkona hetkenään lupautui Visan ottamaan. Se ei ole käytössä.

aa..vähän kuullostais siltä että tätin/setän yksityinen pakkotyrkytys..mie soittaisin kyllä konttyyriin ja kysyisin että mitäs peliä tää tämmönen on..

Mutta kun mä en haluais edes pankkikorttia. Vaan siis semmoisen josta lähtee reaaliajassa se raha tililtä. Kuten Electronissa josta olen NIIN kovasti tykännyt.

Onks sit semmoisia pankkiautomaattikortteja vielä olemassa?

"Vanhanaikaisia" automaattikortteja ei enää ole olemassa, eikä myöskään "vanhanaikaisia" pankkikortteja enää myönnetä.

Suomeksi sanottuna mitään ilmaisia kortteja ei enää ole, halvimmatkin kortit taitaa maksaa ainakin Nordeassa 1e/kk eli 12e vuodessa, noin 70mk. Järkyttävä hinta siitä, että pystyy nostamaan rahaa omalta tililtään. :o

Älä koskaan ikinä luota miehesi lukutaitoon vaan tarkasta itse B) B) .

Kävin äsken kaivamassa ne paperit esille. Se on just se hiton Visa mikä uudistuu. Ja ukko tietty vaahtosi mulle Electronista |O :headwall:

Älä koskaan ikinä luota miehesi lukutaitoon vaan tarkasta itse B) B) .

Kävin äsken kaivamassa ne paperit esille. Se on just se hiton Visa mikä uudistuu. Ja ukko tietty vaahtosi mulle Electronista |O :headwall:

mä meinasin sitä kysäistäkin. :whistle:

Yhteistyössä