Eikö ihmiset enää osaa tehdä tähteistä ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 565
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Missäköhän kuutiossa mä oikein elän.... Tai sitten mun sisällä asuu pieni Martta :D

Nyt olen pienen ajan sisällä lukenut ohjeita tähteitten hyödyntämiseen kolmesta eri lehdestä, eikä mitään uusia ja mullistavia 'reseptejä' , vaan ihan kädestä pitäen ohjeita.

Jutun reunassa on ollut aina lukuja siitä miten paljon säästää ja faktaa siitä paljonko ihmiset heittää syömäkelpoista ruokaa roskiin (ja samalla valittavat ruuan kalleutta).

Eikö köksäntunneilla opeteta enää? :o

olisin kyllä syönyt eiliset tähteet (pihvejä ja makaronia paistettuna) mutta mies oli yöllä vähentänyt niillä nälkäänsä ja jättänyt ne pöydälle pilaantumaan. kiitos ei.

Eipä niitä köksäntunteja paljoa edes ole, jos käy vaan sen pakollisen, minä en ainakaan ottanut köksää valinnaisena aikanaan.

Toisekseen meillä jää noita jämiä yleensä niin vähän, että en minä niitä osaa minnekään tunkea,vaan roskiin ne menevät kun tarpeeksi kauan jääkaapissa seisovat, yleensä ne unohtuu sinne.

:o kyl meillä vain käytetään.. mm. joskus keitän aamulla tarkotuksella niin paljo perunoita, et saan niistä illalla paistinpottuja (niin mut ne kyl ei ole tähteitä).
Mikäs on sen näppärämpää, ku esim. aamulla keittää perunat ja j.lihakastike ja illalla nakata se kastike makaronien/perunamuusin sekkaan ja uuniin

Mä olen vain hämmästynyt, en muuta.

Siis jos vaikka katsoo jotain kaupan valmis makaronisalaattia, niin samantyyppisenhän saa loihdittua vaikka mistä tähteistä!

En sitten kaipaa tähän yhtään viisastelua karppauksesta ja siitä ettei kukaan syö enää perunoita tai makaronia, tähteetä käsittää niin paljon muutakin.

'Yllätysvuoka' nimikkeellä meillä syödään paljon :D

Osaan tehdä ja teenkin. En mielelläni heitä ruokaa roskiin ollenkaan. Jääkaappimme on vain jouluisin niin täynnä, ettei hyllyjen takaosaa näy. Tämä ehkäisee ruoan unohtumista sinne jääkaapin perälle.
Pakkanen meillä on lähes aina täynnä, samoin kuivakaappi.

Yksi mun suosikeista on, kun eilisestä keitonjämästä (esim. jauheliha-, nakki-, lihasoppa) saa tänään vielä uuden keiton, kun heittää sekaan purkin tomaattimurskaa, reippaasti mausteita, pätkäspagettia ja ruokakermaa. Se on sit aina nimeltään Italian soppaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Toisekseen meillä jää noita jämiä yleensä niin vähän, että en minä niitä osaa minnekään tunkea,vaan roskiin ne menevät kun tarpeeksi kauan jääkaapissa seisovat, yleensä ne unohtuu sinne.

Onko teillä pakastinta? Pakastimeen tähteet, vaikka siitä tulisikin vain yhdelle annos. Sitten kun niitä yksittäisiä annoksia on kertynyt, niin sitten kaikille omat annokset sieltä. Tämä on helppoa, kun tarvitsee kiirepäivinä nopeasti ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Susa:
Yksi mun suosikeista on, kun eilisestä keitonjämästä (esim. jauheliha-, nakki-, lihasoppa) saa tänään vielä uuden keiton, kun heittää sekaan purkin tomaattimurskaa, reippaasti mausteita, pätkäspagettia ja ruokakermaa. Se on sit aina nimeltään Italian soppaa =)

Tää oli hyvä idea :) Ei oo tullu itellee ikinä mieleen.

Meillä ei juurikaan jää muuta kun pizzan reunoja joskus. Lapset jättää aina ne reunat. :/
ja leipää joskus homehtuu.
En ole vielä opetellut keittämään makaroonia, mut jos sitä joskus kokeilen niin kiva tietää että lopuista voi tehdä salaattia. (siitä valmiista meillä tykätään )

Alkuperäinen kirjoittaja viiras:
Alkuperäinen kirjoittaja Susa:

Tää oli hyvä idea :) Ei oo tullu itellee ikinä mieleen.

Tai kaadetaan suurin osa nesteestä pois, paistinpannulle ja kananmunia paistettuna lisäksi = erilainen pyttipannu

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
'Yllätysvuoka' nimikkeellä meillä syödään paljon :D

Meillä ne on "jääkaapin jämät", muoto voi olla keitto, laatikko tai paistos, lämpötila kylmä tai kuuma.

Mä otan yleensä niitä evääksi töihin jos jää vaan 1 annos. ja kaikkea voi yhdistellä :D

Alkuperäinen kirjoittaja -...-:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:

Onko teillä pakastinta? Pakastimeen tähteet, vaikka siitä tulisikin vain yhdelle annos. Sitten kun niitä yksittäisiä annoksia on kertynyt, niin sitten kaikille omat annokset sieltä. Tämä on helppoa, kun tarvitsee kiirepäivinä nopeasti ruokaa.

Onhan meillä, mutta sinne ne ainakin unohtuvat. Tosin aina välillä laitan sinne jotain. Mutta esim. riisiruoat on pahoja pakastuksen jäljiltä. Jotain pyrin antamaan koirille, mutta niillekään ei mitä tahansa voi antaa.

Kyllä meillä ainaski syödään "Koottuja teoksia" silloin, kun jotain tähteen tynkää on oikeasti jäänyt. Kauhean usein ei kylläkään jää. Just perunaa saatan tarkoituksella keittää reilummin, että saa pyttipannua tehtyä, mutta yleensä ruokaa tulee tehtyä sen verran, että sitä syödään kaksi päivää ja sitten on kattila tyhjä.

Pakastimesta löytyy tällä hetkellä muutama annosrasia Italianpataa, sitä jäi viime kerrasta ylitse, kun tuli yllättävä lähtö reissuun. Ei ole varaa laittaa ruokaa roskiin :)

Yhteistyössä