Eikö isovanhemmilta vois vaatia edes hitusen enemmän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
aikaa lapsenlapsilleen?

Enkä tarkoita mitään hoitamisia,vaan edes pientä hetkeä olla läsnä ja olla edes kiinnostuneita.
Aina on jotain muuta tekemistä,kun oltais kylään menossa.Meille eivät tule koskaan.
Tilanne on se,että lapset näkevät isovanhempansa 3 kertaa vuodessa;Isänpäivä,äiteinpäivä ja jouluaatto.

Mä haluan,et lapset sais nauttia enemmän mummoista ja papoista.Mun oma isä on vakavasti sairas,ei "tajunnaltaan" tässä maailmassa.Hänen luonaan käydään usein,mutta lapset kaipaavat myös miehen vanhempia.Kovasti tykkäävät ja odottavat isänpäivää,kun mennään vaaria moikkaamaan.

Mitä siittä tulee,jos vaadit?!!
eiköhän tuokin asia tarvine tulla ihmisestä itsestään luontaisesti.Kaikkilla vaan ei tähän ole haluja.Se tarvii vaan hyväksyä.
Oletko selvittänyt syytä miksi eivät käy teillä?

Alkuperäinen kirjoittaja sai73:
Mitä siittä tulee,jos vaadit?!!
eiköhän tuokin asia tarvine tulla ihmisestä itsestään luontaisesti.Kaikkilla vaan ei tähän ole haluja.Se tarvii vaan hyväksyä.
Oletko selvittänyt syytä miksi eivät käy teillä?

Eivät oikein ole koskaan kyläilleet,pari kertaa kävi noin 12 vuotta sitten.Eivät ole kuulemma kyläilyihmisiä

Meillä miehen vanhemmat asuu 150.1 km etäisyydellä ja miehen veljen luota 144.7 km (tarkistin enirosta :laugh: ) etäisyydltä ja miehen veljen luona rampataan ja heidän lapsia otetaan hoitoon jne etc, mutta mielle ei päästä eikä meidän lapsia kiireiltä ehditä hoitamaan. jos miehen veli esim. to ilmoottaa et lapset tarttee hoitoa vkl sinne vaan, jos mä taas pyydän on kaiken maailman selitykset miks ei sovi ja sit parutaan ku he eivät näe meidän lapsia... meidän KOIRA kyllä on tervetullut hoitoon, jos tarvitaan, mut LAPSET niille ei ole aikaa... näin kärkkäästi sanottuna!!!

ei me paljoa hoitoapua edes tarvita, mut sitä mä aina ihmettelen, et toisen pojan luo ehditään ja päästään mut meille harvemmin. joskus asuttiin samassa kaupungissakin, mut ei ei meille ennätetä, kello on jo nii paljon ja muita selityksiä...

onneksi mun äitee ottaa lapsia hoitoon aina ku tarvii ja sillonki ku ei tarvihe, eli käyvät mammalla kylässä tai koko porukka. tietty äitee asuu tos 30km läheisyydellä, mut kuitenkin...

Meillä olis ollu tällä viikolla appiukolla mahdollisuus seurata 45 minuuttia lapsenlapsensa harrastusta. Kiinnostusta riitti tasan niin paljon, että istui sen ajan autossa :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Narkissos:
no, mun mielestä ei voi vaatia. Ei heillä ole velvollisuutta olla kiinnostuneita. Tylsäähän se on. :/

Niin, mutta tuossa tilanteessa tuskin edes veisin sitä kolmea kertaakaan lapsia heitä tapaamaan, eihän siihenkään ole velvollisuutta.

me asutaan siskon kanssa ihan lähekkäin, vanhemmille matkaa vähä reilu 100km. Siskon lasta hoitavat n.3vkl/kk, mä oon tasan kerran pyytäny meille hoitamaan meidän kuopusta, eivät kerenneet, kun siskon tyttöä piti hoitaa...en enää sit oo pyydelly

Mä ymmärtäisin jos ei ois aikaa kenellekäään lapsenlapselle, mut tuota en voi ymmärtää, että yhdelle löytyy aikaa, toiselle ei (kyseessä liki samanikäiset, samaa sukupuolta olevat serkukset)

kyl meillä miehen vanhemma kyläillessä ovat ja leikkivät lasten kanssa, tuovat nannaa ja "tuliasia", mut ei rahalla osteta lastenlasten suosioita!!!

anoppi aina sanoo et miksette käy ja on kiva nähä ja sit ku sanoo et saa meilläkin käydä alkaa sen päivänen selitys mitä kiireitä jne heillä on ku eivät pääse. he jopa jokunen aika sitte kävivät toisten lastensa luona (poika ja tytär asuvat ihan lähekkäin), mut eivä tsit meille ehtineet, ku mielle olis joutunu ajaa viel 30km... sillo aattelin et ku mielle ei ikinä ehditä ni olkoot tulemati!!!

mua vi***taa ne kootut selitykset mikseivä tpääse jne...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
me asutaan siskon kanssa ihan lähekkäin, vanhemmille matkaa vähä reilu 100km. Siskon lasta hoitavat n.3vkl/kk, mä oon tasan kerran pyytäny meille hoitamaan meidän kuopusta, eivät kerenneet, kun siskon tyttöä piti hoitaa...en enää sit oo pyydelly

Mä ymmärtäisin jos ei ois aikaa kenellekäään lapsenlapselle, mut tuota en voi ymmärtää, että yhdelle löytyy aikaa, toiselle ei (kyseessä liki samanikäiset, samaa sukupuolta olevat serkukset)

oletko puhunut vanhemmillesi asiasta. kannattaa puhua. ihan vaan sanoa kuinka pahalta susta tuntuu kun sun lapset ei saa aikaa heiltä ja että lapsetkin kaipaa.

ehkä vanhempasi pitävät sua vahvempana. ajattelevat ettei sisko ressukka pärjää ilman apua