Eikö joidenkin mielestä eronneiden lapsilla ole perhettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mun perhe hajosi kun vanhemmat erosivat. Koti, perhe, se mihin olin lapsena oppinut, kaikki katosi. Enään oli vaan "isin koti" ja "äiti koti". Totta, riidat väheni, mutta en kyllä kokenut tuon olevan enää varsin perhekään.

Ymmärrän että erottava on - mutta sitä tehdään liian helposti ja/tai lapset tehdään maailmaan liian kevyen suhteen päälle. Vauvakuumeen sokaisemana ei kai haluta nähdä todellisuutta...

Perhe- äiti ja isä ja lapsia 1-ääretön

EROPERHE- äiti ja lapsia 1-ääretön tai isä ja lapsia 1-ääretön

Perhe sisältää aina äidin ja isän yhdessä ja siihen lapset.

Vanhempien eroaminen on varmasti lapsille koettelemus, mutta olen sitä mieltä että mieluummin kaksi eri kotia/perhettä kuin yksi riitaisa.
Siinä olen samaa mieltä että aina tulisi pyrkiä siihen, että isä ja äiti olisivat yhdessä onnellisesti ennen kuin lapsia tehdään ja onnellinen perhe jossa on onnellinen suhde vanhemmilla keskenään, on paras ja helpoin vaihtoehto lapsen kasvuympäristöksi. Mutta siltikin perhe kuin perhe, kuuluipa siihen kaksi tai viisi ihmistä, äiti ja lapset, tai ydinperhe.

[QUOTE="perhe";26216655]Perhe- äiti ja isä ja lapsia 1-ääretön

EROPERHE- äiti ja lapsia 1-ääretön tai isä ja lapsia 1-ääretön

Perhe sisältää aina äidin ja isän yhdessä ja siihen lapset.[/QUOTE]

Onko näin tyhmiä ihmisiä oikeasti olemassa?

Eli jos toinen vanhempi kuolee ei ole enää perhettä? Homoperhe ei ole perhe? Jos isovanhemmat asuvat perheessä kyseessä ei ole oikea perhe?

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;26216656:
Vanhempien eroaminen on varmasti lapsille koettelemus, mutta olen sitä mieltä että mieluummin kaksi eri kotia/perhettä kuin yksi riitaisa.
Siinä olen samaa mieltä että aina tulisi pyrkiä siihen, että isä ja äiti olisivat yhdessä onnellisesti ennen kuin lapsia tehdään ja onnellinen perhe jossa on onnellinen suhde vanhemmilla keskenään, on paras ja helpoin vaihtoehto lapsen kasvuympäristöksi. Mutta siltikin perhe kuin perhe, kuuluipa siihen kaksi tai viisi ihmistä, äiti ja lapset, tai ydinperhe.

Samaa mieltä.