Eikö kaulajänteet voikin tuntua erilaisilta, jos niitä "hieroskelee" sormenpäillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sain hirveän paniikkikohtauksen taas, kun kyttään itseäni aika ajoin ihan liikaa. Isälläni todettiin kuukausi sitten keuhkosyöpä ja olen aina ennenkin ollut aika luulosairas, mutta nyt taas on ahdistanut aika paljon ja etsimällä etsin sitä syöpää itsestäni. :(

Sitten tietysti, kun pyörittelen sormiani noissa kaulajänteissä ja kaulakuopassa niin olen tuntevinani välillä jotain erilaista mitä toisella puolella ja yritän tässä nyt sanoa itselleni, että jos siellä olisi ihan selvä patti niin tuntisin sen kyllä.

Sitten pelkään, että tulehdutan jotain tuolta kaulasta ja saan siitä paniikin kun sinne tulee joku tulehdus. :(

Jos sulla on niska/hartiat jumissa niin niihin voi tulla sellasia pahkuroita. Jos ne liikkuu ja tuntuu sellasilta irtonaisilta niin ei pitäis olla syytä huoleen. Voi olla myös toispuoleisesti, jos esim. kannat laukkua aina toisella olalla tai käytät paljon hiirtä jne.

Toki jos asia sua kovasti stressaa niin käy ihmeessä lääkärille näyttämässä niitä.

Jos sulla on niska/hartiat jumissa niin niihin voi tulla sellasia pahkuroita. Jos ne liikkuu ja tuntuu sellasilta irtonaisilta niin ei pitäis olla syytä huoleen. Voi olla myös toispuoleisesti, jos esim. kannat laukkua aina toisella olalla tai käytät paljon hiirtä jne.

Toki jos asia sua kovasti stressaa niin käy ihmeessä lääkärille näyttämässä niitä.

Kannan laukkua joo aina samalla puolella. Ja niskat on todellakin jumissa. VIime viikolla meinasi vasen olkapää mennä sijoiltaan kuntosalilla jne. Ja työni siis on sellaista, että kuormittaa niskoja ja hartioita.

Ja oikeasti siis varmasti pyörittelemällä sormiaan kaulalla niin on mahdollista löytää vaikka mitä. Omilla lapsillanikin on siellä kaulajänteissä sellaisia helmiä.

Tässä tapauksessa niskan jumitus on varmaan todennäköisin vaihtoehto jänteiden "eriparisuudelle".

Jos vaan mahdollista, niin kannattaisi varmaan käydä hierojalla hierotuttamassa jänteet kunnolla auki, sekä yrittää salilla vahvistaa hartian seudun lihaksia ja päivittäin venytellä kunnolla. Laukun vaihtaminen säännöllisesti olalta toiselle auttaa myös, sekä työpaikalla kunnon taukojumppa.

Toivottavasti tämä edes vähän hälvensi pelkoa. :)

Tässä tapauksessa niskan jumitus on varmaan todennäköisin vaihtoehto jänteiden "eriparisuudelle".

Jos vaan mahdollista, niin kannattaisi varmaan käydä hierojalla hierotuttamassa jänteet kunnolla auki, sekä yrittää salilla vahvistaa hartian seudun lihaksia ja päivittäin venytellä kunnolla. Laukun vaihtaminen säännöllisesti olalta toiselle auttaa myös, sekä työpaikalla kunnon taukojumppa.

Toivottavasti tämä edes vähän hälvensi pelkoa. :)

Kiitos sulle! Jotenkin en osaa kantaa laukkua toisella olalla ollenkaan, vaikka joskus koitankin. :/ Töissä yritän parhaani mukaan venytellä ja pyöritellä hartioita, mutta työ on sellaista, että ei se ihan riitä. Hierojalla käyn kerran kuussa. Ja salilla viisi kertaa viikossa. :)

Aika usealla on myös niskan alueella harmittomia rasvapatteja...Ja tietenkin jos lihakset on oikein jumissa ja varsinkin toiseltapuolelta, voi ne tuntua erilaisilta. Ja siellä oikein tuntuu kireitä lihassäikeitä. Pientä liikettä että verenkierto vähän elpyy. Sitten venyttelet joka suuntaan varovasti. Tietenkin voi itse tai joku muu myös hieroa.

Heh, pakko puuttua:) Siis mitkä ihmeen kaulajänteet:) Niin onhan siellä lihaksia joissa on jänteet, mutta ei se pelkkää jännettä ole. Lihas kun on jumissa voi tuntua säikeinä.

Alkuperäinen kirjoittaja 4xäiti;28023652:
Heh, pakko puuttua:) Siis mitkä ihmeen kaulajänteet:) Niin onhan siellä lihaksia joissa on jänteet, mutta ei se pelkkää jännettä ole. Lihas kun on jumissa voi tuntua säikeinä.

No siis mitä noi nyt on mitä kaulassa näkyy, jos esimerkiksi jännittää kaulan.

Alkuperäinen kirjoittaja 4xäiti;28023635:
Aika usealla on myös niskan alueella harmittomia rasvapatteja...Ja tietenkin jos lihakset on oikein jumissa ja varsinkin toiseltapuolelta, voi ne tuntua erilaisilta. Ja siellä oikein tuntuu kireitä lihassäikeitä. Pientä liikettä että verenkierto vähän elpyy. Sitten venyttelet joka suuntaan varovasti. Tietenkin voi itse tai joku muu myös hieroa.

Ei niskassa vaan edessä tai tossa edessä sivussa.

Toki siellä tuntuu kaikenlaista tavaraa, kun sormenpäillä tunnustelet. Olen itse aivan samanlainen panikoija ja pelkään/etsin syöpää, joten tiedän mistä puhut ja tunnen tuskasi. Kävin taannoin lääkärissäkin tutkituttamassa kaulan imusolmukkeet ja kilpirauhasen, kun olin tuntevinani siellä vaikka mitä. Eikä siellä mitään ollut.
Lääkäri sanoikin, että kaulalla kulkee paljon lihaksia ja imusolmukkeet on siinä sivuilla helminauhana. Eikä se lääkäri sormenpäillä tutki, vaan tasaisesti sormilla painellen
Nyt kerran vielä tasaisella kädellä palpoit kaulan, huomaat ettei siellä mitään pahkuroita tunnu ja yrität rauhoittua/unohtaa koko asian.
Tsemppiä!! :)

Itselläni toiselta puolen niskaa on hermot tukossa: Tarkoittaa ettei ole enään niitä "kaulajänteitä" toisella puolella..
Niska/pää silloin tällöin säännöllisen epäsäännöllisesti ihan vitun kipeä.

Yhteistyössä