Eikö kuumeetonta, mutta flunssaista lasta saa viedä leikkipuistoon? :-O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Olin tänään 2,5 v. tyttöni kanssa leikkipuistossa. Tytöllä, kuten koko perheellä on ollut pientä nuhaa ja yskää noin kolmisen viikkoa, tuntuu että jatkuvasti on pientä flunssaa. Lapsen päiväkotiryhmässäkin monilla vuotaa nenä tai on yskää. Kuumetta ei ole, joten sairaslomalla ei tarvitse olla, lisäksi tyttö on täysin pirteä ja normaali.

Tänään kuitenkin leikkipuistossa joku mamma alkoi avautua että miksi tuon flunssaisen lapsen sinne muita tartuttamaan, kun pitäisi olla kotona. Ja sitten varoitteli muita äitejä että pitävät lapsensa kaukana minun lapsestani, ettei tartu. Lapsi siis yskäisi muutaman kerran kun olimme siellä, ehkä 3-4 kertaa, ja kerran niistin hänen nenänsä.

Miten kukaan voisi viikkoja pysytellä neljän seinän sisällä, jos on pidempi virus? Ihan töissä me miehen kanssakin on oltu vaikka samaa on meilläkin, eikä sairaslomaa tuollaisesta kuumeettomasta pikkuräähkästä edes saisikaan.

Oliko tuo äiti nyt vähän ylihysteerinen?

Oli ylihysteerinen. Tavallisessa flunssassa voi mennä kouluun, töihin, päiväkotiin, kauppaan ja puistoon ja minne vaan. Ei se siellä ulkona niin helposti tartu...

Saa viedä, ja tuollaiselle hysteeriselle (saletisti) esikoisen äidille en olisi korvaani jaksanut lotkauttaa.

Meillä lapset, poika etenkin, yskii talvisin ulkoillessaan ihan muuten vaan, astmaatikko kun on. Ja mulla taas vuotaa ulkona nenä vaikka en ole edes kipeä.

No ehkä oli vähän ylihysteerinen äiti lapsineen puistossa :D

Kyllä se olis lapselle kidutusta olla vaan kotona, jos vointi kuitenkin sallii ihan normaalin ulkoilun.

No tais todellakin äiti olla vähän ylihysteerinen. Itse olisin varmaan todennut, et teidän ei varmaan kannata sitten liikkua kotoa minnekkään muuallekkaan ettei vaan pöpöt tartu..
Meillä ainakin ollut niinpaljon flunssaa ja muutakin koko syksyn, et ainakun yleiskunto "parantunut" ja kuumeton on niin nautitaan ulkoilustakin täysin rinnoin, nimimerkillä. viikkokausia sisällä ollut kun molemmat lapset sairastaa perätysten.. hulluksihan sitä muuten tulis, tosin jos on todella räkäinen niin en mene vättämättä puistoon vaan ulkoillaan omalla pihalla.. Mut joo saa mennä puistoon =)

Mun mielestä oli ylihysteerinen äiti. Kyllä munkin pojalla nenä vuotaa, mutta kuumetta ei ole ja muutenki ihan normaali ja kyllä me ulkoillaan. Pidän kyllä huolen että niistän sitä nenää usein ettei valu pitkin naamaa ja silleen, mutta ei oo tullu mieleenkään että pitäisin lasta neljän seinän sisällä pienen flunssan takia. Ja samaa sanoi lääkäri kun kävästiin korvat näyttää. Että normaalia elämää jos poika ei ite oo väsyny.

nimimerkillä. viikkokausia sisällä ollut kun molemmat lapset sairastaa perätysten..

Kuumeisena ei ehkä kannata mennä ulos, mutta kyllä lapsen voi viedä vähäksi aikaa ulos vaikka olisi muuten kipeänä. Lapsen mieli kohenee siitä ja saa hyvät unet sen jälkeen. Meidän pihalla ei kyllä ole ketään muita päiväsaikaan, joten lapsi ei tartuta ketään.

Olipa typerästi toimittu siltä äidiltä!!!

Flunssaisen, hyvävointisen kuumeettoman lapsen saa viedä kauppaan, hoitoon, kouluun ja leikkipuistoon.

Jos lapsen vointi kuumeettomana mutta flunssaisena on huono ja vetämätön, silloin en veisi. Mutta nythän kyse oli hyvävointisesta lapsesta...

No tais todellakin äiti olla vähän ylihysteerinen. Itse olisin varmaan todennut, et teidän ei varmaan kannata sitten liikkua kotoa minnekkään muuallekkaan ettei vaan pöpöt tartu..
Meillä ainakin ollut niinpaljon flunssaa ja muutakin koko syksyn, et ainakun yleiskunto "parantunut" ja kuumeton on niin nautitaan ulkoilustakin täysin rinnoin, nimimerkillä. viikkokausia sisällä ollut kun molemmat lapset sairastaa perätysten.. hulluksihan sitä muuten tulis, tosin jos on todella räkäinen niin en mene vättämättä puistoon vaan ulkoillaan omalla pihalla.. Mut joo saa mennä puistoon =)

Hitsi, meni jotenkin jauhot suuhun enkä saanut sanottua mitään, nasevat kommentit tulivat mieleen vasta jälkijunassa. :-/

Meillä ei ole omaa pihaa kun asutaan kerrostalossa, eikä tässäkään ole mitään leikkialuetta, pelkästään muutama parkkiruutu. 300 m päässä on sitten iso leikkipuisto.

Ja tosiaan, lapsella on enemmän tai vähemmän syksystä asti nenä vuotanut ja välillä yskittänyt, kuumetta ei ole kertaakaan, ja yleiskunto normaali. Ihan normaalia elämää siis olemme eläneet. Ja lapsen päiväkotiryhmässä joka toisella nenä vuotaa.:-D

Alkuperäinen kirjoittaja minä ainakin;25387632:
Kuumeisena ei ehkä kannata mennä ulos, mutta kyllä lapsen voi viedä vähäksi aikaa ulos vaikka olisi muuten kipeänä. Lapsen mieli kohenee siitä ja saa hyvät unet sen jälkeen. Meidän pihalla ei kyllä ole ketään muita päiväsaikaan, joten lapsi ei tartuta ketään.

Anteeksi mutta kommentoitko minun kirjoittamaani...Kirjoitin nimenomaan et kun on yleiskunto parantunut ja kuumeeton , eli yksi kuumeeton päivä takana...

Ja lievästi kuumeisenkin lapsen saa viedä ulos jos lapsen vointi on hyvä. Pitää pitää huoli vain ettei lapsi hikoa. Se siinä on se pointti miksei kuumeista saisi viedä ulos ja tietysti jos korkea kuume niin eihän lapsi edes jaksa.

[QUOTE="a p";25387576]Olin tänään 2,5 v. tyttöni kanssa leikkipuistossa. Tytöllä, kuten koko perheellä on ollut pientä nuhaa ja yskää noin kolmisen viikkoa, tuntuu että jatkuvasti on pientä flunssaa. Lapsen päiväkotiryhmässäkin monilla vuotaa nenä tai on yskää. Kuumetta ei ole, joten sairaslomalla ei tarvitse olla, lisäksi tyttö on täysin pirteä ja normaali.

Tänään kuitenkin leikkipuistossa joku mamma alkoi avautua että miksi tuon flunssaisen lapsen sinne muita tartuttamaan, kun pitäisi olla kotona. Ja sitten varoitteli muita äitejä että pitävät lapsensa kaukana minun lapsestani, ettei tartu. Lapsi siis yskäisi muutaman kerran kun olimme siellä, ehkä 3-4 kertaa, ja kerran niistin hänen nenänsä.

Miten kukaan voisi viikkoja pysytellä neljän seinän sisällä, jos on pidempi virus? Ihan töissä me miehen kanssakin on oltu vaikka samaa on meilläkin, eikä sairaslomaa tuollaisesta kuumeettomasta pikkuräähkästä edes saisikaan.

Oliko tuo äiti nyt vähän ylihysteerinen?[/QUOTE]

:O joo siis todelakin ylihysteerinen. Mä ymmärtäisin jos jonneki perhekerhoon tuo räkäisen muksun mutta eihän se nyt sielä puistossa tartu kun ollaan laajalla alueella eikä lapset suurella todennäköisyydellä kuolaa samoja leluja. Siis jos kaikki ihmiset olis aina neljän seinän sisällä koko sen ajan kun vähäkin on jotain räkätautia niin tää yhteiskuntahan pysähtyis. Pienten lasten äidit ois puolet työajasta sairaiden lasten kanssa kotona ja sitä rataa.

Mulla on yksi tuollainen ylihysteerinen kaveri. Jos sen lapsi yskäisee tai aivastaa kerrankin niin se pitää varmuuden vuoksi sen kotona sisällä vähintään viikon. Sen suusta voisin kuvitela jotain tollasta tollaises tilantees. ja se on sellanen että jos ei halua sitä kylään niin ei tarvii ku lähettää viesti että "meidän piltti äsken aivasti ja vähä tuli räkää" niin se pysyy varalta seuraavat kaks viikkoa kilometrin päässä meistä :laugh:

Mielestäni ei ollut hysteerinen äiti vaikka en nyt menisi ketään puistosta häätämään vaan lähtisimme itse pois jos olisi tarvetta. Mielestäni on rasittavaa kun jotkut ihmiset ei tajua hoitaa itseään kuntoon ennen kun tulee vierailulle yms. Ulkoilla voi myös muualla kuin leikkipuistossa jossa muita lapsia.

Yhdyn edellisiin kirjoittajiin, ylihysteeriseltä minustakin tuollainen vaikuttaa. Yskähän saattaa kestää useita viikkoja joten aika pitkän aikaa joutuisi lapsi olemaan "eristyksissä" toisista lapsista jos tuon äidin neuvoja noudattaisi.

Kyllä todellakin saa leikkipuistoon mennä, kunhan lapsi ei kuumeinen ole... siinähän menisi puoli talvea sisätiloissa, jos viimeiseeen nenänniistoon asti pitäisi olla sisällä.

Mielestäni ei ollut hysteerinen äiti vaikka en nyt menisi ketään puistosta häätämään vaan lähtisimme itse pois jos olisi tarvetta. Mielestäni on rasittavaa kun jotkut ihmiset ei tajua hoitaa itseään kuntoon ennen kun tulee vierailulle yms. Ulkoilla voi myös muualla kuin leikkipuistossa jossa muita lapsia.

Millä tavalla sä aattelit että se sielä puistossa tarttuu? :D tietysti jos tää räkäinen lapsi menee kuolaamaan sun lasta, mutta muuten aika epätodennäköistä että tarttuis. Ja jos noin paljon pelkäät tartuntaa niin ethän käytä kaupassa ostoskärryjä, niissä on saattanu olla joku räkäinen, kuolaava muksu ennen sinun pilttiäsi. Ei myöskään kannata käydä pankkiautomaatilla, joku räkänokka on voinu hiplata niitä nappuloita juuri ennen sinua. Sama juttu kaupan maksupäätteen kanssa. Myös kaupan täti voi olla räkätaudissa ja siellä se vaan myy tavaroita ihmisille. PÄiväkotiinkaan ei lapsia kannata laittaa kun siellä on 100% varmuudella aina joku räkänokka. Parasta on siis pysyä kotona neljän seinän sisällä ja varmistaa vielä ettei ulkoilmasta tule pöpöjä sisälle.

Yhteistyössä