Eikö lapsen kanssa saa käydä Sokoksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienen lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
helsinkiläiset vaan on persiistä. ei millään pahalla muttaku ei vaan osata käyttäytyä. tuskin sitä tsiksiä mikää muu ketutti ku se että ei päässy olemaan eka joka paikas.

Ei ole helsinkiläinen ilmiö ja sitä paitsi helsinkiläisistä suuri osa on muualta Suomesta muuttaneita. Se on ihan suomalainen ilmiö.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
helsinkiläiset vaan on persiistä. ei millään pahalla muttaku ei vaan osata käyttäytyä. tuskin sitä tsiksiä mikää muu ketutti ku se että ei päässy olemaan eka joka paikas.

Ei ole helsinkiläinen ilmiö ja sitä paitsi helsinkiläisistä suuri osa on muualta Suomesta muuttaneita. Se on ihan suomalainen ilmiö.

kappas vaan, kun en ole omilla nurkilla nähny vastaavaa röyhkeyttä ja itsekeskeisyyttä ku mitä täälä näkee päivittäin. Eli ei yleistetä kiitos.

kappas vaan, kun en ole omilla nurkilla nähny vastaavaa röyhkeyttä ja itsekeskeisyyttä ku mitä täälä näkee päivittäin. Eli ei yleistetä kiitos.

Se on hienoa. Minä olen tavannut kohteliaita ja välinpitämättömiä ihmisiä joka puolella Suomea. Tuskin siellä sinunkaan onnelassasi kaikki ihmiset ovat ihania ja empaattisia. Ei yleistetä ja niin edelleen.

Välinpitämättömyys Suomessa kuitenkin pistää silmään kansainvälisessä vertailussa, sille ei mahda mitään. Oltiin sitten Rovaniemellä tai Stokkan kellon alla.

No en tiedä onko helsinkiläinen ilmiö vai ei mutta kyllä sit ainakin pk-seudulle muuttaneilla on hyvinkin oma henk.kohtainen reviiri todella tärkeä; etsin edelliskesänä lasten hennesiä kiireissäni ja aattelin et kysyn ekalta "lapselliselta" ihmiseltä ja sellaisen bongattuani sanoinkin: anteeksi, ja uudestaan, mutta syystä tai toisesta ei nainen kuullut ja kosketin hänen olkaansa ja kysyin: anteeksi mutta missähän lasten hennes mahtaa olla niin jumantsukka miten se nainen mua tuijotti, olis voinu melkeen sen ajatukset lukea hänen katseestaan: miten sä uskallat kajota mun henk.kohtaseen reviiriin, ja sen jälkeen selitti tien mulle ja samalla katsoi mua häpeilemättä päästä varpaisiin. Huh, ei hesalaisiin ainakaan pidä koskemaan mennä :D

No en tiedä onko helsinkiläinen ilmiö vai ei mutta kyllä sit ainakin pk-seudulle muuttaneilla on hyvinkin oma henk.kohtainen reviiri todella tärkeä; etsin edelliskesänä lasten hennesiä kiireissäni ja aattelin et kysyn ekalta "lapselliselta" ihmiseltä ja sellaisen bongattuani sanoinkin: anteeksi, ja uudestaan, mutta syystä tai toisesta ei nainen kuullut ja kosketin hänen olkaansa ja kysyin: anteeksi mutta missähän lasten hennes mahtaa olla niin jumantsukka miten se nainen mua tuijotti, olis voinu melkeen sen ajatukset lukea hänen katseestaan: miten sä uskallat kajota mun henk.kohtaseen reviiriin, ja sen jälkeen selitti tien mulle ja samalla katsoi mua häpeilemättä päästä varpaisiin. Huh, ei hesalaisiin ainakaan pidä koskemaan mennä :D

Mutta jos ne ovat muualta muuttaneita niin eikä ongelma ole silloin kaikissa suomalaisissa :D Minusta tuo reviirin tarve on nimenomaan pikkukylissä suuri. Koetaan uhkaksi kaikki uudet naamatkin. Helsingissä reviiri on pakosta niin pieni, että tuijotellaan vain kaukaisuuteen.

Jaa, ehkä tyttö ei vaan pitänyt lapsista. Kyllä mullakin ottaa hermoon, jos lapsi itkee jossain bussissa, mutta en silti mulkkaa pahasti (ja tässähän kyseinen lapsi ei edes itkenyt).

Yksi kaverini tosin inhoaa lapsia ja katsoo näitä aina pahasti vaikka mitään erityistä syytä ei olisikaan, varsinkin jos ovat rattaissa muutenkin ahtaassa kaupassa (jos kotipaikka on jotenkin oleellinen, niin hän ei ole helsinkiläinen). Hänet voisin hyvin kuvitella mainittuun tilanteeseen... Katsoo lapsia samaan tapaan siis, kuin monet katsovat romaneita, pultsareita jne. Ei mun mielestäni kohteliasta käytöstä, vaikka eihän se rattaiden/vaunujen kanssa täyteen kauppaankaan ahtautuminen ole. Mutta jos on pakottava tarve, niin eihän sille mitään voi.

Miten tästä muuten tuli taas helsinkiläistenhaukkumisketju?

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
No kyllä mäkin joskus kiittelen äitejä tuplavaunujen kanssa pahimmassa ruuhkassa. Yritä siinä nyt päästä eteenpäin kun viidet vaunut tukkii tien. Toki omakin lapseni tykkää kaupassa käymisestä, mutta joskus voi ajankohdan valita paremmin. Toki ei aina.

Niin minäkin joudun joskus ihan siinä ruuhkassa kulkemaan kaksostenvaunujeni kanssa.Onko siis yksi lapsiset erikoisasemassa...

Jyväskylän sokoksella tänään, kehtasin olla kahden lapsen ja tuplarattaiden kanssa. Kukaan ei katsonut pahasti, vähän oli vaan hidasta liikkuminen. Mut oli haettava ne gore-texit molemmille, eikä oikein ilman lapsia voi mennä sovittamaan.
Itse puolestani mulkaisin halveksivasti keski-ikäistä rouvaa, joka luiskahti jälkeemme samalla oven avauksella Jyväskeskuksen inva-lastenhoito-vessaan. Joskus olen jollekin sanonut ääneenkin pahasti (tyyliin, taisi olla AIVOinvaliidi tuo, kun noin ketterästi liikkui...), kun olen ensin lastenhoitohuoneen oven takana odottanut 10 min, parkuvan vauvan ja pidättelevän parivuotiaan kanssa, ja ulos onkin tullut yksinäinen terve täti-ihminen nenäänsä puuteroimasta. Ihan kuin ei voisi normaalia vessaa käyttää!!!
Ihan sama, kuin se, että kaikki automarkettien kahden lapsen kärryt on aina varattuna, ja harvoin niissä näkee enempää, kuin yhden istumassa kuitenkaan... Jos sitäkään.

Tähän on pakko sanoa, että mies tuossa juuri eräänä iltana totes, että huomaa kuinka helsinkiin on muuttanaut paljon ihmisiä maalta, käytökseltään niin moukkia kuin olla ja taitaa ;)

Ei ole sitten mun mielipide, miehen suusta vaan tämmöinen eräässä tilanteessa pääsi.

^ Jos invawc on vapaa, ja normaaliin on jono, niin käytän kyllä ilman muuta sitä invavessaa.
Lyhentäähän se sitä normihuussinkin jonoa, jos osa käyttää invavessaa. Eihän sen käyttö muilta KIELLETTYÄ ole, ne erikoisvarusteet on siellä siksi jos niitä tarvitaan, mutta en mä ole koskaan kuullut etteivätkö muutkin niistä huolimatta saisi invawc:tä käyttää?!

Toiseksi, en koskaan, siis _koskaan_, ole törmännyt inva-wc:stä poistuessani oven ulkopuolella odottavaan pyörätuolihenkilöön, enkä edes äitiin vauvansa kanssa. Jos näin alkaa toistuvasti käymään, niin sitten harkitsen tapaani uudelleen.

Ja tätä on sitten turha verrata invapaikoille pysäköimiseen, joka on ihan eri asia. Keskimääräinen vessatoimitus kun kuitenkin kestää lyhyemmän aikaa kuin kauppareissu ;). Eikä koske mua muutenkaan, koska en autoile.

Alkuperäinen kirjoittaja kaksosten äiti:
No kyllä mäkin joskus kiittelen äitejä tuplavaunujen kanssa pahimmassa ruuhkassa. Yritä siinä nyt päästä eteenpäin kun viidet vaunut tukkii tien. Toki omakin lapseni tykkää kaupassa käymisestä, mutta joskus voi ajankohdan valita paremmin. Toki ei aina.

Niin minäkin joudun joskus ihan siinä ruuhkassa kulkemaan kaksostenvaunujeni kanssa.Onko siis yksi lapsiset erikoisasemassa...

Tulihan se sieltä. Jos sä jätät vaunut keskelle käytävää, mahdollisesti vielä kapeinpaan kohtaan, niin mulkaisen varmasti. Samoin kuin ystävättäriä ykkösten kanssa jotka jää juttelemaan keskelle kulkuväylää neljän ruuhkassa, kun on niin kiva nähdä. Tällaisia ihmisiä löytyy yllättävän paljon. Mutta nämä samat ihmiset varmaan vievät autollakin kahden paikan. Mä yritän siirtää vaunut vähän syrjään parkkiin, jotta muutkin pääsee kulkemaan.

Tulihan se sieltä. Jos sä jätät vaunut keskelle käytävää, mahdollisesti vielä kapeinpaan kohtaan, niin mulkaisen varmasti. Samoin kuin ystävättäriä ykkösten kanssa jotka jää juttelemaan keskelle kulkuväylää neljän ruuhkassa, kun on niin kiva nähdä. Tällaisia ihmisiä löytyy yllättävän paljon. Mutta nämä samat ihmiset varmaan vievät autollakin kahden paikan. Mä yritän siirtää vaunut vähän syrjään parkkiin, jotta muutkin pääsee kulkemaan.

Niin missä lukee että jätän vaunut toisten eteen.Kyllä itsekin mulkaisen jos jotkut ryhmittyy eteen.Tuossahan alussa oli että ihan kaksostenrattailla kehdataan kulkea-No kaksoset hei kuluttaakin kaksnverroin.Ollaan siis hyviä asiakkaita...

Niin missä lukee että jätän vaunut toisten eteen.Kyllä itsekin mulkaisen jos jotkut ryhmittyy eteen.Tuossahan alussa oli että ihan kaksostenrattailla kehdataan kulkea-No kaksoset hei kuluttaakin kaksnverroin.Ollaan siis hyviä asiakkaita...

Ei missään, mutta tuskin minä olen silloin sinua mulkaissut silloin. Mutta Valitettava tosiasia on kyllä että monessa kaupassa ei mahdu edes tavallisilla vaunuilla kunnolla kuljemaan. Kaksostenvaunuilla joutuu enemmän miettimään mihin ne jättää ja välillä ei varmaan ole mitään hyvää vaihtoehtoa. kaikki eivät valitettavasti mieti, oli ykköset tai kakkoset kyydissä. Silloin voi miettiä että onko syyllinen kauppias vai asiakas kun vaunut tukkivat reitin.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja tämä merkkaa paljon:
minkämerkkiset haalarit lapsella oli ?

Tämä on hyvä :kieh: :kieh: :kieh:

Hih, REIMATECIT! Ja Reiman pipo ja ReimaTecin hanskat!!! Hitto kun mä en tajunnu aikaisemmin mistä oli kyse...! Saadaankin vissiin olla onnellisii että päästiin niin vähällä:):)

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Yhdessä liikkeesä kerran. Olin pojan kanssa vaunuilla vaatekaupassa. Mun mielestä ei häiritty ketään ja monilta tulikin ystävällisiä hymyjä.
Yks 5 kymppinen nainen tokaisi siinä puoli ääneen et hän sitten VIHAA noita äitejä vaunuineen.
Hänel oli parikymppinen tytär mukana ja tytär punastui ja häpes selvästi äitiään, käski äitiään olemaan hiljaa.
Ulkona tapasin tutun ja siinä juteltiin ja tuli puheeksi se nainen. Tuttuni oli aiemmin käynyt samassa liikkeessä ja hänelle oli käynyt samoin, sama nainen, jäi kauppaan kun minä ja poika lähdettiin.
Ois tehny niin mieli sanoa, et joo ollaan me äidit vaunujen kanssa tosi kamalia.
Toivottavasti itse et saa koskaan työnnellä onnellisena vauvanvaunuja.
Pidin mölyt mahassani naisen tyttären takia. Toivottavasti tytär fiksumpi.

Osa ihmisistä vaan tuntuu vihaavan lapsia. Täällä ainakin paikallislehden tekstaripalstalla on käyty tosi murhaavia keskusteluja siitä, kuinka ihmiset tunkee bussiin lastenvaunuineen ja jotkut vielä kehtaa pyytää apua vaunujen nostoon, jos ei ole matalalattiabussi. Toinen aihe oli että kun ihmiset lapsineen tunkee kauppaan viiden jälkeen, ja tukkii käytävät lastenvaunuineen (ostoskärrythän ei luonnollisesti vie tilaa).

Ja nuo keskustelut oikeesti on jatkuneet jo vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Vaihtoehtoja on monia...

-se panee sun miestä
-se luuli tunnistavansa sut jostain
-tulkitsit katseen väärin
-se on palstamamma (luontainen käytös)

Sekä se, että kärsii lapsettomuudesta ja on erityisen paha päivä jostain syystä.

Tätä mäkin veikkaisin!

Minä taas en ikinä, siis _ikinä_ ole nähnyt jonoa tuollaisen kauppakeskuksen euron maksavan "normaali"vessan ulkopuolella! Enkä kyllä käy yksin lastenhoitohuoneessa tai invavessassa, sen enempää kuin pysäköi invapaikoille tai käytä lasten auto-ostoskärryjä, jos ei ole lapsia mukana. Kukin tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja tämä merkkaa paljon:
minkämerkkiset haalarit lapsella oli ?

Tämä on hyvä :kieh: :kieh: :kieh:

Hih, REIMATECIT! Ja Reiman pipo ja ReimaTecin hanskat!!! Hitto kun mä en tajunnu aikaisemmin mistä oli kyse...! Saadaankin vissiin olla onnellisii että päästiin niin vähällä:):)

Oli sitten varmaan palstamamma ;)

Muuten noille, joista lapsettomuudesta kärsivät tuijottaa kiukkuisesti lapsia - ette vissiin tiedä aiheesta ja siihen littyvista tunteista mitään. Silloin kun on saanut tuhannen kerran tikkuun taas negan, sitä ei jaksa katsoa lapsia, siis enemmin kääntää katseensa pois ettei alkaisi itkeä. Toisaalta niita lapsia katsellaan kylla enemmänkin kaivaten kuin kiukkuisesti, sillä niitä juuri halutaan ja ne ovat niin suloisia jne.

Yhteistyössä