Eikö lievästi dementtinen ihminen tiedä milloin on kylläinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli vain mieleen kun mummu käy meillä melkein joka toinen päivä käymässä yleensä ruuan aikaan niin hän syö vaikka miten paljon pieneksi ihmiseksi. Tänäänkin hän söi 8 kanankoipea ja 5 perunaa, olis varmaan syönyt enemmänkin mutta tavara loppui pöydästä :o Viimeksi kun hän oli kahvin aikaan meillä niin kun kävin pihalla viemäs miehelle puhelinta niin mummu oli syönyt kaiken mitä olin pistänyt pöytään tarjolle :D Ei siinä mitään, toki saa syödä niin paljon kuin jaksaa mutta mihin mahaan se kaikki menee ja eikö tuosta määrästä jo tule kipeäksi :D

Ei välttämättä enää kylläsyyskeskus aivoissa toimi normaalisti, mulla on kehitysvammanen ja lisäks skitsofreniaa sairastava serkku. Serkkuakin pitää vahtia ettei syö aivan järjettömiä määriä.

Ootko muuten varma että mummu on vaan lievästi dementoitunu, alussa monet pystyy tosi hyvin salamaan ton taudin todellisen asteen. Voi olla ettei yksin kotona ollessa muista/viittii syödä ja on sen takia oikeesti nälkänen.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Ei välttämättä enää kylläsyyskeskus aivoissa toimi normaalisti, mulla on kehitysvammanen ja lisäks skitsofreniaa sairastava serkku. Serkkuakin pitää vahtia ettei syö aivan järjettömiä määriä.

Ootko muuten varma että mummu on vaan lievästi dementoitunu, alussa monet pystyy tosi hyvin salamaan ton taudin todellisen asteen. Voi olla ettei yksin kotona ollessa muista/viittii syödä ja on sen takia oikeesti nälkänen.

Mummu sairastaa tautia joissa aivojen osat pikku hiljaa kovettuu. Hälle tuodaan joka päivä ruoka sekä aamulla ja illalla ja sitten kello viiden aikaan hänen kotonaan käy kodinhoitaja jonka kanssa keitetään kahvit tai paistetaan esim. lättyjä. Muistikontrollissa käy 4 kertaa vuodessa, nyt noin vuoden tauti on pysynyt samalla tasolla.