Eikö me muka päästä risteilylle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

justii

Vieras
Minä olen siis 20vuotias ja mies on 24vuotias ja tässä risteilylle oltaisiin lähdössä, niin tuntuu vähän hassulta,että mekö ei tosiaan muka päästä tuon 21v ikärajan takia? Vai tarvitsenko minä muka jonkun erillisen suostumuksen?

Mä olin laivalla silloisen poikaystävän kanssa kun oltiin 19-vuotiaita vuonna 2007. Mentiin Viking linellä Turusta- Tukholmaan. Sitä en muista oliko kyseessä viikonloppuristeily vai mentiinkö viikolla. Yötä nyt kuitenkin laival oltiin. Lupalappuja ei ollut.

Me oltiin menossa 3 vuotta sitten laivalle, minä 23 ja mies 24. Meidän esikoisen kummit joutu olemaan meidän valvojia kun siljalle ois pitäny olla 25 että pääsee ilman valvojia :) onneks oli valittu "aikuiset" kummit meidän lapselle :)

Kaveri hankki lapset alle parikymppisenä. Meinasivat lähteä laivalle, mutta muistaakseni jäi käymättä. Lapset olivat jo taaperoita, mutta vanhemmat olisivat tarvinneet huoltajan itselleen:D

JOnkun 18v ikärajan ymmärrän mutta hassua että parikymppisenäkin on liian nuori. Itse laitoin varaukseen hiukkasen eri syntymävuoden kuin oikeasti on. Kun ei niitä papereita missään kysytä.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki ja kyllä pääsee:
JOnkun 18v ikärajan ymmärrän mutta hassua että parikymppisenäkin on liian nuori. Itse laitoin varaukseen hiukkasen eri syntymävuoden kuin oikeasti on. Kun ei niitä papereita missään kysytä.

Joo ja muuten jos meette sillai että jäätte ruotsiin tai tallinnaan yöksi maihin niin sitten pääsee nuorikin. Pitää illa ns. oikee matka eikä vaan risteily...

Jos on naimisissa, niin ne yleensä hiukan katsoo läpi sormien noita ikärajoja, mutta siitä pitää käydä keskustelemassa siellä matkatoimistossa. Näin ainakin meillä jokunen vuosi sitten, kun tehtiin semmonen risteily, jossa kaveripariskunnasta nainen oli 20v ja mies 22v, naimisissa ja heillä jo kaksi lastakin... Ei tarvinneet sentään huoltajaa... :D On noi ikärajat laivalle mun mielestä naurettavan korkeet, kun ei se loppujen lopuks sitä ikää katso et kuka siä örveltää ja kuka ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaveri hankki lapset alle parikymppisenä. Meinasivat lähteä laivalle, mutta muistaakseni jäi käymättä. Lapset olivat jo taaperoita, mutta vanhemmat olisivat tarvinneet huoltajan itselleen:D

Itseasiassa ne kyllä joustaa noissa. Ei tod tarvi vanhemmat huoltajaa itelleen.

Lähinnä noi ikärajat on sen takia kun aikanaan ruotsalaiset just täysi-ikäiset pisti kännipäissään paikat ilosesti mäsäksi. Laivayhtiöt sano että suomalaiset käyttäytyy paremmin, mutta säännöt pitää olla samat molemmille niin ei voi mitään.

Yhteistyössä