Eikö miestä vaan kiinnosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Kyse siis lapsen hoidosta: mies luulee edelleen,että lapsi syö aterialla vain maitoa, ja on aina tyrkyttämässä sitä. Lapsi on 1-v. Ja jos pyydän ruokkimaan lapsen(yleensä illalla), tämä syöttää lapselle hedelmää. Hampaiden pesua hän ei lapselle suorita, ellen minä pyydä,tai tee sitä itse(ei pidä sitä tärkeänä). Hän ei ymmärrä miksi lapselle pitää antaa d-vitamiinia. Oikeastaan mieheni ei ymmärrä mitään lapsen hoidosta,vaikka olen asiat selittänyt hänelle tuhanteen kertaan, ja antanut neuvolan esitteet luettavaksi(eikä niissä kovin paljoa luettavaa ole, mutta mies ei edes ole viitsinyt lukea niitä).

Mulla rupeaa jaksaminen olemaan 0, kun ei mikään mene perille. Hän ei jotenkaan ole ymmärtänyt,että lapsi kasvaa... tuskin hän on huomannutkaan, kun mies pelaa kaiken vapaa-aikansa tietokoneella...

:ashamed:

Ei kai siinä auta kun pistää mies oikeasti opettelemaan,jätät ne keskenään kera toimintaohjeiden.Pistät menemään vaikka neuvolaan kahdestaan yms,että joutuu tosissaan vähän miettimään asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Ei kai siinä auta kun pistää mies oikeasti opettelemaan,jätät ne keskenään kera toimintaohjeiden.Pistät menemään vaikka neuvolaan kahdestaan yms,että joutuu tosissaan vähän miettimään asioita.

mä olen yrittäny sitä saada menemään esim.neuvolaan lapsen kanssa, mut vastaus on aina ollu,et hän ei ehdi/voi. Varmasti hän saisi töistä vapaata, jos vain pyytäisi. Tuntuu ettei sitä kiinnosta tällaset asiat.

ei kait tuohon auta oikein mikään, sen pitää ite tajuta missä menee pieleen..
meillä se oli vähän niinkuin mun vastuulla koko homma, siis piti kertoa kellon ajat milloin syödään (siis ihan joka kerta kun miehen piti hoitaa lasta) piti käskeä vaihtamaan vaippa jne.
pukemisen suhteenkin piti kertoa mitä laitetaan päälle ja kuinka paljon..
sitten se ajan kanssa alkoi tajuamaan, ja kun erottiin ja lapsi oli sillä ja se oli yksin vastuussa niin sitten se hiffas koko kuvion

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
ei kait tuohon auta oikein mikään, sen pitää ite tajuta missä menee pieleen..
meillä se oli vähän niinkuin mun vastuulla koko homma, siis piti kertoa kellon ajat milloin syödään (siis ihan joka kerta kun miehen piti hoitaa lasta) piti käskeä vaihtamaan vaippa jne.
pukemisen suhteenkin piti kertoa mitä laitetaan päälle ja kuinka paljon..
sitten se ajan kanssa alkoi tajuamaan, ja kun erottiin ja lapsi oli sillä ja se oli yksin vastuussa niin sitten se hiffas koko kuvion

kuulostaa aikasamanlaiselta mitä meillä on... mä rupeenki muutaman kerran viikossa käymään josain, niin mies saa ottaa kaiken vastuun, ja katotaan miten sitten menee :)

Oisko käynyt niin, että sinä olet alusta alkaen ominut hommat itsellesi? On helpompaa opetella ne jutut käytännössä lapsen synnyttyä, eikä vuoden päästä kirjoista. Toisaalta, erilaisillekin hoitotavoille tulee antaa tilaa, kunhan lapsen tarpeet tulee tyydytettyä. Eli, hedelmä on ihan hyvä iltapala, mutta voit sanoa, että yötä vasten lapsi tarvitsee jotain muutakin. Mies ei ole lastenhoitaja vaan tasavertainen vanhempi, älä anna hänelle hoito-ohjeita, vaan luota. Ja sano, että voi pyytää apua, jos tarvitsee.

Jos mies on ollut vähemmän aikaa lapsen kanssa, hän ei automaattisesti tiedä, mitä lapsi kaipaa. Ehkä enempi aikaa isälle ja lapselle kahdestaan saisi miehenkin tuntosarvet toimimaan, että hän alkaisi tajuta milloin tehdään mitäkin.

MUn ex oli tuollainen, eikä siis edelleen ota edes lastaan luokseen:) Nykynen kyllä reippaasti kysyy jos ei ole varma asiasta. Siis mitä syö nyt kun heräs, koska sitten oikea ruoka jne... Muistaa antaa lääkkeet ilman sanomista jos on aamulla heränny lapsen kanssa ja on vapaalla. Meillä ihana korvakierre:) Oon siis jo oppinut, että pienestä ei tartte narista ja teen ite salassa jos jotain on jääny.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Oisko käynyt niin, että sinä olet alusta alkaen ominut hommat itsellesi? On helpompaa opetella ne jutut käytännössä lapsen synnyttyä, eikä vuoden päästä kirjoista. Toisaalta, erilaisillekin hoitotavoille tulee antaa tilaa, kunhan lapsen tarpeet tulee tyydytettyä. Eli, hedelmä on ihan hyvä iltapala, mutta voit sanoa, että yötä vasten lapsi tarvitsee jotain muutakin. Mies ei ole lastenhoitaja vaan tasavertainen vanhempi, älä anna hänelle hoito-ohjeita, vaan luota. Ja sano, että voi pyytää apua, jos tarvitsee.

Jos mies on ollut vähemmän aikaa lapsen kanssa, hän ei automaattisesti tiedä, mitä lapsi kaipaa. Ehkä enempi aikaa isälle ja lapselle kahdestaan saisi miehenkin tuntosarvet toimimaan, että hän alkaisi tajuta milloin tehdään mitäkin.

olen nyt vuoden yrittänyt saamaan tota miestä hoitamaan lasta, mut ei ,niin ei... minä olen hoitanut pääasiassa,kun mies ei jaksa, ja käy bilettämässä joka viikonloppu. Siinä se sitten meneekin,lapsen ja isän yhteinen aika..

Vaihtoehdot:

1. Mies on niin yksinkertainen, ettei ymmärrä ohjeita eikä osaa etsiä tietoa ja oppia vaikka yrittää kyllä.
2. Miestä ei vois vähempää kiinnostaa, joten ei kuuntele ohjeita eikä halua etsiä tietoa ja oppia.

Nähdäkseni muita järkeviä selityksiä sille että mies esim. luulee että lapsi syö vieläkin pelkkää maitoa ei ole.

En nyt sitten osaa sanoa että kumpi noista on se pahempi vaihtoehto....

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Vaihtoehdot:

1. Mies on niin yksinkertainen, ettei ymmärrä ohjeita eikä osaa etsiä tietoa ja oppia vaikka yrittää kyllä.
2. Miestä ei vois vähempää kiinnostaa, joten ei kuuntele ohjeita eikä halua etsiä tietoa ja oppia.

Nähdäkseni muita järkeviä selityksiä sille että mies esim. luulee että lapsi syö vieläkin pelkkää maitoa ei ole.

mies on insinööri
:laugh: voiko se selittää kaiken?

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Vaihtoehdot:

mies on insinööri
:laugh: voiko se selittää kaiken?

Kyllä voi!!! :D

Yhteistyössä