Eikö muka kaikilla ole varaa maksaa lastensa autokouluja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oioi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mopokortin maksan (senikäinen harvemmin vielä työskentelee), mutta autokoulua varten saavat tienata itse rahansa, ei kaikkea tarvitse saadakaan.
Itse ajoin kortin "vasta " 19v koska maksoin sen itse , mutta myös oman vuokrani maksoin itse.

vasta luin jostakin uutisen, jonka mukaan noin kolmannes jättää nykyään kortin ajamatta ja kortin huikea hinta on luultavasti pääsyy siihen että kortti jää ajamatta

silloin kun mä oli nuorukainen niin puolet pojista ajoi ABC-kortin, nykään tuskin monikaan hankkii ceetä

miehellä on 5 lasta joista yksi on yhteinen. ei varmaa makseta sen verra aateltii että auton hankinnassa autetaan ja miehellä oma firma niin töitä saataisi järjestettyä.

Rahaa kyllä on, muttei aikomustakaan maksaa täysi-ikäisten laskuja. Minusta lapsi oppii rahan käytön ja taloudellisuuden parhaiten, kun itse joutuu maksamaan kaiken alusta alkaen. Ainoastaan ahdingossa voin antaa isoja summia rahaa lapselle.
Saa nähdä muuttuuko mieli vielä tästä, kun lapset ovat nyt vasta ala-asteikäisiä.

Tällä hetkellä mun 8v. on sitä mieltä, ettei koskaan hanki ajokorttia, mutta saa nähdä... Jos autokoulu olisi nyt ajankohtainen, meillä ei todellakaan olisi rahaa sitä kustantaa. Enkä näe, että olis tulevaisuudessakaan. Mun ja miehen kortit on vanhemmat kustantaneet. Silloin ne maksoikin hitusen vähemmän...

Mut siis jos tyttö kortin joskus haluaa, joutunee itse sen kustantamaan.

Yhteistyössä