Eikö mun astianpesukone huuhtele hyvin vai onko muillakin niin että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haisoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haisoo

Vieras
kone/astiat haisee pesuaineelle ohjelman jälkeen?
Ihan sama mikä aine on kysees (nyt Fairy platinum), aina hirveä löyhkä.
Astiat näyttää kyllä puhtailta ja kirkkailta, luulis et jollei huuhdo ni ei pesekään hyvin?
Ja joo, olen hyvin herkkänenäinen..

Mä olen huomannut saman! Nyt tosin mies oli ostanutkin jotain sitruunantuoksuisia tabletteja, eli ei kai ihme... Mutta en tiiä voiko tuo haju tarkoittaa, että ainetta jää astioihin, astiat ainakin ovat puhtaita eikä niissä näytä/tunnu olevan mitään ylimääräistä. Ja mä kans olen tosi herkkä kaikille hajuille.

Oiskohan tuo vailla isompaa putsausta. poistovesiletku yms mihin voi pinttyä limat. Vaikka vesilukon takanahan ne pitäs olla. Viemäri mihin konen on yhdistetty kannattaa myös putsata. Sitten poistoputken asento. Pitää olla alkuun viemäristä ylöspäin ettei viemärin kurat valu putkeen.

Finish tabletit haisee vähiten. Mutta koska astianpesukoneet on tehty vettä säästämään, astioihin jää myrkkyjämiä. Sanoohan patologitkin aina että näkee kuka syönyt astianpesukoneella pestyistä astioista :( ei ole elimistölle hyväksi. Meillä pyöräytetään AINA normaalin konepesun jälkeen vielä huuhteluohjelma ja silloin haju häviää. Suosittelen kokeilemaan! Lasten astioita tiskaan usein käsinkin.