Eikö pyöräilykypärä ole luistellessa ihan ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jääprinsessa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tuulevi";22847124]Ja selälleen ei voi lentää pyöräillessä vai..? Se kovin täräys tulee kypärään ja jos pyöräilykypärä on sopiva ja oikein päähän laitettu niin se ei liiku mihinkään kaatuessa.

Meilläpäin pyöräilykypärä luistellessa käy, mutta onneksi koululla on nykyään kypärävarasto, josta kypärää saa lainata liikkatunneilla.[/QUOTE]

Mä tahdon tietää että kuinka saat pyörälykypärän niin tiukasti pipon kanssa päähän ettei se luista päästä pois... Pyöräillessä aika harvoin kyllä lennetään selälleen... tai enhän mä tiedä miten teillä pyöräillään...

Kovasti lasten luistelua seuranneena olen sitä mieltä että luistelukäyttöön sopiva kypärä olisi ihan ykkösjuttu (pulkkamäessäkin hyvä ja meidän 6v.käyttää sitä rullaluistelussakin). Jos em. kypärää ei olisi saatavilla ja jäille olisi päästävä, niin tuon pikkuakkamme pyöräilykypäräkin tulee niskasta aika alas ja jos takissa on vielä huppu saisin niillä kyllä hyvät suojat kertaan jos ei kahteenkin....

Meillä on luistellessa käytetty ihan jääkiekkoharjoituksiin tarkoitettua kypärää, jofaa, en kyllä uskaltais pyöräilykypärällä kentälle mennä...

mut sen olen kyllä huomannut et todella harvoin pienet luistelijat kaatuvat jäällä selälleen ja satuttavat takaraivonsa..

Tottahan se on, että harvemmin lentää selälleen muttei mahdotonta. Eiköhän pyöräilykypärätkin ole suunniteltu ottamaan vastaan iskuja joka puolelta. Meillä ainakin pyöräilykypärässä on säädettävät remmit ja luistelupäiville voi laittaa erilaisen pipon kuin muina päivinä. Pyöräilykypärän koon täytyy olla sopiva.

Meillä kyllä kotoa löytyy myös jääkiekkokypärä luistelua varten, mutta eipä tarvii kuljettaa kouluun nykyään koulun varaston takia.

:D Höpsis nyt! Kyllähän yleisimmin lapset ja jopa aikuisetkin kaatuvat selälleen luistellessa :laugh: Mutta kuten edellisissä kirjoituksissani viittasin on pyöräilykypäriä erilaisia... itse laittaisin tuon ns"pikkulasten pyöräilykypärän" hupun kanssa topattuna kuin ilman kypärää

:D Höpsis nyt! Kyllähän yleisimmin lapset ja jopa aikuisetkin kaatuvat selälleen luistellessa :laugh: Mutta kuten edellisissä kirjoituksissani viittasin on pyöräilykypäriä erilaisia... itse laittaisin tuon ns"pikkulasten pyöräilykypärän" hupun kanssa topattuna kuin ilman kypärää

Pepulleen taitavat useimmat lapset luistellessaan kaatua, enkä ole ikinä nähnyt kenenkään lyövän päätään luistellessa, sen sijaan vammoja tulee useammin käsiin, oman siskonikin käsi on lapsena luistellessa mennyt poikki. Aikuiset saattavat kaatua sitten miten vaan, itse äärimmäisen harvoin kaadun kyllä selälleni. Kun olen lajia harrastanut useimmiten nurin menen jossain hypyssä, enkä silloin ole kyllä selälläni tai edes pepullani.

Ja en laittaisi jäälle minäkään pyöräilykypärää, vaan meillä pojilla on lätkäkypärät. Eka kerta jolloin mulle sellaista kaipasivat oli tänään, mutta sanoin, että ei taitoluistelijoilla ole koskaan kypärää.

1 v 10 kk ikäisellä pidettiin pyöräilykypärää ne pari kertaa kun hän "luisteli" (ja näillä luistelukerroilla sanoi aina isoäidilleen että "Mamma, tää hiihtäminen on aika vaikevaa" :heart: ).

Laskettelukypärät on olleet joskus käytössä, sittemmin luistelu/jääkiekkokypärät.

Ainakin meilläpäin kouluissa ja päiväkodeissa on kielletty pitää pyöräilykypärää luistellessa. Eihän se suojaa takaraivoa jos selälleen kaatuu. Tavalliset jääkiekkokypärät ei paljoa maksa.

[QUOTE="poikia3";22847500]Pepulleen taitavat useimmat lapset luistellessaan kaatua, enkä ole ikinä nähnyt kenenkään lyövän päätään luistellessa, sen sijaan vammoja tulee useammin käsiin, oman siskonikin käsi on lapsena luistellessa mennyt poikki. Aikuiset saattavat kaatua sitten miten vaan, itse äärimmäisen harvoin kaadun kyllä selälleni. Kun olen lajia harrastanut useimmiten nurin menen jossain hypyssä, enkä silloin ole kyllä selälläni tai edes pepullani.

Ja en laittaisi jäälle minäkään pyöräilykypärää, vaan meillä pojilla on lätkäkypärät. Eka kerta jolloin mulle sellaista kaipasivat oli tänään, mutta sanoin, että ei taitoluistelijoilla ole koskaan kypärää.[/QUOTE]

Kyllähän luistellessakin päätä usein lyödään (yleisimmin laitaan) mutta kaatuessa ainakin meilläpäin lapset kaatuvat usein selälleen... no, oma tyttäreni on viiden vuoden ajan lasten luistelukoulua ohjanneena vaatinut ohjattavilleen luistelukypärät eikä onneksi kypärä ole ollut ongelma kellekkään (seuran vakuutusyhtiö vaatii).
PS. Meillä nuorin ja keskimmäinen käyttävät ristikkomallia, vanhimmalla on visiiri :D

Yhteistyössä