Eikö se masennuksen merkki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämä potkii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämä potkii

Vieras
jos tunteet heittää laidasta laitaan? Yhtenä hetkenä olen niiin onnellinen, niin onnellinen. Seuraavana hetkenä itken jotain lastenohjelmaa sitä kuinka surullinen mä olisin jos jotain tapahtuisi lapselle. Mutta kaiken aikaa on kamala väsymys ja välinpitämättömyys. Tuntuu ettei jaksa mitään. Sitten tulee taas se onnellisuus vaihe ja nauran ja loikin ympäri asuntoa, sitten taas itken kun Shrek on niin liikuttava lastenohjelma :/

Kuulostaa kaksisuuntaiselta tai mielialan aaltoilu häiriöltä. Myös epävakaa persoonallisuus pitää sulkea pois.

Mars lääkäriin, muista kertoa noista onnellisuushetkistä, ja yleensäkin mielialan vaihtelusta

Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Kuulostaa kaksisuuntaiselta tai mielialan aaltoilu häiriöltä. Myös epävakaa persoonallisuus pitää sulkea pois.

Mars lääkäriin, muista kertoa noista onnellisuushetkistä, ja yleensäkin mielialan vaihtelusta

Olin tulossa kirjottaan samansuuntasta.

Masennukselta ei kuulosta. Ylitsevuotava onnellisuus ei oikein kuulu tohon masennukseen.

Eikös kaksisuuntainen ole et on niitä pidempiä kausia? Koska nämä muutokset tapahtuu tunnittain. Hetki sitten oli niin iloinen kun tein ruokaa ja syötiin ja mä aattelin et elämä on ihanaa. Nyt taas itken kun mietin mitä mä tekisin jos menettäisin tän kaiken ja et ei edes kannata yrittää pitää siitä kiinni kun se otetaan kuitenkin pois et kaikki on ihan turhaa.

Minulla on masennus ja siihen menossa lääkitys. OIreet ovat samoja,joten älkäähän vähätelkö,oireet eivät ole jokaisella samoja ja kirjoista luettua kriteeriä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eikös kaksisuuntainen ole et on niitä pidempiä kausia? Koska nämä muutokset tapahtuu tunnittain. Hetki sitten oli niin iloinen kun tein ruokaa ja syötiin ja mä aattelin et elämä on ihanaa. Nyt taas itken kun mietin mitä mä tekisin jos menettäisin tän kaiken ja et ei edes kannata yrittää pitää siitä kiinni kun se otetaan kuitenkin pois et kaikki on ihan turhaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksisuuntainen_mielialah%C3%A4iri%C3%B6

"Noin kolmasosalla potilaista on jatkuvaa vaihtelua manian ja depression välillä. Kun ääripäästä toiseen mennään erityisen nopeasti, puhutaan sairauden nopeasti vaihtelevasta muodosta."

Ei välttämättä siis oo pitkiä kausia, osalla menee nollasta sataan ja takasin ihan nopeastikin. Lisäksi on ihmisiä joilla on ns. sekamuotoisia jaksoja:

"Sekamuotoinen jakso

Kenties kaikkein lamauttavimpia sairauden vaiheita ovat ne, joihin kuuluu sekä manian että depression oireita, samanaikaisesti tai useaan kertaan saman päivän aikana vaihdellen. Potilas on kiihkeä tai levoton niin kuin maanisessa vaiheessa, mutta samalla myös ärtyisä ja masentunut, sen sijaan, että tuntisi olevansa "maailman huipulla". Erityisesti sekamuotoiseen jaksoon liittyy itsemurhariskin lisääntyminen."

Alkuperäinen kirjoittaja Tietoa:
Potilas on kiihkeä tai levoton niin kuin maanisessa vaiheessa, mutta samalla myös ärtyisä ja masentunut, sen sijaan, että tuntisi olevansa "maailman huipulla". Erityisesti sekamuotoiseen jaksoon liittyy itsemurhariskin lisääntyminen."

Tällaista se on ajoittain. Toi ärtyisä on hyvä sana, en vaan itse sitä osannut kuvailla. Kiukututtaa enkä osaa sanoa miksi, mä luulin sitä väsymykseksi kun en parempaa sanaa keksinyt mut tuota se juuri on, jatkuvasti ärsyttää.

Yhteistyössä