Eikö tämä ole koulukiusaamista??ja nyt asia kääntyy minun omaa lasta vastaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äititäh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äititäh

Vieras
Eli tilanne se että kolmella tytöllä kismaa ollut jo pidempään keskenään.
Puhutaan vuosista.

Minu tyttöni ja tämä toinen tyttö ovat parhata kavereita,heillä ei ole riitoja sen suuremin ollut koskaan tulevat juttuun.

Ottavat tämän kolmannen tytön leikkeihin,käynyt meilläkin leikkimässä koulun jälkeen.
mutta tämän kolmanen tytön käytös menee laidasta laitaan.
yrittävät siis ovat yrittäneet jo vuoden päivät olla väleissä ja siksi oma tyttöni pyytänyt leikimäänkin meille yksin tätä ja leikit menee ok kunnes yhtäkiä vetää herneen nenään jostain jos ei leikitä juuri niin kuin hän tahtoo.
.siis aivan täsmälleen että pitää leikkiä sitä kotia juuri niin kauan kun hän haluaa ja juuri niinkuin hän sanoo ja jos tulee poikkeus tulee huuto.joutunut keskeyttämään leikin ja käydä sanomaan että oisko kotia lähtö.

Eilen ollut tilanne että hiihtäneet niin tämä kolmas haukkunut näitä kahta luusereiksi koko hiihtomatkan..ruokalassa meno jatkunut ja nämä kaksi tyttöä sanoneet opettajalle aiheesta.Opettaja sanonut että olkaa välittämättä.

Eilen tyttö tuli sitten kotia ja kertoi että taas se kolmas oli piiloittanut vaatteita häneltä koulun päättyessä.

Tiedän ettei tällä kolmannella tytöllä ole kavereita koulussa tämän käytöksensä takia ollenkaan.kaikki leikit loppuvat myös koulussa riitoihin leikki sitten kenen kanssa tahanssa..

no kuitenkin tuosta tavara piiloittelusta meni mulla eilen sitten lopulta itellä käpy ja sanoin tytölle että nyt tämä saa loppua.
Jos tulee huomenna sinun luoksesi koulussa jotain haluamaan niin sanot että
en leiki sinun kanssasi tai et voi tulla enää meille kun aina menee tappeluksi enkä minä jaksa sitä..

laitoin aiheesta eilen myös viestin opettajalle että voisiko tavara piiloitteluun puuttua..
opettaja vastannut että puuttuu ja lisänä luki perässä että tyttöni käytös ollut tänään töykeää kun ei ole ottanut leikkiin tätä kolmatta,voisiko aiheesta jutella kotona että koulussa tuollainen ei suotavaa..

olin että mitä helvettiä suoraan sanottuna..koulussa pitää niinkö kuunnella että toinen haukkuu luuseriksi välittämättä siitä jne..onko pakko leikkiä haukkujasi kanssa vai?

kertokaa mulle neuvoja mitä vastaan opettajalle ja pidänkö linjan että tyttö pistää välit tähän kolmanteen poikki ettei tarvi enää itkeä haukkumisia..

ja anteeksi kirjoitus virheet älkää takertuko niihin puhelimella kamala kirjoittaa.

Kertokaa opelle lapsesi näkökulma asiaan, että sinun tyttösi ei halua leikkiä kaverin kanssa, joka kiusaa.

tyttö oli kertonut itse tänään sen opettajalle kun ottanut puhutteluun.
Eli on pakosti tietoinen tästä..
en tiedä ennen tälläistä hel... vääntöä ollut niin jotenkin älyntöntä
että pitäisi vaan olla hiljaa ja välittämättä jos joku mollaa tai muuta ..

Kirjoittaisin opettajalle että olette viime aikoina usein puhuneet lapsesi kanssa tästä kuviosta tämän komentelevan tytön kanssa. Olette yrittäneet nyt kaikkenne, ja nyt on tytön ja hänen vanhempiensa (sekä tarvittaessa kouluterveydenhuollon tai vastaavan) vuoro tulla vastaan, koska sinun lapsesi ei tarvitse leikkiä sellaisen kanssa joka jatkuvasti aiheuttaa käytöksellään pahaa mieltä.

Jos käytös muuttuu, voivat leikit taas jatkua.

Koulukiusaamisasiat on ikäviä ja vielä ikävämpää se on, että usein kiusatusta tulee kiusattu, kun asioihin puututaan. Ehkä asia on nyt sillä mallilla, että tyttö itse päättää mitä tekee. Kaikkien kaveri ei pidä olla, vaikka opettajat kuinka niin väittäisivät.

Älä lähettele paperilla mitään, menet itse lapsen kanssa puhumaan opettajan kanssa ja painotat erityisesti sitä että lapsi kieltäytyy leikkimästä tämän haukkujan knassa sinun pyynnöstäsi ja sanot myös että sinun pyynnöstäsi haukkuja ei tule enää teille kylään, sinä olet hattua myöten täynnä tämän haukkujan käytöstä, sinun halustasi lapsesi ei leiki myöskään koulussa tämän kanssa, ellei hän saa apua käytökseensä terapiasta tai jostain muusta ammattiasiantuntijalta. Sinulla ei ole mitään halua altistaa omaa lastasi tuollaiselle käyttäytymiselle, joka voi jopa antaa mallia sinun lapsellesi käyttäytymisestä. Tee hyvin selväksi että se olet sinä eikä lapsi joka vastustaa tätä haukkujaa, lasta pystyvät manipuloimaan koulussa, mutta eivät hekään pysty vanhemman tahtoa kovin äkkiä kumoamaan.

Kiitos vastauksista.
Olen varannut opettajalle keskustelu ajan.ensiviikolla näkee miten asiat etenee.
pakko tälle touhulle joku järki on saada eikä tälläistä voi hyysätä ja todeta älä välitä vaikka toinen solvaa vieressä.

no, mä itse leimaisudin kiusaajaksi koska kuunneltuani lähes koko ala-asteen jatkuvaa mollausta, alentamista, pilkkaustaja juostuani toisen pillin mukaan, ilmoitin että riitti.
Kyllästyin olemaan se, joka aina pyörittää omaa hyppynaruaan muille muttei koskaan itse hypi, odottamaan kentän laidalla että opettaja määrää johonkin joukkueeseen, istumaan kotona odottamassa jos joku leikkisi munkin kanssa koska mun kanssa oltiin jos kukaan muu ei kerkeä jne.

ihan hyvillä mielin olen sitten koulukiusaaja, ei kiinnosta enää. Lapsena tuntui todella pahalta :(

Yhteistyössä