Eikö tässä olisi järkeä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MissMaisa

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
2 415
0
36
Meille on nyt kolmas lapsi tulossa marraskuun lopulla ja tämä odotus on kyllä ollu niin täynnä kaikkia vaivoja, ettei voi olla tosikaan, mutta... Mä ajattelin, että jos heti rupeais yrittämään sitä neljättä ja sitte oliski lapsiluku täynnä, eikä tarvis olla vuorotellen työelämässä ja kotona :) Vaikka eihän sitä tiedä kuinka kauan tuo yritys kestää, ku kolmattakin yritettiin alulle 1,5v :|
Mutta jos tärppäis aika pian, niin olis kaksi aika samanikäistä :D
Eikö tuossa teidänki mielestä oo järkeä? Pääsis paremmin työelämään kiinni, ku ei tarvi taas heti jäädä äitiyslomalle, ku kumminki se neljäs olis suunnitelmissa aika pian...

jokainen tekee just niinku hyväksi näkee ja lapsia tosiaan ei tehä vaan saadaan. meillä on 2 sarjaa: 14+11 veet ja 1,5 vee+7 viikkonen, oikein sopiva homma meille.

Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
jokainen tekee just niinku hyväksi näkee ja lapsia tosiaan ei tehä vaan saadaan. meillä on 2 sarjaa: 14+11 veet ja 1,5 vee+7 viikkonen, oikein sopiva homma meille.

Meillä on pojat nyt 4v3kk, alkavat olla jo sen verran isoja, että pärjäis muutaman pienemmän kanssa. Neljä lasta on aina ollu mun toive (ja jos myöhemmin tulee vielä kamala vauvakuume, niin ei se viideskään maailmaa kaataisi).

No täytyyhän ne ensin tehdä että niitä saa.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:

No täytyyhän ne ensin tehdä että niitä saa.

juu ja kyllä se synnytyskin melkoista tekemistä on. mutta en tahdo koskaan loukata sellasia, joille lastensaaminen ei ole niin yksinkertaista.

Meillä oli tuo ajattelutapa, sen takia meillä onkin 4 lasta 4.5vuoteen. Pääsee kerralla työelämään käsiksi ja on reilumpaa kaikkia kohtaan että kun menee työelämään, siellä myös on eikä se ole sitä että töitä, vauvalomaa, töitä, vauvalomaa.

Mun mielestä kuullostaa erittäin järkevältä suunnitelmalta. Itsekin oon saanut kaks lasta niin etten palannut välillä töihin. Mulla on ollut aika rankat raskausajat ja oli helpompi olla kotona toisen raskausaika.

Mun työkin on sellaista, että jos käyn välillä puoli vuotta-vuoden töissä, niin aina kun menen takas töihin joudun "uudelleen koulutukseen", ku tuola nuo hommat ja laitteet vaihtelee koko ajan. Sitte olis helpompi mennä töihin jäädäkseen.

No meillä on vähän samanmoiset suunnitelmat ja toiveet eli 3-4 lasta suht. pienillä ikäeroilla. Kaksi on nyt koossa ja kuopus 3 kk:n ikäinen. Kolmannen yritys aloitetaan näillä näkymin kun vauveli täyttää vuoden...
Järkeilin asian niin että vietän tässä useamman vuoden kotiputken ja kun lapsiluku on täynnä, palaan opiskelu- tai työelämään ilman lisääntymisestä johtuvia taukoja. Meille paras ratkaisu :)

Meillekin tulee nyt enemmän tilaa, niin neljän lapsen kanssa pärjäis ihan hyvin, ku on vielä omapihakin :) Eihän sitä tiedä minkälainen mieli on sitten, kun tämä kolmas on syntynyt... mutta nyt ainakin tuntuu, että tuo olis paras vaihtoehto :heart:

Yhteistyössä