Eikö valittamisella ole enää mitään rajaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmästynyt

Vieras
Missä menee kohtuus valittamisessa?
Pesin autoa taloni pihalla alkaen kello 21.30, kunnes naapuritalon ukko tulee huutamaan kalsareissa pihalle kello 21.40, että enkö minä voi pestä autoa päivällä? Sanoi että enkö minä vittu yhtään ajattele että talossa saattaa olla ihmisiä. Katsoin kelloa kännykästä, kun ukko samantien toteaa että ei se kello kymmentä ole, mutta voisin silti ajatella vähän että milloin pesen autoa. Kerroin pahoitteluni, ja sanoin että en ajatellut auton pesemisen aiheuttavan meteliä. Ukko vihaisena sanoo että kyllä se todellakin aiheutti että vähän pitäisi miettiä milloin autoaan pesee.
Lopetin pesemisen samantien jättäen auton aivain saippuiseksi ja puoliksi pestyksi.
Mitä olisitte itse tehneet samasa tilanteessa?
Olisitteko tekin pahoitelleet tapahtunutta ja lopettaneet pesemisen, vai haistattaneet pitkän paskan?
Jos ulkomaailman meteli niin paljon häiritsee, niin kannattaako silloin pitää asunnossa ikkunoita levällään?
Kyseisessä talossa ei asukkaat itsekään elä aivan oppikirjan mukaan.
Talon koira hyppii välillä meidän tontille, ja sitä saa olla palauttamassa taloon. Lisäksi talon nuoriso pitää usein viikonloppuisin talossa bileitä, tai pihalla grillibileitä pitkälle aamuyöhön asti. Nuoriso hyppii aidan yli meidän tontille, autoja ajaa pitkin yötä tietä pitkin, ja pulloja lentää auton ikkunasta ojaan..

mulla on vastaava naapuri, joka valittaa kaikesta. tänään olin kuulemma jättänyt mattotelineen ritilän auki, vaikka en ole mattoja tampannut vuoteen tän kyttäämisen vuoksi.
haistata pitkä p****ka.

Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
pesit vissiin painepesurilla?

Pesin kyllä painepesurilla.
Ymmärtäisin aiheutetun metelin haittaavan jos talossa asuisi esim. pieniä vauvoja, mutta talossa asuu 50v pariskunta ja muutama teini-ikäinen lapsi.

Mummot ja papathan ne aikaisin meneekin nukkumaan, jotta jaksavat nousta sit ennen kukonlaulua...

Toisaalta, joitakin vaan nyppii kaikki ja ovat siitä heti sanomassa.. Joku toinen kääntää vaan kylkeä ja ärrää itsekseen.. kolmas kääntää kylkeä, hymähtää ja alkaa kuorsata.. Meitä on moneen junaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisin pahoitellut ja huuhtonut äkkiä loppuun. Painepesurista KUULUU kunnon ääni muuten hiljaiseen aikaan... Siis jos jossain taajama-aluella ollaan.

Ääni ja tärinä (varsinkin jos alusta on betoninen)
Pese auto vastaisuudessa päiväs aikaan.

En minä kyllä painepesurilla olisi pessyt autoa enää yhdeksän jälkeen... Meillä ainakin on tämä naapurusto niin hiljainen siihen aikaan, että painepesuri olisi kuin traktoria pitäisi tyhjäkäynnillä ikkunan alla... Ymmärrän siis siinä mielessä naapuriasi, että yllättävää meteliä pesusi varmasti aiheutti. Sen sijaan en ymmärrä tuollaista huutamista - olisi voinut tulla sanomaan ystävällisesti, että seuraavan kerran tajuaisit pesevästi aika omituiseen aikaan. Olisin kuitenkin sinuna huuhdellut auton kun kerran olit jo saippuoinut...

Kyllä muuten teinitkin varmaan on nukkumassa ennen kymmentä kun huomenna on koulupäivä....ei ole mikään syy aiheuttaa meteliä, koska naapurustossa ei asu vauvoja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä muuten teinitkin varmaan on nukkumassa ennen kymmentä kun huomenna on koulupäivä....ei ole mikään syy aiheuttaa meteliä, koska naapurustossa ei asu vauvoja.

Ihan tosissasko sanot että esim. 17-19vuotiaat nuoret ovat nukkumassa kello 21.40 koska huomenna on koulupäivä ? :)