Eiku ihan oikeasti nyt , mä en jaksa tätä enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
aikaisemmin nukahti omaan sänkyynsä
nyt ei millään enää, tulee koko ajan pois eli heti kun oven suljen niin tyttö jo tepastelee sieltä. Viikon yritin saada hänet itse nukahtamaan mutta tota kesti aina se 2 tuntia ja 2 muuta lasta piti laittaa nukkumaan. Ei oikein onnistunut kun ne 2 vanhempaa pitää laittaa myöskin nukkumaan.

Koittaa siitä ny repiä itsensä kahteen eri suuntaan.

Nyt olen vain istunu huoneessa ja sekin kestää noin tunnin. SInä aikana isommat lapset riehaantuvat koska valvojaa heille siksi aikaa ei ole.

No nukutus menee miten menee mutta herätään sitten yöllä, tyttö tulee meidän sänkyyn. Ei siinä mitään ihanaa että tulee.

Mutta kun hän on niin vallaton siis liikkuu koko ajan ja se tarkoittaa sitä että minä olen mustelmilla enkä nuku koska hän potkii koko ajan.
Mun yöni menee joka yö pilalle, mä alan jo kaihtaa ja vieroksuu koko nukkumista. Joka aamu alan jo miettimään seuraavaa yötä.

Ja mä en jaksais. En halua että tyttö nukkuu koko ajan meidän sängyssä koska haluan sen äidin ja isän omankin rauhan.

Mitä mä oikein teen? Mä en jaksa koko ajan olla potkittavana, selkä on nytkin viime yön jälkiltä aivan kipeä.

Ja ne illat...voi että mitä mä teen?

Miksi pitää ottaa lapsi vanhempien sänkyyn, jos kokee , että se ei ole hyvä juttu ja ei saa nukutuksi? Meillä pojat vajaa 4v ja reilu 2v ja kumpikaan ei pääse yöllä vanhempien sänkyyn, koska kukaan ei oikein saa nukutuksi. Esikoinen yrittää kyllä välillä aamuyöstä tulla, mutta hänet palautetaan kyllä omaan huoneseen. Jos tulee aamulla klo 6-7 aikaan, niin saa jäädä ja ottaa tirsat meidän välissä :)

Ja siitä illasta: minusta ainut mahdollisuus on aina vaan palauttaa se lapsi omaan sänkyyn. Meillä kuopuksella on kanssa nyt se vaihe ja välillä hän tulee ulos kymmeniä kertoja. Todetaan vaan, että nukkumaan ja pistetaan takaisin. Jos hän tulee ulos sänkystä, mutta pysyy omassa huonessa, niin ok. Ollaan huomattu, että silloin hän saattaa leikkiä pikkuautoilla 10-15min ja sen jälkeen kiipee takaisin sänkyyn ja nukahtaa :)

6 ja 4 v ja ne menee yleensä 30min-1h tytön jälkeen nukkumaan. oon aika paljon yksin kun mies tekee kolmivuoro työtä
piirretyt oon aina laittanu tulemaan pojille mutta ei oikein auta sekään

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miksi pitää ottaa lapsi vanhempien sänkyyn, jos kokee , että se ei ole hyvä juttu ja ei saa nukutuksi? Meillä pojat vajaa 4v ja reilu 2v ja kumpikaan ei pääse yöllä vanhempien sänkyyn, koska kukaan ei oikein saa nukutuksi. Esikoinen yrittää kyllä välillä aamuyöstä tulla, mutta hänet palautetaan kyllä omaan huoneseen. Jos tulee aamulla klo 6-7 aikaan, niin saa jäädä ja ottaa tirsat meidän välissä :)

Ja siitä illasta: minusta ainut mahdollisuus on aina vaan palauttaa se lapsi omaan sänkyyn. Meillä kuopuksella on kanssa nyt se vaihe ja välillä hän tulee ulos kymmeniä kertoja. Todetaan vaan, että nukkumaan ja pistetaan takaisin. Jos hän tulee ulos sänkystä, mutta pysyy omassa huonessa, niin ok. Ollaan huomattu, että silloin hän saattaa leikkiä pikkuautoilla 10-15min ja sen jälkeen kiipee takaisin sänkyyn ja nukahtaa :)

ollaan kokeiltu tosiaan sitä että tyttö viedään omaan sänkyynsä illalla, ei auta. Tämä koko ruljanssi kestää sen 2h ja ollaan kokeiltu tuota viikko sitten romahdin enkä enää jaksanut. Öisin ollaan viety omaan sänkyyn, mutta ei auta. Meidän sängyssä saa selittämättömiä itku huuto kohtauksia joka yö ja potkii ja huitoo käsillään, nytkin tuntuu että selkä on ihan mustelmilla.

samanikäinen meilläkin tulee monta kertaa pois sängystä,vien vain aina sen takas,sen sata kertaa,ja kova homma on,kun on monta pientä,mutta uskon että tää on vaan 2-vuotias ja siks tämmönen..

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
samanikäinen meilläkin tulee monta kertaa pois sängystä,vien vain aina sen takas,sen sata kertaa,ja kova homma on,kun on monta pientä,mutta uskon että tää on vaan 2-vuotias ja siks tämmönen..

täytyy kaiketi vielä yrittää, pinna on vaan tiukilla kun pitäis joka aamu kuudelta nousta ja lähteä töihin

Meillä on 1v10kk tehny totaalisen lakon sänkyyn jäämisen suhteen. Ennen nukahti sänkyynsä itsekseen ja yks kaks alotti karkaamisen joka päättyi muutaman illan jälkeen 2,5h taistelun perään siihen että loukkas ittesä ja sammu itkuunsa. Sen jälkeen ei ole itse päässy edes sängyn luota pois kun poika ampasee perään hirveän huudon kanssa. Kyllä me on kannettu se takasin jne ja pahemmaksi vain meni. En tiiä mitä sille tekee kun ei helpota ollenkaan ja kaikki illat menevät kakaran metsästykseen. Väsynyt se on kun silmät alkaa painua kiinni heti kun vähänkin on aloillaan, ei vaan millään halua nukahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Meillä on 1v10kk tehny totaalisen lakon sänkyyn jäämisen suhteen. Ennen nukahti sänkyynsä itsekseen ja yks kaks alotti karkaamisen joka päättyi muutaman illan jälkeen 2,5h taistelun perään siihen että loukkas ittesä ja sammu itkuunsa. Sen jälkeen ei ole itse päässy edes sängyn luota pois kun poika ampasee perään hirveän huudon kanssa. Kyllä me on kannettu se takasin jne ja pahemmaksi vain meni. En tiiä mitä sille tekee kun ei helpota ollenkaan ja kaikki illat menevät kakaran metsästykseen. Väsynyt se on kun silmät alkaa painua kiinni heti kun vähänkin on aloillaan, ei vaan millään halua nukahtaa.

meillä on juuri noin!

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Entä jos kokeilet laittaa samaan aikaan nukkumaan, tai pienimmän vaikka vasta muiden jälkeen.

sitäkin kokeiltu, eikä mainittavaa eroa homman suhteen, erona vain se että pojat tulee sanomaan etteivät saa unta kun tyttö huutaa

Meillä oli loppukesästä todella hankalia nukkumaanmenot ja sitten myös yöt. Tyttö kohta 2,5 v kimposi "triljoona kertaa" sängystä takaisin. Oltiin jo ihan hermona ja väsyneitä niistä illoista, ihan tosissaan. Sen lisäksi poika kohta 5 v on tullut vähän aina meidän väliin yöllä nukkumaan. Hänen perässään on sitten tullut nuorempikin. Eikä siinä sitten paljon saatukaan nukuttua sen jälkeen.
Iltahulinointi saatiin kuriin tiukentamalla iltarutiinien säännöllisyyttä ja myös vähän aikaistamalla nukkumaanmenoa, ettei tyttö ehdi nykyään ihan "väsykierroksille". Omassa sängyssä nukkumiseen on käytetty lahjontaa. :saint: Nyt on tarralistat käytössä molemmilla, omassa sängyssä nukutusta yöstä saa tarran ja kun on 10 tarraa koossa kummallakin, on luvattu, että pääsevät Hop Lopiin. Tänään tyttö sai vikan tarransa, pojalta puuttuu vielä 2. Täytyy keksiä jotain uutta lahjottavaa varmaan tämän jälkeen.

Muoks. täytyy vielä sanoa, ettei meilläkään täydellisiä illat vieläkään ole. Tyttö kyllä myös höliseen ja mölisee sängyssään ja ei ihan heti nukahda. Mutta huomattavasti paremmin menee nyt kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mikä on semmonen hyvä aika laittaa 1,8v nukkumaan, meillä mennyt kahdeksan pintaan

Jo Frost sanoo kirjassaan Lapsityrannit: "Kokemukseni mukaan näyttää siltä, että alle viisivuotiaan on hyvä mennä nukkumaan klo 19-20."

Meillä syödään iltapuuro tai -leipä tms. seitsemän jälkeen, sitten iltapesut, lapset omaan huoneeseen, jossa luetaan lyhyt iltasatu ja peitellään klo 19.30-20 välillä. Ennen kahdeksaa nykyään pääsääntöisesti kuitenkin.

En malta olla kirjoittamatta vielä lisää, mitä Jo Frost sanoo:
"Kun iltarutiinit on saatu toimimaan, monet vanhemmat, jotka aikaisemmin ovat pitäneet lastaan ikätovereitaan vähäunisempana, saavat hämmästyneenä seurata miten iltavirkkuna pidetty taapero menee tyytyväisenä nukkumaan entistä aikaisemmnin ja nukkuu pidempiä öitä."

Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:
En malta olla kirjoittamatta vielä lisää, mitä Jo Frost sanoo:
"Kun iltarutiinit on saatu toimimaan, monet vanhemmat, jotka aikaisemmin ovat pitäneet lastaan ikätovereitaan vähäunisempana, saavat hämmästyneenä seurata miten iltavirkkuna pidetty taapero menee tyytyväisenä nukkumaan entistä aikaisemmnin ja nukkuu pidempiä öitä."

Juu, kyl se rutiinit tietää ja menee sinne sänkyynsä itse, siihen se sitten tyssääkin kun pitäs nukahtaa. Ei niin millään....

Yhteistyössä