eilen kyselin täälä kierukasta ja siitä mitkä oireet jos on pois paikaltaan.. olihan se!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi kääk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi kääk

Vieras
tänään sitten terkkari otti pois kun oli valutnut kierukka pois paikaltaan ja aamulla alkoi kauhea kipu ja vatsa kramppas + vuotoa.

kuinka pian alkaa menkat kun on ottanut pois tuon härvelin? terkkari ei osannut sanoa asiaan mitään.

sanokaa nyt mulle että ei ole mahdollista että olen raskaana kun menkat alkoi 25 päivä ja seksiä harrastettiin joskus 23 päivä tienoilla viimeksi. vauva kyllä ihan tervetullut mutta ei ihan vielä!

Sanoitko tuosta seksin harrastamisesta? Kyllä se mahdollista on. Arvasin että sulla oli se tippunut/tippumassa, kun mulla oli ihan samat oireet ja kierukka jo ihan suuaukolla tulossa pois :D

mä vain sitä mietin kun ne viime menkat kuitenkin tuli sillon ihan normaalina 25 päivä alkoi.. ja kun seksiä oli sillon n.23 päivä tienoilla niin eihän siinä periaatteessa ole voinut edes hedelmöittyä! voi hiton hitto.
töissä vaan tänään yksi vanhempi nainen sanoi minulle että näytän ihan siltä että olisin raskaan. olen siis hoikka eikä meinannut mitään mahan kasvua tms..
nyt rupesin sitten itsekkin miettimään jotta eikai se nyt voi olla mahdollista.

oireet mistä aloin epäilemään.. ensinäkin kun ne menkat oli sillon 25 päivä ja sitten eilen ja toissapäivänä tuli pientä vuotoa. ja oli kumma olo pyörrytti ja heikoti ja tänää aamuna alkoi vatsaa kramppaamaan. langat tuntui ihan selvästi kun sormen laittoi emättimen suulle. roikkui niin pitkällä.

ne langat tuntui ennen siellä tooosi syvällä ja sellasina lyhyinä. nyt tuntui sellasina pitkinä sykeröinä. ja nyt kun ajattelen niin oli siellä jossain sisällä sellanen vähän kutittava tunne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoitko tuosta seksin harrastamisesta? Kyllä se mahdollista on. Arvasin että sulla oli se tippunut/tippumassa, kun mulla oli ihan samat oireet ja kierukka jo ihan suuaukolla tulossa pois :D

en sanonut mitään seksistä kun ajattelin että se ei ole mahdollista edes että olen raskaana. nyt vasta sitten iltasella rupesin miettimään..

Mä täällä kans muutamia päiviä sitten kyselin vähän samasta aiheesta. Aikaisemmin langat tuntuneet. Siinä tarkastuksessa 3kk asentamisen jälkeen lääkäri sanoi, että on vetäytynt vähän syvemmälle, mutta olen vaihtelevasti senkin jälkeen langan päät vielä tuntenut. Nyt en ole enää kuukauteen tuntenut ja alkaa olla paniikki.

Alkuperäinen kirjoittaja viek:
Mä täällä kans muutamia päiviä sitten kyselin vähän samasta aiheesta. Aikaisemmin langat tuntuneet. Siinä tarkastuksessa 3kk asentamisen jälkeen lääkäri sanoi, että on vetäytynt vähän syvemmälle, mutta olen vaihtelevasti senkin jälkeen langan päät vielä tuntenut. Nyt en ole enää kuukauteen tuntenut ja alkaa olla paniikki.

Mulla sama homma, en tuntenut lankoja enää ja lopulta rupes ekat raskaus oireet ilmaantua..ja niinhän se testi sitten plussaa näytti..kirjoitin jo tuonne alkuun eetä olin "jo" 8 viikolla kun testin sitten tein

lohduttakaa mua vielä tuosta raskauden pelosta!
kuinkahan suuri mahdollisuus on että on voinut raskautua.
jos siittiö elää 5 päivää niin ne on sillon 28 päivä vielä ollu "elossa"
tässähän menee yöunetkin pähkäillessä.

Hmm, mäkään en oo kunnollla enää tuntenut noita lankoja, vaikka alkuun tuntui. Nyt siis kierukka ollut jo 2½v, kai ne langat voi vähän vetäytyä, ettei niitä enää tunnu. Mitään oireita raskaudesta ei oo.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Hmm, mäkään en oo kunnollla enää tuntenut noita lankoja, vaikka alkuun tuntui. Nyt siis kierukka ollut jo 2½v, kai ne langat voi vähän vetäytyä, ettei niitä enää tunnu. Mitään oireita raskaudesta ei oo.

Mutta sentään tunnet ne vielä?

Voinko mä käydä ehkäisyneuvolassa tarkistuttamassa asian vai jossain muualla, jos nyt jää oikein vaivaamaan?

Alkuperäinen kirjoittaja viek:
Mutta sentään tunnet ne vielä?

Voinko mä käydä ehkäisyneuvolassa tarkistuttamassa asian vai jossain muualla, jos nyt jää oikein vaivaamaan?

No viimeeks kun kokeilin, niin en tuntenut, pitää kokeilla uudestaan. Muutenkin ollut niin, että jossain kierron vaiheessa ei ole tuntunut, mutta jossain vaiheessa paremmin. Menkoja en oo sen tarkemmin merkannut, välilla tulee pientä vuotoa, tosi niukat menkat siis. Meillä voi käydä vuositarkastuksessa ihan tk:ssa, siellä kierukka laitettiinkin. Hups, just muistin, että pitäiskin varata aika, kun reilu vuos sitten oon viimeeks käynyt.

Meillä kun on, että synnytyksen jälkeen äiti voi olla 2 vuotta ehkäisyneuvolan asiakas, ni eikö se sitten muakin vielä koske, vaikka jo kierukka on laitettukin, mut vauva vasta melkein vuoden?