Eilen päiväkodissa nähtyä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Hain pojan päiväkodista, kun lähdettiin niin portilla oli lähdössä äiti ja poika. Poika hieman nyki äitinsä kädestä ja yhtäkkiä äiti huusi kurkkusuorana että jos ei lopeta niin kohta nappaan sinua jostakin. Katoin pojan ilmettä, joka oli surullinen ja pelokas. Äiti jatkoi karjumista yleisön edessä. He pääsivät autoon ja siellä huuto jatkui, ajoivat sitten tiehensä.. Tuli hieman surku olo pojan puolesta..

Ihan oikeasti, eikö noissa tilanteissa voi itse saada sitä suutansa auki ja sanoa sille äidille jotain? Jos kerta siitä tulee itselle niin paha mieli että pitää tulla tänne siitä kirjoittamaan? Vai luuletko/toivotko että juuri se äiti lukee täältä kirjoituksesi?

Jospa äidillä sattu olemaan vaan huono päivä. Ei kaikki ole täydellisiä. Minäkin kerran repesin huutamaan vanhemmalle pojalleni ja yleisöäkin riitti. Ei totellut kun piti lähteä pulkkamäestä kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ei näin;23069180:
Ihan oikeasti, eikö noissa tilanteissa voi itse saada sitä suutansa auki ja sanoa sille äidille jotain? Jos kerta siitä tulee itselle niin paha mieli että pitää tulla tänne siitä kirjoittamaan? Vai luuletko/toivotko että juuri se äiti lukee täältä kirjoituksesi?

Itsesuojeluvaisto pisti vastaan kun mun poika oli vieressä niin säästin poikani mahdolliselta hyökkäykseltä.

[QUOTE="vieras";23069186]Jospa äidillä sattu olemaan vaan huono päivä. Ei kaikki ole täydellisiä. Minäkin kerran repesin huutamaan vanhemmalle pojalleni ja yleisöäkin riitti. Ei totellut kun piti lähteä pulkkamäestä kotiin.[/QUOTE]nykyään äideillä ei saa olla huonoja päiviä. äitien pitää vaan kauniisti hymyillä kun jälkikasvu mellastaa. tai voit saada jopa sosiaalitantat niskaasi kun olet karjunut lapselle tuolla yleisellä paikalla ja joku kyttääjä on tehnyt ilmoituksen. ja kun siihen ilmoitukseen on lisäksi niin helppo lisätä että äiti on tukistanut lasta, vaikka ei olis niin tehnytkään. vaikka on vain uhannut

Eipä se vieraan ihmisen tilanteeseen osuva jeesustelu mitään ainakaan paranna.
Me oltiin tässä joku päivä sit liikkeellä tirpan kans, käytiin useammassa liikkeessä ja tirpan meno oli kokoajan sellasta et sai komentaa olemaan räpeltämättä kaikkee mitä näki. Mä en kovin montaa kertaa sano samasta asiasta, joten sit kolmannessa paikassa jo ärähdin siihen malliin et viesti meni perille ja pysykin mielessä hetken. Noh mitä sit tapahtu? Viereen tuli just jeesustelemaan joku keski-ikänen akka et millai joku voi jne. Eli puuttu tilanteeseen josta ei tienny hevonhelvettiä ja jossa lasta komennettiin aiheesta, ilman kiroiluja ja väkivaltaa/sillä uhkaamista. Vissiin nykyään ei lasta saa enää komentaakaan ja seuraavaks sit jeesustellaan huonosti käyttäytyvästä nuorisosta.

Kaveri tekee tuota tytölleen.
On raskasta jutella tämän kanssa puhelimessakaan, kun pitää jatkuvasti raivota tytölle. Ja sit kun menee sanomaan asiasta, tämä rupeaa huutamaan, että mitä säkin tiedät lastenkasvatuksesta ja kyllä mä tiedän miten mä mun tyttööö kasvatan.

Lapsia ei saa komentaa,lapsia ei saa ojentaa,annetaan lapsien mellastaa,kyllä ne isona sitten jonkin tappaa!!!!! Ihan sairasta!
Lapsia pitää komentaa,ojentaa,rakastaa ja rajoja todellakin asettaa,näin lapsi isona osaa vanhempia ja elämää arvostaa! =)

Varmaan lapsuudenkodista tullut näillekin karjuja-äideile se malli, että on normaalia huutaa muille ihmisille. Tai ehkä meillä on vaan outo tapa kasvattaa, kun se äänenkorottaminen loppuu ennen kuin koko kylä raikaa. Jos tiukasti sanottu kielto ei auta, olette kyllä itse opettaneet lapsillenne että vasta huudosta totellaan.

Niin mistähän se teinien huono käytös mahtaa johtua, ainakin osittain..?
Ihan tasan tarkkaan siitä kun vanhemmat eivät koskaan jaksa, huomio mitä lapsi osakseen saa voi olla enemmän negatiivista kuin positiivista. Yritä siinä sitten kasvaa fiksuksi ja tasapainoiseksi nuoreksi.
Huonoja päiviä on kaikilla, se nyt on selvä, mutta ikävä kyllä toisille on vähän turhan helppoa purkaa sitä väsymystään lapseen, kerta toisensa jälkeen.
Tuonkin asian olisi voinut hoitaa ihan nätisti, ilman että alkaa mesota omalle lapselleen jolla hälläkin takana työviikko ja joka luultavasti halusi vain huomiota äidiltään.

[QUOTE="mamax3";23069401]Lapsia ei saa komentaa,lapsia ei saa ojentaa,annetaan lapsien mellastaa,kyllä ne isona sitten jonkin tappaa!!!!! Ihan sairasta!
Lapsia pitää komentaa,ojentaa,rakastaa ja rajoja todellakin asettaa,näin lapsi isona osaa vanhempia ja elämää arvostaa! =)[/QUOTE]

Älä nyt ole noin lapsellinen:( Tottakai lapsia pitää komentaa ja asettaa heille rajat!!!
MUTTA sen voi tehdä muulakin tavalla kuin karjumalla ja pelottelemalla!

Yhteistyössä