Eilinen kätilöt ja kalvojen puhkaisu?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siinä kätilö sanoi, että kalvoja ei voi puhkaista jos vauvan pää ei ole asettunut lantioon ettei napanuora pääse luiskahtamaan veks.

No minulla on kolmosesta puhkaistu kalvot noin 1,5h ennen syntymää. Pää ei ollut laskeutunut peittämään koko kohdunsuuta. Kätilö puhkaisi kalvot ja piti kättään niin kauan sisälläni, että pää laskeutui peittämään koko kohdunsuun niin ettei napanuora päässyt luiskahtamaan pois. Tähän meni noin vartti. Kun tyttö syntyi niin kätilö totesi ettei napanuora olisi voinutkaan lusikahtaa, koska se oli kahdeksikkona jalkaterien ympärillä. :D
 
Mulla on puhkaistu kalvot 14h ennen vauvan syntymää eikä ollut laskeutunut ollenkaan siinä vaiheessa eikä pää kiinnittynyt, eikä laskeutunut loppujen lopuks ollenkaan ja jouduttiin tekemään sektio.
 

Yhteistyössä