Eilisten juhlien köyhimmät tarjottavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Puppy-Have-a-nice-seal-pup:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Mä olen ap:n kanssa samaa mieltä. Noita salaatteja ei voi kutsua ruokatarjoiluksi.

Tässä nyt vihdoin vastaaja joka ymmärsi pointin. Pointti ei ollut se oliko tarjoilut riittävät vai ei ja hyviä vai ei, mutta missään nimessä ne eivät täyttäneet mielestäni luvatun ruokatarjoilun kriteereitä. Jos olisitte oikeen kutsuun laittaneet että ruokatarjoilu, niin ihanko totta monikin tarjoaisi aloitusviestin menun ja vielä kutsuisi sitä ruokatarjoiluksi? Miksi täytyy oikeen kutsuun laittaa että juhlissa ruokatarjoilu jos ei sitten olekaan?

Je, mä ymmärsin sun pointin. Syötävä oli hyvää mutta kutsussa määritelty väärin, kutsun perusteella oli oikeus odottaa ns. kunnon ruokaa, ei pikkusuolaista.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mutta vaikka on kutsuttu niin jos tietää joutuvansa kärsimään ja narisemaan niin miksi mennä? Kyllä sitä aina syitä löytyy miksei tarvitse mennä. Tuntuu ihan huomion hakuisuudelta. Ja todella jännä että ovat kertoneet rahatilanteensa sinulle jos kerran että kovinkaan hyvissä väleissä ole ;) Kyllähän siellä oli ns. "kasvisruokatarjoilu"! Tuollaista ihmettelyä ruuan vähyydestä olen lähinnä kuullut aiemmin vain teinipojilta joilla on aina nälkä eikä käytös tapoja!

täysi peesi tälle, pysyköön poissa juhlista, jos ei muuta löydy kun narinaa! syököön kotonaan ruokaa, mitä pitää ruokana!

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
oli ainaski eilisissä juhlissa hyvää possun filettä kermakastikkeessa ja kokoperunoita plus lisukesalaatit ja muut pikku-extrat ja hyvää oli nami:)

Tuota voi jo kutsua ruokatarjoiluksi. Ja mun mielestä voi kyllä sitä kinkkukiusaustakin ja lihapullia ja muusia, mutta mä oon silti nirso. Ne joiden mielestä kinkkukiusaus ja lihapullat ja muusi eivät ole ruokaa, eivät suinkaan ole nirsoja, vaan sivistyneitä.

oli ainaski eilisissä juhlissa hyvää possun filettä kermakastikkeessa ja kokoperunoita plus lisukesalaatit ja muut pikku-extrat ja hyvää oli nami:)

Tuota voi jo kutsua ruokatarjoiluksi. Ja mun mielestä voi kyllä sitä kinkkukiusaustakin ja lihapullia ja muusia, mutta mä oon silti nirso. Ne joiden mielestä kinkkukiusaus ja lihapullat ja muusi eivät ole ruokaa, eivät suinkaan ole nirsoja, vaan sivistyneitä.

Heh, nyt mä taidan tietää mikä sun nikkis on ennen ollut :D

Mä olin eilen lakkiasissa, missä oli keittoruokaa tarjolla ja tosi hyvää olikin. Mun mielestä ruokaisa salaatti ei ole sama asia kuin ruokatarjoilu. Lämmin ruoka on ihan eri asia, kuin suolainen tarjoilu. Kun suurin osa tuntuu olevan sitä mieltä, et sipuulisalaatti = ruokatarjoilu, niin onko sitten myös esim kinkkupiirakka yhtä kuin ruokatarjoilu? Onhan siinäkin mm kinkkua ja kasviksia.

Onhan ne ruokaa, mutta kodin arkiruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:

Onhan ne ruokaa, mutta kodin arkiruokaa.

Leipäpalasalaatti ei ole arkisalaattia?

Kyllä se vaan on niin, että jos pitkän matkan päästä tulee juhliin, niin kyllä nälkä tulee, jos pelkkää salaattia saa. Meillä eilinen reissu kesti 7 tuntia ja kyllä siinä ajassa olisi tullut karmea nälkä pelkällä salaatilla, vaikka kuinka oltiin kotona syöty hyvin ennen lähtöä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olin eilen lakkiasissa, missä oli keittoruokaa tarjolla ja tosi hyvää olikin. Mun mielestä ruokaisa salaatti ei ole sama asia kuin ruokatarjoilu. Lämmin ruoka on ihan eri asia, kuin suolainen tarjoilu. Kun suurin osa tuntuu olevan sitä mieltä, et sipuulisalaatti = ruokatarjoilu, niin onko sitten myös esim kinkkupiirakka yhtä kuin ruokatarjoilu? Onhan siinäkin mm kinkkua ja kasviksia.

Kinkkupiirakka ja salaatit olisi mun mielestä myös ruokaa. Graavilohta ja ruisleipää lisäksi, ihan hvyät tarjoilut.

Ja ap: vihreä salaatti leipäpaloilla on vihreä salaatti, kuuluu arkeen ja juhlaan. Ehkäpä leipapalat teki siitä hiukan arkisesta poikkeavan, ei me ainakaan arkisin sellaista yleensä syödä.

Serkku vielä soitti ja kysyi tuoko hän maitoallergiselle lapselle omat ruuat, mutta vakuutettiin ei ei tarvii. Hän sai sitten syödäkseen sipulisalaattia ja keittokinkkua. Vähän känisi lapsiraasu nälkäänsä. Itse sain mahakivut kun hylaruokaa oli vain toinen salaatti ja kala ja liha. Ja oli tosiaan juhlien emännältä kysytty erityisruokavalioista.

[vihreä salaatti leipäpaloilla on vihreä salaatti, kuuluu arkeen ja juhlaan. Ehkäpä leipapalat teki siitä hiukan arkisesta poikkeavan, ei me ainakaan arkisin sellaista yleensä syödä.

Meillä ei syödä koskaan.

Kinkkupiirakka ja salaatit olisi mun mielestä myös ruokaa. Graavilohta ja ruisleipää lisäksi, ihan hvyät tarjoilut.

Ja ap: vihreä salaatti leipäpaloilla on vihreä salaatti, kuuluu arkeen ja juhlaan. Ehkäpä leipapalat teki siitä hiukan arkisesta poikkeavan, ei me ainakaan arkisin sellaista yleensä syödä.

Kuka sanoo että se oli kinkkupiirakkaa? Se oli sellanen taikinahyrrä, minkä päällä oli vähän juustoraastetta. Ei ollut leipääkään.

Kuka sanoo että se oli kinkkupiirakkaa? Se oli sellanen taikinahyrrä, minkä päällä oli vähän juustoraastetta. Ei ollut leipääkään.

Kinkkipiirakka- ja leipäjutun vastasin sille, jota lainasin tuossa.

Serkku vielä soitti ja kysyi tuoko hän maitoallergiselle lapselle omat ruuat, mutta vakuutettiin ei ei tarvii. Hän sai sitten syödäkseen sipulisalaattia ja keittokinkkua. Vähän känisi lapsiraasu nälkäänsä. Itse sain mahakivut kun hylaruokaa oli vain toinen salaatti ja kala ja liha. Ja oli tosiaan juhlien emännältä kysytty erityisruokavalioista.

No tän takia mä teen aina kaikki hylaan, vaikka meil olis minkämoiset kissanristiäiset. Ja tarjolla on myös kasvisvaihtoehto ja tarvittaessa myös gluteeniton. Vaikka olis vaan partylite-kutsut.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:

No tän takia mä teen aina kaikki hylaan, vaikka meil olis minkämoiset kissanristiäiset. Ja tarjolla on myös kasvisvaihtoehto ja tarvittaessa myös gluteeniton. Vaikka olis vaan partylite-kutsut.

Jos oli vieraina useampiakin pikkulapsia, niin sitten on erikoista, ettei heille ollut mitään lapsiystävällistä (vaikka niitä lihapullia ;)), salaatit ja graavikalat on yleensä aikuisten herkkuja.

Olishan se tosi kiva jos olis kunnon lämmin ateria ylioppilasjuhlissa, mutta monelle se on vaikea toteuttaa ilman pitopalvelua. Ja pitopalvelu taas maksaa monta euroa...

Lähtökohtaisesti vieraana en kuitenkaan tarjoiluista rupeis valittamaan netissä vaan kävisin vaikka huoltsikalla syömässä jos juhlissa ei nälkä lähtenyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Olishan se tosi kiva jos olis kunnon lämmin ateria ylioppilasjuhlissa, mutta monelle se on vaikea toteuttaa ilman pitopalvelua. Ja pitopalvelu taas maksaa monta euroa...

Lähtökohtaisesti vieraana en kuitenkaan tarjoiluista rupeis valittamaan netissä vaan kävisin vaikka huoltsikalla syömässä jos juhlissa ei nälkä lähtenyt.

Näillähän oli ollut pitopalvelu.

Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:

Kyse ei nyt olekaan siitä. Vaan että JOS kutsussa luvataan RUOKAtarjoilu, niin sitten kyllä pitäisi tarjotakin sitä RUOKAA. Jos ei tarjota, niin ok, käydään vaikka huoltsikalla syömässä ja asia ok. Mutta silloin ei myöskään kutsussa lupailla ruokaa, ellei sitä ole!

Yhteistyössä