Eipä tullut joulua tänäkään vuonna..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tuolla voi käydä katsomassa kuvia ken haluaa.:
ehkä joku minut sieltä tunnistaa mutta toivon hänen pitävän sen omana tietonaan.mutta lasten kuvia siellä paljon. http://irc-galleria.net/archive.php?nick=nymphalis-io&album_id=583850&lk=8ec590191788e75fea7d5265215e07206052bd04637601fb

siis mun tuo ^^

ehkä joku minut sieltä tunnistaa mutta toivon hänen pitävän sen omana tietonaan.mutta lasten kuvia siellä paljon. http://irc-galleria.net/archive.php?nick=nymphalis-io&album_id=583850&lk=8ec590191788e75fea7d5265215e07206052bd04637601fb

siis nyt meni yli hilseen,onko ny AP vai kuka ja jos ei oo AP ni miten tää tähän ketjuun liittyy? :/

Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:

siis nyt meni yli hilseen,onko ny AP vai kuka ja jos ei oo AP ni miten tää tähän ketjuun liittyy? :/

eihän tämä tosiaan liity oikeastaan ketjuun..joku tuolla vaan ajatteli että onko jokin huijausyritys et pitäis saada biletysrahaa tms..ajattelin vaan että jos jotain kovasti epäilyttää onko edes lapsia, kuvat on tuolla.tais olla vähän väärä homma laittaa ne mut en osaa poistaakaan tuota linkkiä tuosta josko sitä pystyykään. (meikäläisen joku ihmeväläys.. :o )

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:

Vai että 21v keksimä juttu ansaita biletysrahaa..justiin..eipä raskaana juuri juoda tai biletetä eikä kahdelta lapselta muutenkaan pääse juuri koskaan kun toiset isovanhemmat nyt ulkomailla pitkään.[/quote]

Kysymys surulliselle. Jos tilanne on todellakin noin huono niin miksi siihen täytyy vielä hankkia kolmas lapsi???

siis onko tuo irc-callerian linkki ap:stä?
jos on niin köyhää, niin kuinka on ollut vara käydä ulkomaanreissussa? :O
nimimerkillä: olen kerran 10vuotiaana käynyt ruotsissa...

Alkuperäinen kirjoittaja ihme ja kumma:

eihä se ny herranjumala tarkota sitä et jos joskus on käyny ulkomailla etteikö silloin ois ollu rahaa!!
ja rahatilanne voi olla poikkeuksellisesti heikko,ei tarkota sitä sitä että jos nyt on tiukkaa niin että aina ois peeaa!!! :o

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:

Vai että 21v keksimä juttu ansaita biletysrahaa..justiin..eipä raskaana juuri juoda tai biletetä eikä kahdelta lapselta muutenkaan pääse juuri koskaan kun toiset isovanhemmat nyt ulkomailla pitkään.

Kysymys surulliselle. Jos tilanne on todellakin noin huono niin miksi siihen täytyy vielä hankkia kolmas lapsi???

[/quote]

joskus lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan.

eihä se ny herranjumala tarkota sitä et jos joskus on käyny ulkomailla etteikö silloin ois ollu rahaa!!
ja rahatilanne voi olla poikkeuksellisesti heikko,ei tarkota sitä sitä että jos nyt on tiukkaa niin että aina ois peeaa!!! :o

joskus käytiin romaniassa vuonna 2005 jolloin tilanne oli huono mutta lähdettiin koska saatiin matka puoliksi lahjaksi.ei viitsinyt olla käyttämättä tilaisuutta kun tuskin koskaan enää pääsee.. tai ainakin toivon joskus pääseväni.

joskus käytiin romaniassa vuonna 2005 jolloin tilanne oli huono mutta lähdettiin koska saatiin matka puoliksi lahjaksi.ei viitsinyt olla käyttämättä tilaisuutta kun tuskin koskaan enää pääsee.. tai ainakin toivon joskus pääseväni.

vielä lisäten, osa matkasta maksettiin mieheni kesälomarahoista eli ilman niitä kesälomarahoja ei todellakaan oltais päästy edes helsinkiin saakka.Kerran voi edes nauttia elämästä vaikka tiukkaa tekisikin ja rahalle olisi muuta käyttöä.nyt jos koskaan olisin loman tarpeessa mutta sitä tuskin tulen saamaan.pakko kestää vaikka hermot kireällä tilanteen vuoksi.

eihän tämä tosiaan liity oikeastaan ketjuun..joku tuolla vaan ajatteli että onko jokin huijausyritys et pitäis saada biletysrahaa tms..ajattelin vaan että jos jotain kovasti epäilyttää onko edes lapsia, kuvat on tuolla.tais olla vähän väärä homma laittaa ne mut en osaa poistaakaan tuota linkkiä tuosta josko sitä pystyykään. (meikäläisen joku ihmeväläys.. :o )

eli toi oot sä! :)

Mut olihan tuossa kuvia "meidän hotellista" viime heinäkuulta:O Siitähän nyt ei ole aikaa kuin kolmisen kuukautta.
Ja sitten jos nykyisessä asunnossa kovat lämmityskulut, niin muuttakaa kerrostaloon vuokralle. Aika isokin teillä se asunto, ette voi saada siihen edes täyttä asumistukee, joten siksikin pienempään!
Ja lainaa häitä varten??? :O Noi on tollasia juttuja, että pakko jo sanoa että oma moka jos on nesteessä kun lainaa on otettu jokaisia kissanristiäisiä varten.
Ei mene enää läpi, mutta hyvät joulut sinne kuitenkin :D

Joo, sympatiat oli kyllä sun puolella surullinen, mutta ei ole enää. Olette aika vastuuttomia vanhempia, tehdä tuommoiseen tilanteeseen kolmas lapsi!!! Oisitte jättänyt 2 viimestä lasta tekemättä, kerran on noin surkea tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Nauku:
Mut olihan tuossa kuvia "meidän hotellista" viime heinäkuulta:O Siitähän nyt ei ole aikaa kuin kolmisen kuukautta.
Ja sitten jos nykyisessä asunnossa kovat lämmityskulut, niin muuttakaa kerrostaloon vuokralle. Aika isokin teillä se asunto, ette voi saada siihen edes täyttä asumistukee, joten siksikin pienempään!
Ja lainaa häitä varten??? :O Noi on tollasia juttuja, että pakko jo sanoa että oma moka jos on nesteessä kun lainaa on otettu jokaisia kissanristiäisiä varten.

otahan huomioon että siinä näkyy se päivämäärä, milloin kuva on lisätty irc-galleriaan. romaniassa oltiin 2005 jolloin ei ollut tietoa edes toisesta pienestä. vai että häät kissanristiäiset? mulle se oli erityinen päivä elämässä, toivon mukaan myös ainoa hääpäiväni. minä kun en tahtonut missään maistraatissa vihityksi. toisin joillekkin sillä ei väliä mutta mulle tärkeä päivä. eipä silloin käteisellä osteltu hääpukua saati sitten miehellekkään tai sormusta.otettiin samalla häitä varten lainaa kun talolaina saatiin.

No enpä lähtisi asioitani näin julkisesti kertoilemaan, mutta jokainen tyylillään, valitettavasti tulet saamaan aika paljon palutetta vielä tulevaisuudessa, kun vielä tunnistettavia kuviakin olet laittanut, eipä taida kannattaa muutaman ropon takia alkaa puolijulkkikseksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Joo, sympatiat oli kyllä sun puolella surullinen, mutta ei ole enää. Olette aika vastuuttomia vanhempia, tehdä tuommoiseen tilanteeseen kolmas lapsi!!! Oisitte jättänyt 2 viimestä lasta tekemättä, kerran on noin surkea tilanne.

sinä olet vastuuton ihminen kun tuomitset ihmisen tuolla tavalla! törkeää! kuten jo sanoin joskus lapsia ei tehdä vaan niitä saadaan. ehkäisy ei pitänyt niin ei voi mitään. vaan mitäpä minä sinulle selittelemään. aborttiin minusta ei todellakaan ole! ja vanha sanonta kuuluu, lapsi tuo leivän tullessaan joten asiat voi toivonmukaan vielä muuttua ennen lapsen syntymää. kaikkia lapsiani rakastan yli kaiken. olen sairastanut endometrioosin joten ennen ensimmäistä oli pelko saanko koskaan lapsia. en ehtinyt leikkauksen jälkeen aloittaa ehkäisyä silloin kun tulin raskaaksi. olimme myös tietoisia että saatan tulla raskaaksi. onnellinen olen kaikista lapsista, edes se tuomassa onnen tähän kaikkeen kurjuuteen. lapset ovat terveitä ja voivat hyvin. toivottavasti sinulla ei ole lapsia kun tuomitset toisen tuolla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No enpä lähtisi asioitani näin julkisesti kertoilemaan, mutta jokainen tyylillään, valitettavasti tulet saamaan aika paljon palutetta vielä tulevaisuudessa, kun vielä tunnistettavia kuviakin olet laittanut, eipä taida kannattaa muutaman ropon takia alkaa puolijulkkikseksi?

en miksikään julkkikseksi halua todellakaan! ENKÄ EDELLEEN KERJÄÄ RAHAA TAI MITÄÄN MUUTAKAAN TÄÄLLÄ!! ONKO IHMISET JOTKUT TODELLA NIIN TYPERIÄ, ETTÄ LUULEVAT MINUN KERJÄÄVÄN JA TULEVAT VIELÄ ARVOSTELEMAAN LAPSISTA TAI MUUSTA ASIASTA! ollaanpa nyt aikuisia ja annetaan tällaisten asioiden olla. ainoa mitä pyysin, oli neuvoja ja vinkkejä jouluun vaan minut tuomitaan siitä. en teistä välitä. joku voi käyttäytyä lapsellisesti ja pilkata toista ihan huvin vuoksi, vielä myöhemmin. itse en niin käyttäydy.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:

sillonko niitä lapsia pitäs "tehdä" kun rahatilanne sen sallii!
lapset tulee ku tulee ja niistä nautitaan sillon ku ne tulee!!!
tuskin sitä kukaan pankkitilin saldoa kattoo ku alkaa lapsen tekoon! :/

Alkuperäinen kirjoittaja Nauku:

otahan huomioon että siinä näkyy se päivämäärä, milloin kuva on lisätty irc-galleriaan. romaniassa oltiin 2005 jolloin ei ollut tietoa edes toisesta pienestä. vai että häät kissanristiäiset? mulle se oli erityinen päivä elämässä, toivon mukaan myös ainoa hääpäiväni. minä kun en tahtonut missään maistraatissa vihityksi. toisin joillekkin sillä ei väliä mutta mulle tärkeä päivä. eipä silloin käteisellä osteltu hääpukua saati sitten miehellekkään tai sormusta.otettiin samalla häitä varten lainaa kun talolaina saatiin.

No keksi nyt vielä hyvä selitys sille liian isolle asunnolle (asumistuen ja sähkölaskun kannalta) Meitä kuitenkin asuu viisi henkeä 100 neliön asunnossa, joten perustelekin hyvin.
Ja kyllä, myös minulle hääpäivä oli ihan erityinen päivä, ja kyllä menin naimisiin kirkossa. Ja ei todellakaan olis otettu lainaa, eikä niitä pippaloita maksanu kukaan muu kuin me. Jos ei olis ollu rahaa senkään vertaa, niin häitä olisi siirretty siihen hetkeen että on varaa!
Onko sulla vielä muita erityisiä päiviä häiden ja joulun lisäksi, joiden viettoon tarvitaan kasa rahaa?
Pistähän asioita jonkilaiseen arvojärjestykseen? Mä en ymmärrä ihmisiä jotka ottaa lainaa kun ne vaan haluaa jotain, jotka pukkaa lisää lapsia ennestään hankalaan tilanteeseen, jotka rahojen loppuessa parkuu sitä ettei ole varaa lahjoihin! Ihan tulee itku silmään :D

Pyhällä hengelläkö sä noi tenavat meinaat elättää? Terveitä lapsia voi olla nyt...Entäs kun joku niistä sairastuu? Tai jos tuleva lapsi ei olekkaan terve? Milläs sitten maksat sairaskulut? Ja jumankauta jos ei yhdelle lapselle ole varaa ostaa paria lahjaa niin kannattaa tehdä niitä pentuja sitten kolme!!!! Haloo pahvi, herää!

Alkuperäinen kirjoittaja kyselen minäkin:
ihmettelet miten koko raha, mikä saatiin talosta viimekesänä takaisin jolloin myyjä sen maksoi, meni lainaan..jos lainaa on 100000e ja takaisin sai 70 000e ja risat. eipä se juuri riitä lainaan ainakaan omasta mielestä.

Mihin se vajaa 30 000 e sitten alkujaan hävisi? Jos lainaa oli 100 000? Näihin testeihin ja kahden vuoden asumiseen vai mihin? Oletan että otitte remonttilainaa talon päälle, ette kai kuitenkaan remonttia tehnyt siellä?

Nyt minäkin olen utelias, kun en tajunnut ihan koko kuviota :) Anteeksi.

Halauksia lähetän, kurja tilanne kaiken kaikkiaan.

oli ennestään autolainaa 15000(ja miehen omaa lainaa) ja otettiin lisäksi lainaa häihimme, kylpyhuoneremonttiin joka tehtiin..siinäpä se sitten olikin.lisäksi 6000e piti ottaa lisäksi lainavakuutusta varten.saatiin tietää sekin vasta päivänä jolloin papereita mentiin allekirjoittamaan.

Nyt en kyllä ymmärrä, teillä on lainaa VAAN 30 000e ja joulu piloilla? Hieman lisää suunnitelmallisuutta tuohon hommaan (käynti pankissa varmasti auttaa myös), ei tuo valitettavasti enää niin hirveältä katastrofilta kuullosta...

Voi jestas sentään näitä ihania äitejä. Mitäpä se teille kuuluu miten toiset asuu ja elää. Ei ap ole täällä kerjännyt. Lukekaa alusta saakka jos pakko on kommentoida. Jokainen saa vaikka paskansa pyyhkiä seteleihin jos ylimääräistä on. Joskus se elämäntilanne vaan muuttuu ja sitä rahaa ei enään ole.

Yhteistyössä