Eka joulu kun ei saatu mitään avustusta ja nyt ois ollu todella tarve:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(:(

Vieras
on ollu muutenkin aina,mut nyt ei oo edes sitä 20e ylimäärästä... Aina ennen ollaan saatu joulupuu keräyksestä lapsille lahjat ja joko diakoniatimistosta lahjaokrtti tai se mll... ei mistää nnyt mitöön..otin joka paikkaan yhetyttä ja sanottiin että ei anneta joka joulu samoille... no miksihän kaveri sit sai ja niillä sentään mies töissä... sai diakoniasta 150e ja me ei olla kuitenkaan saatu ku 4jouluna..kaveri varmaan 6joulu jo nyt. olen kateellinen myönnän. voinkohan vielä yrittää märistä huomenna diakonia toimistoon?

no meillä se on pakko. mies on sairaseläkkeellä ,ei ikinä pysty töitä tekeen ja minä vielä opiskelen ja hoidan 4lasta tässä samalla,ennen oli hyvin asiat mutta mies halvaantu kolarissa ja siihen loppu rahan tulo. kädestä suuhun eletään. tietysti meillä on lahjaoja ja ruokaa mutta ois ollu kiva jos ois edes jotain saatu,

Voi kun kurja juttu. Olisiko kuitenkin jatkon kannalta rakentavampaa yrittää miettiä, miksi olet vuosi toisensa jälkeen tuossa tilanteessa ettei rahat riitä ja voisiko sille tehdä mitään. Näin voisi sitten jatkossa olla jouluisin helpompaa. Hyvää joulua!

Jos teillä on jo ruokaa ja lahjoja, niin mihin te sitä rahaa olisitte edes tarvinneet?

Kyllä muutkin pärjäävät opintotuella, lapsilisillä ja sairaseläkkeestä saatavilla maksuilla. Ihan hyvä, ettei joka joulu tosiaankaan anneta samaan osoitteeseen avustuksia. Kannustaa siihen fiksuun rahankäyttöön.

Sä olet tuon tilanteen tietänyt jo vuosia.. Joka kk vaikka 5 e syrjään niin saat pienet lahjat lapsille. Mies on halvaantnu mutta elin onneks sentään toimii kun olette monta lasta pyöräyttäny onnettomuuden jälkeen.. tosi järkee joo..

Mä oon kahden lapsen yh äiti ja mulla ihan oikeasti rahat lopussa. Tilillä 2e. Eläkkeellä olen työkyvyttömyyden takia, tosin eläkepäätöstä ei ole vielä tullut, eli tämän kuun tulot tällä hetkellä elatustuki ja lapsilisät. Ei saatu avustuksia mistään, paitsi yhdeltä ihanalta plussalaiselta tuolta Hyvä Joulumieli ketjusta. Saatiin yksi lahja molemmille lapsille. Itse olen ostanut kaksi lahjaa molemmille lapsille jo alkuvuodesta. Siksi ei nyt ollut lahjojen kanssa niin kovaa ongelmaa. Ruokaa olen ostanut jo viime kuussa pakastimeen, sillä pärjätään joulukin.
Ei kannata valittaa. Lähes kaikki on itse osallisia omaan tilanteeseensa. Mä olen tyytyväinen siihen, että lapset saavat pari lahjaa, vähän kinkkua ja laatikoita jouluna, se on tärkein. Ja yhdessäolo. Vaikka kolmistaan joulu ollaankin :)

[QUOTE="justiinsa";25267857]Mä oon kahden lapsen yh äiti ja mulla ihan oikeasti rahat lopussa. Tilillä 2e. Eläkkeellä olen työkyvyttömyyden takia, tosin eläkepäätöstä ei ole vielä tullut, eli tämän kuun tulot tällä hetkellä elatustuki ja lapsilisät. Ei saatu avustuksia mistään, paitsi yhdeltä ihanalta plussalaiselta tuolta Hyvä Joulumieli ketjusta. Saatiin yksi lahja molemmille lapsille. Itse olen ostanut kaksi lahjaa molemmille lapsille jo alkuvuodesta. Siksi ei nyt ollut lahjojen kanssa niin kovaa ongelmaa. Ruokaa olen ostanut jo viime kuussa pakastimeen, sillä pärjätään joulukin.
Ei kannata valittaa. Lähes kaikki on itse osallisia omaan tilanteeseensa. Mä olen tyytyväinen siihen, että lapset saavat pari lahjaa, vähän kinkkua ja laatikoita jouluna, se on tärkein. Ja yhdessäolo. Vaikka kolmistaan joulu ollaankin :)[/QUOTE]

Hatunnosto! Näin se menee että ennakoinnilla ja oikealla asenteella vaikeistakin tilanteista selvitään. Hyvää joulun odotusta!

[QUOTE="justiinsa";25267857]Mä oon kahden lapsen yh äiti ja mulla ihan oikeasti rahat lopussa. Tilillä 2e. Eläkkeellä olen työkyvyttömyyden takia, tosin eläkepäätöstä ei ole vielä tullut, eli tämän kuun tulot tällä hetkellä elatustuki ja lapsilisät. Ei saatu avustuksia mistään, paitsi yhdeltä ihanalta plussalaiselta tuolta Hyvä Joulumieli ketjusta. Saatiin yksi lahja molemmille lapsille. Itse olen ostanut kaksi lahjaa molemmille lapsille jo alkuvuodesta. Siksi ei nyt ollut lahjojen kanssa niin kovaa ongelmaa. Ruokaa olen ostanut jo viime kuussa pakastimeen, sillä pärjätään joulukin.
Ei kannata valittaa. Lähes kaikki on itse osallisia omaan tilanteeseensa. Mä olen tyytyväinen siihen, että lapset saavat pari lahjaa, vähän kinkkua ja laatikoita jouluna, se on tärkein. Ja yhdessäolo. Vaikka kolmistaan joulu ollaankin :)[/QUOTE]

:heart::heart::heart::heart: Hyvää joulua sinulle :heart::heart::heart::heart:

Kasva ap aikuiseksi ja mene töihin. Tilapäinen köyhyys on ok mutta ei se että vuosikaudet ollaan persaukisia yhteiskunnan elättejä ja täällä vingutaan kun kaveri saa rahaa mutta itse ei.
Lakatkaa se lastenhankkiminen jos ette nykyisiäkään saa elätettyä.

• Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
[QUOTE="Jep";25267937]Kasva ap aikuiseksi ja mene töihin. Tilapäinen köyhyys on ok mutta ei se että vuosikaudet ollaan persaukisia yhteiskunnan elättejä ja täällä vingutaan kun kaveri saa rahaa mutta itse ei.
Lakatkaa se lastenhankkiminen jos ette nykyisiäkään saa elätettyä.[/QUOTE]

Peesaan täysillä!
:kieh:

Musta joulussa ei ole kyse varakkuudesta,lahjojen määrästä vaan rakkaudella tehdystä yhteisestä ajasta,kiireettömyydestä. Olisihan se kiva jos sitä rahaa olisi millä ostella vaikka ja mitä,mutta tärkein ensin ruokaa ja yhdessä vietettyä aikaa ilman kiirettä. :heart:

• Tykkää
Reactions: Reesu<3

Yhteistyössä