eka käynti julkisella ja munatorvienaukiolotutkimus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mussu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mussu

Jäsen
16.06.2007
714
0
16
Mitä pitää sisällään? Kauanko kestää, sattuuko, voiko samana päivänä mennä töihin, vai tarviiko saikkua? Muutenkin olisi kiva teitää, mitä on odotettavissa ensimmäisellä käynnillä (mun hormonit ja miehen siittiöt on tutkittu jo tk:ssa)

Hei!

Itse kävin juuri tänään tuossa kyseisessä tutkimuksessa eikä sattunut juuri yhtään. Tuntui kerran vain nipsaus, jota säikährin ja sitten ei mitään. Tutkimuksen jälkehen n. 10 minuuttia oli voimakasta kuukautiskipua. Päivän mittahan välillä tuntui sellaasta pientä menkkamaasta jomotusta, mutta iltaa kohoren olo näyttää normalisoituvan. Töihin menin ihan normaalisti tutkimuksen jälkeen. Koko tutkimus kesti noin 5-10 minuuttia.

itselläni tuo tutkimus tehtiin keväällä ja oma kokemukseni oli täysin toisenlainen kuin Flikalla. Varauduin tutkimukseen ottamalla etukäteen yhden 600 särkylääkkeen ja itse tutkimus sattui aivan julmetusti, tutkimuksen jälkeen otin 2 särkylääkettä ja sen jälkeen alkoi järkyttävä kipu olkapäässä ja taju lähti. Olin 2 päivää saikulla. Ja minä kun olen kuvitellut että minulla on hyvä kipukynnys.

Toivottavasti sinulla menee paaljon paremmin!

minulle tuo tutkimus on tehty joku parisen vuotta sitten ja ainakin kättärillä sanottiin että kannattaa ottaa pari vahvempaa särkylääkettä ennakoivasti ennen tutkimusta.
Olin varautunut kovaan kipuun, mutta minä ainakin koin sen niin, ettei se kipu sitten ollutkaan kovin paha. Kättärillä sanoivat, että monesti tuo tutkimus joudutaan keskeyttämään sen kivun takia. Eli kait se on monien asioiden summa...kipukynnys plus munajohtimien aukinaisuus vaikuttavat pitkälti niihin tuntemuksiin.
En muista, että minulla olisi ollut mitään kipuja sen toimenpiteen jälkeen...mutta toki varmaan jotain pientä on ollut mutten sitä enää muista.
Mussulle sen verran, että ei ole mitenkään sataprosenttisen varmaa että vika on siinä toisessa jolla ei ole lapsia entuudestaan sillä sekundäärinen lapsettomuuskin on aika yleistä. Mutta toivotan teille onnea ja menestystä tässä hoito-projektissa jossa mekin tällä hetkellä olemme.

moikka!
mulla ekalla julkisen käynnillä oli juuri tuo munatorvien tutkiminen ja oli kyllä tosi kivulias kokemus! särkylääkkeitä oli ottanu ohjeen mukaan, mutta kamalia supistuksia tuli aina kun lisää nestettä ruiskutettiin sisään. lääkäri lopulta totesi ettei halua kiusata enempää vaan lopetettiin hieman etuajassa. tukoksia löytyi, mikä ilmeisesti syynä näihin kipuihin.
no olipahan onni onnettomuudessa, sillä raskauduin vielä samasta kierrosta! tätä ennen yritystä oli ollut 2,5 vuotta ja clomitkin jo syötynä. eli tuossa tutkimuksessa tuo vasemman puoleinen torvi saatiin auki.
suurimmalla osalla ei mun käsityksen mukaan ole mitään suurempia kipuja tuon toimenpiteen aikana, joten rohkeesti vaan!

t.tiipii rv32 :heart:

Onpa hyvä, että täältä löytyy ko. tutkimuksen läpikäyneitä. Multa leikattu -04 endo ja tyttö syntyi -05. Nyt lapsettomuutta 1½ v. takana ja munatorvien tutkimus edessä. Kauhulla odotan... Mulla kipukynnystä ei oo ollenkaan... Eli taidanpa kaivaa jostain kunnon Buranat esiin.

Yhteistyössä