Eka luomukierto ja outo olo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taateli81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Taateli81

Uusi jäsen
20.04.2010
24
0
1
Kuinka monella on ollut ekalla pillerittömällä kierrolla raskausoireita, jotka ovat kuitenkin osoittautuneet virheellisiksi?

Onko siis normaalia, että ekalla luomukierrolla ovulaatio(?) tuntuu ihan älyttömän selvänä kipuiluna, joka kestää 3-4 päivää ja että heti ovulaation jälkeen alavatsassa tuntuu painon tunne, pää tuntuu hömelöltä ja rinnatkin on ihan omituiset?

On niin selkeä ero oloissa ja tuntemuksissa verrattuna pillerikiertoon että ei tiedä miten päin olisi. Erityisesti hämää tuo, että ovulaation jälkeen ei ole ollut yhtään oireetonta päivää vaan koko ajan ihan outo olo. :o

Muistan ekasta luomukierrostani lähinnä sen, että rinnat olivat koko ajan aivan älyttömän turvonneet ja kipeät - nännitkin olivat niin arat, että oli pakko pitää topattuja liivejä suojaamaan hankaukselta.

Mulla se ei jäänyt ekaan pillerittömään kiertoon. Oireina oli kipeä ovis eli sen erotti hyvin selvästi. Kamala turvotus alavatsan seudulla ennen menkkoja, voimakas painon tunne, kuin olisi kivi sinne kätketty. Rinnat pingottuivat ja olivat todella arat. Tätä kesti useampi kierto ennen kuin tasoittui.

Itse en nuorempana ennen pillerien syöntiä ajatellut mistä keskellä kiertoa tuntuvat menkkamaiset kivut johtuukaan... oli vähän tämä naisen biologia unohtunut! Nyt taas pillerittömänä ovulaatio oireilee pahimmillaan totisena päänsärkynä ja vatsakivuilla ja -kouristuksilla. Munasarjojen kohdalla myös vihloo.

Vaikka ovulaatio ja menkat aiheuttaakin enemmän kipuja kuin jos söisi pillereitä, niin olo on muuten ihan supermahtava! Tuntuu enemmän ehjältä naiselta, kuin hormonipillerien lamaannuttamana. B)

Alkuperäinen kirjoittaja höyrypää:
Vaikka ovulaatio ja menkat aiheuttaakin enemmän kipuja kuin jos söisi pillereitä, niin olo on muuten ihan supermahtava! Tuntuu enemmän ehjältä naiselta, kuin hormonipillerien lamaannuttamana. B)

Tämä on niin totta. Aloin itsekin pitkään pillereitä käytettyäni kaivata kaikkia luonnolliseen kiertoon liittyviä tuntemuksia - jopa "kunnon" kuukautiskipuja. Mies kyllä vähän ihmetteli kun joskus selitin sille, kuinka kovasti ikävöin teinivuosien "oikeita verilöylyjä"... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja sintti -79:
Mies kyllä vähän ihmetteli kun joskus selitin sille, kuinka kovasti ikävöin teinivuosien "oikeita verilöylyjä"... :laugh:

Mä taas en uskalla ukolle mitn luomuoireista valitella, kun tuntu olevan niin kovan takana hänelle tämä pilleritön elämä! :laugh: Huvittavaa, että mies luulee tietävänsä paremmin, mikä naiselle ja juuri minulle on parasta.

Yhteistyössä