Ekaluokkalainen ja lyhennetty työpäivä? Saako Kelasta jotain korvausta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "helmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"helmi"

Vieras
Meidän kolmas lapsi aloittaa syksyllä koulun ja mietittiin että toinen vanhemmista saattaisi lapsen kouluun ekat 2kk ja tekisi lyhennettyä työpäivää. Saako Kelasta jotain tukea tähän?
 
[QUOTE="...";26802999]90e/kk osittaista hoitorahaa, jos tunteja max. 30/vko lapsen takia.[/QUOTE]

Olis näköjään kannattanu tääkin asia selvittää aiemmin! Ei mulle tullut edes mieleen hakee moista! :headwall: Olis tuokin 90 euroa kuussa tehny vuoteen jo monta sataa ja helpottanu ihmeesti elämää! Tyhmä minä!!

Mutta ap taitaa olla kyllä auttamattomasti myöhässä sekä tukien hakemisen kanssa että ylipäätään asian järjestelyn kanssa, jos nyt vasta mietitte asiaa ja koulut alkaa jo hyvin pian. Mahtaako työnantaja noin lyhyellä varoitusajalla joustaa ja 2 kk on aika lyhyt aika tehdä osa-aikaista...
 
[QUOTE="Kaisa";26803362]Joillekin työnantajille riittää lyhyempikin ilmoitusaika jos se ei aiheuta ylimääräisiä järjestelyjä työpaikalla.[/QUOTE]

Harvalla työnantajalla mahdollista jäädä 6h päivälle lyhyellä varoitusajalla.
Meillä se ei onnistunut ollenkaan :( Ei työnantaja suostunut.
 

Yhteistyössä