Lapseni käy yhdistettyä 1-2 luokkaa. On siis ekaluokkalainen. Koululaisia on vain 9 luokalla ja luokkaa suositeltiin lapsellemme, koska on loppuvuodesta syntynyt ja muilla luokilla on noin 24 oppilasta. Ryhmä on ns pienryhmä. Lapsellamme ei ole oppimisvaikeutta tai ylivillkkautta tai muuta. Häneltä puuttuu muutama kirjain puheesta ja se lienee suurin syy. Eskarissa oli koulupsykologin pitämä tunnin arviointi johon annoimme luvan ja hän tätä suositteli. Eskariopet eivät huomanneet mitään syytä miksei lapsi pärjäisi norm ryhmässä mutta koulupsykologi oli sitä mieltä että jo kokonsa puolesta koulu käy rankaksi.... Olemmekohan tehneet virheen siinä että laitoimme pojan tuohon ryhmään?
Nyt on kumminkin käynyt niin että nämä muut pojat ovat todella villejä. Suurimmalla osalla ADHD diagnoosi tai käytöshäiriöitä. Lastamme alettiin kiusaamaan ekasta päivästä lähtien, haukkumaan todella kamalilla nimityksillä esim persepää, kusipää yms yms yms kaikkea en edes kehtaa kirjoitaa. Mukana myös tyrkkimistä ja potkimista. Myös toista ekaluokkalaista ryhmässä kohdellaan samalla tavalla. Poikamme on helppo uhri kun on pienikokoinen ja kiltti luonteeltaan. Eilen sitten ei uskaltanut mennä vessaan välitunnilla ja ei ihan ehtinyt vessaan kotona vaan pissa tuli housuun eteisessä. Että meni hermot eilen asian suhteen!!!
Mitä teen. Siirränkö lapseni tavalliseen luokkaan. Opettajalle olen viestiä laittanut mutta sama jatkuu vaan. Lapsi pelkää kouluun menoa.
Itse olin koulukiusattu ja en halua samaa kohtaloa....
:headwall:
Nyt on kumminkin käynyt niin että nämä muut pojat ovat todella villejä. Suurimmalla osalla ADHD diagnoosi tai käytöshäiriöitä. Lastamme alettiin kiusaamaan ekasta päivästä lähtien, haukkumaan todella kamalilla nimityksillä esim persepää, kusipää yms yms yms kaikkea en edes kehtaa kirjoitaa. Mukana myös tyrkkimistä ja potkimista. Myös toista ekaluokkalaista ryhmässä kohdellaan samalla tavalla. Poikamme on helppo uhri kun on pienikokoinen ja kiltti luonteeltaan. Eilen sitten ei uskaltanut mennä vessaan välitunnilla ja ei ihan ehtinyt vessaan kotona vaan pissa tuli housuun eteisessä. Että meni hermot eilen asian suhteen!!!
Mitä teen. Siirränkö lapseni tavalliseen luokkaan. Opettajalle olen viestiä laittanut mutta sama jatkuu vaan. Lapsi pelkää kouluun menoa.
Itse olin koulukiusattu ja en halua samaa kohtaloa....
:headwall: