Ekan kerran ikinä kahden hengen joulu, ruuat mietityttää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jouluruoka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jouluruoka

Vieras
Olen joka vuosi tehnyt laatikoita ja muita jouluruokia itse, mutta syöjiäkin on ollut parhaillaan yli 15.
Tänä vuonna päätettiin rauhoittaa joulu ja olla kotona. Kaksi lasta on, mutta he eivät kumpikaan tykkää jouluruuista. Mietin nyt mitä ihmettä mä teen noiden laatikoiden kanssa kun meitä on vain kaksi jotka niitä syö, viitsiikö niitä alkaa tekemään itse niin pieniä määriä? Pakastimeen en halua niitä tehdä. Onko kaupan valmislaatikot mistään kotoisin/tuunattavissa esimerkiksi kermalla tai mausteilla?
Miten te muut joilla jouluruokaa menee tosi vähän? =)

Mun mielestä kaupan laatikoista löytyy ihan kelvot vaihtoehdot. HKn maksalaatikko on paras. Ainoastaan imellytetty perunalaatikko on juttu mikä pitää tehdä itse jos sitä haluaa. Se on myös tuote, minkä lähes kuka tahansa vanhemman sukupolven ihminen mielellään ottaisi vastaan. Eli jos teet, tee isompi satsi ja anna osa toisille.

Tietty voisi myös toimia, jos lähipiiristä löytyy muita kaksineläjiä, että jaatte laatikonteot. Sit jokainen saisi pikkupurkin kutakin.

Atrian laatikot on ainakin minun mielestäni aivan hirveitä! Me ostetaan aina Saarioisten porkkana- ja lanttulaatikot, pistetään nätteihin uunivuokiin ja lisätään (kermaa), voinokareita sekä siirappia. Tulee tosi täydellistä! Eikä ole työlästä. :)

Hyvin on maistunut valmislaatikot eikä niitä tarvitse edes tuunata. Joskus kokeilimme tehdä laaikot itse, mutta totesimme, että kaupan laatikot on parempia. Muut ruuat tehdään itse mutta joululaatikot ovat poikkeus.

Yhteistyössä