Ekana päivänä reppuun..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaluokkalaisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä laittaisin vielä johonki äitin tai isän puh.nron. Mut kyl nuo on ihan riittävästi. Tietty voihan sinne reppuun laittaa takin jos aamulla lähtee ilman takkia kouluun

Ei tarvitse edes niitä kyniä.

Mutta joo, kouluun ei tarvitse viedä mitään, ellei koulussa ole sisäkenkiä käytössä (suurimmassa osassa ei ole).

kännykän aattelin laittaa reppuun, jos hätä yllättää. en tiiä jännittääkö muita äitejä, mut mua ainakin jännittää esikoisen koulun aloitus ja varsinkin, kun oon yh, ni ei ole sitä toista. Mutta kai se hyvin menee :) Huomenna se sitten alkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ekaluokkalaisen äiti:
eli siis tarviiko ekaluokkalaiselle laittaa reppuun muuta kun penaali, jossa kynä, kumi ja viivotin??

Nuo riittävät, eikä viivotintakaan tarvita;)
Puhelinnumerokin on koulun arkistoissa valmiina, jos hätä tulee.

Mukavaa ja jännittävää koulun aloitusta teille!

Alkuperäinen kirjoittaja ekojen ope:
Alkuperäinen kirjoittaja ekaluokkalaisen äiti:
eli siis tarviiko ekaluokkalaiselle laittaa reppuun muuta kun penaali, jossa kynä, kumi ja viivotin??

Nuo riittävät, eikä viivotintakaan tarvita;)
Puhelinnumerokin on koulun arkistoissa valmiina, jos hätä tulee.

Mukavaa ja jännittävää koulun aloitusta teille!

mä aattelin tuota puhelin numeroa vähän siksi, et jos ei ole kännykkää ja lapselle tulee'7sattuu koulumatkalla jotain ni voi jollekki ohikulkialle sanoa et soittaa siihen nro:n

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kännykän aattelin laittaa reppuun, jos hätä yllättää. en tiiä jännittääkö muita äitejä, mut mua ainakin jännittää esikoisen koulun aloitus ja varsinkin, kun oon yh, ni ei ole sitä toista. Mutta kai se hyvin menee :) Huomenna se sitten alkaa...

kannattaa varmistaa saako olla puhelin mukana koulussa. Meidän pojan koulussa saa viedä kännyn vain erityisluvalla ja silloinkin on ihan ehdoton sääntö se että se pysyy äänettömänä repussa koko koulupäivän.

Mä pakkautan tytöllä sinne

-sisäkengät ja tuet (jalkavaivoihinsa)
-todistuskansion (sai eskarista)
-penaalin tarvikkeineen, eli kyniä, kumeja ja sen sellasita tilpehööriä- tarvitsi tai ei, mutta hellokittyt on mukana oltava :whistle:

Jos mä olisin yhtään pienempi, tunkisin itsenikin sinne mukaan :snotty:
Eihän noin piäni voi pärjätä isossa koulussa! :o

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
meidän koulussa sanottiin, että koulu ei voi kieltää kännyköitä, mutta ne pitää olla äänettömällä ellei ole sovittu, että jonkun asian takia äiti tai isä soittaa. Myöskään pyöräilyä koulu ei voi kieltää, sen tekee sitten vanhemmat. Eli ei vielä pyörällä kouluun ekaluokalla, ainakaan meillä.

Toki voi koulu kieltää! Kyse on silloin koulun säännöistä. Tietenkään koulun säännöt eivät ole sama asia kuin laki.
Ei voi kieltää.

Koulu voi antaa suosituksen mutta ei voi kieltää. Myös koulun vakuutus on tuolloin voimassa.

Höpö höpö, tottakai koulu voi kieltää. Koulumatka on kouluaikaa eli koulusta määritellään miten kouluun tullaan. Vapaa ajalla toki äiti ja isä päättää, mutta koulumatkalla koulu päättää.

Koulu voi antaa suosituksen mutta ei voi kieltää. Myös koulun vakuutus on tuolloin voimassa.

Tuota asiaa rehtori juuri painotti, että kieltää ei voi, mutta suosittelee tietysti ettei ekaluokkalaiset pyöräilisi kouluun, mutta vanhemmat tekevät viimekädessä sen päätöksen.
[/quote]

LOL taitaa olla teidän eka ekaluokkalainen :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Höpö höpö, tottakai koulu voi kieltää. Koulumatka on kouluaikaa eli koulusta määritellään miten kouluun tullaan. Vapaa ajalla toki äiti ja isä päättää, mutta koulumatkalla koulu päättää.
EI päätä.

Koulu ei voi säätää sitä miten lapsi liikkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
meidän koulussa sanottiin, että koulu ei voi kieltää kännyköitä, mutta ne pitää olla äänettömällä ellei ole sovittu, että jonkun asian takia äiti tai isä soittaa. Myöskään pyöräilyä koulu ei voi kieltää, sen tekee sitten vanhemmat. Eli ei vielä pyörällä kouluun ekaluokalla, ainakaan meillä.

Toki voi koulu kieltää! Kyse on silloin koulun säännöistä. Tietenkään koulun säännöt eivät ole sama asia kuin laki.
Ei voi kieltää.

Ymmärsitkö lukemaasi? Koulu voi kieltää, mutta koulun kielto on sääntö, ei laki. Siksi rehtori on teille sanonut ettei voi "kieltää". Silti teidänkin koulun sääntöön kuuluu, kuten järkevää on, etteivät ekaluokkalaiset pyöräile kouluun.

Meidän koulussa on tarpeen sisäkengät, pulpelin pohjapaperi ja tavalliset piirustusvälineet. Mutta ei ekana päivänä, vaan aina on tullut kotiin sitten paperi ekana päivänä.

Mulla ei ole mitään hajua tuosta kenkäasiasta.. ruukataankoos meidän koulussa olla kengät jalassa luokassa vai sisäkengät ja ruukaako ne sitten olla roksit.. vai mitkä. Jumppatossut kuten kerhossa varmaa nauretaa tärviölle.

Yhteistyössä