eksälle raskaana ja tämän uhkailut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mies siis otti ja lähti toisen naisen matkaan, kun raskautta oli takana melkein puolet. Siitä asti sitten pakottanut mua keskeytykseen kaikin tavoin, ja uhannut mun henkeä ja tehnyt harvinaisen selväks että lapsen multa vie jos sen pidän ja tekee kaikkensa että multa lapsi otetaan VÄKISIN. Noh, mies on sitten erosta lähtien levittänyt vaikka ja mitä valheita ja kyliltä kuuluu sitä sun tätä, ja näistä syistä oon vaatinut itselleni muunmuassa huumetestit varoiksi ja niissä käynyt (mies puhunut kuinka oon tyyliin itseäni myyvä rapanisti) että saadaanpahan näin väittäessään samantien kiinni valehtelusta. Valitettavasti satun tietämään että mies on taitava manipuoloija ja täys narsisti, en minäkään huomannut kun vasta viiden vuoden yhdessäolon jälkeen.. Ja samaa kuullut myös muilta, entisiltä heiloilta ja läheisiltä kavereilta jopa. Mua jopa varoiteltiin, mutta kyseinen ihminen on ihan helvetin hyvä näyttämään muulta kuin mitä oikeasti on. Nyt kuulin vielä, että ovat menneet uuden muijansa kanssa naimisiin, juuri sopivasti hieman ennen lapsen syntymistä? Kyseinen ihminen on kaikkea muuta kuin noin lujasti sitoutuvaa tyyppiä, eikä varsinkaan näin lyhyellä aikavälillä että pistää väkisinkin ajattelemaan että mies haluaa omien puitteidensa olevan mahdollisimman kunnossa ylempien taholta katsoen että vois lapsen itselleen saada, ja samalla mustamaalaa mua minkä ehtii.

Mies ei ole missään vaihessa ollut kiinnostunut lapsesta millään tavoin, ei kysellyt kasvusta/voinnista/sukupuolesta/ mistään mitään. Hän tosissaan olisi viemässä lasta kokonaan itselleen vain siksi, että en keskeyttänyt raskautta, kostoksi mulle. Onko se lapsi joku esine jota voi riepotella taistelun keskellä vaan suunnasta toiseen??! Mä olen ollu alusta asti raskaudesta onnellinen, laittanut kaiken valmiiksi lasta varten ja omaan ihan mahtavan tukiverkoston. Sitä lasta tullaan tässä taloudessa ja ympäristössä todellakin rakastamaan, eikä ole mitään mitä en tämän lapsen eteen tekisi. Mies itse päätti lähteä jonkun toisen matkaan, pitääkö mun kärsiä siitä?

Hauskaahan tässä on se, että en oo kaikesta parisuhteen aikana kokemastani paskasta tai sen jälkeen tapahtuneista jutuista huolimatta missään vaiheessa halunnut miehelle mitään pahaa, enkä ole halunnut tapella saati että olisin katkeroitunut siitä että hän jätti mut sellaiseen elämäntilanteeseen ja lähti vielä jonkun toisen naisen matkaan. En tiedä miks, kai oon sitten kasvanut ihmisenä ja oon paljon onnellisempi ilman tuollaista miestä. Kaikenlisäks mä sanoin sille jo alussa etten vaadi häneltä mitään, en isyyttä, en rahoja, en aikaa, mutta jos lapsensa kanssa haluaa olla kuitenkin jatkossa tekemisissä niin tietysti se on ok. Enää en olisi niin varma, kun toinen ihan selkeästi haluaa vaan tuhota mut kaikin mahdollisin keinoin?

Mitähän ihmettä tässä nyt keksisi, halusin vaan avautua. Kolmenkympin tienoilla tässä molemmat ollaan (mies hieman yli) kuitenkin ettei jaksais tälläistä pelleilyä..

Mies siis otti ja lähti toisen naisen matkaan, kun raskautta oli takana melkein puolet. Siitä asti sitten pakottanut mua keskeytykseen kaikin tavoin, ja uhannut mun henkeä ja tehnyt harvinaisen selväks että lapsen multa vie jos sen pidän ja tekee kaikkensa että multa lapsi otetaan VÄKISIN. Noh, mies on sitten erosta lähtien levittänyt vaikka ja mitä valheita ja kyliltä kuuluu sitä sun tätä, ja näistä syistä oon vaatinut itselleni muunmuassa huumetestit varoiksi ja niissä käynyt (mies puhunut kuinka oon tyyliin itseäni myyvä rapanisti) että saadaanpahan näin väittäessään samantien kiinni valehtelusta. Valitettavasti satun tietämään että mies on taitava manipuoloija ja täys narsisti, en minäkään huomannut kun vasta viiden vuoden yhdessäolon jälkeen.. Ja samaa kuullut myös muilta, entisiltä heiloilta ja läheisiltä kavereilta jopa. Mua jopa varoiteltiin, mutta kyseinen ihminen on ihan helvetin hyvä näyttämään muulta kuin mitä oikeasti on. Nyt kuulin vielä, että ovat menneet uuden muijansa kanssa naimisiin, juuri sopivasti hieman ennen lapsen syntymistä? Kyseinen ihminen on kaikkea muuta kuin noin lujasti sitoutuvaa tyyppiä, eikä varsinkaan näin lyhyellä aikavälillä että pistää väkisinkin ajattelemaan että mies haluaa omien puitteidensa olevan mahdollisimman kunnossa ylempien taholta katsoen että vois lapsen itselleen saada, ja samalla mustamaalaa mua minkä ehtii.

Mies ei ole missään vaihessa ollut kiinnostunut lapsesta millään tavoin, ei kysellyt kasvusta/voinnista/sukupuolesta/ mistään mitään. Hän tosissaan olisi viemässä lasta kokonaan itselleen vain siksi, että en keskeyttänyt raskautta, kostoksi mulle. Onko se lapsi joku esine jota voi riepotella taistelun keskellä vaan suunnasta toiseen??! Mä olen ollu alusta asti raskaudesta onnellinen, laittanut kaiken valmiiksi lasta varten ja omaan ihan mahtavan tukiverkoston. Sitä lasta tullaan tässä taloudessa ja ympäristössä todellakin rakastamaan, eikä ole mitään mitä en tämän lapsen eteen tekisi. Mies itse päätti lähteä jonkun toisen matkaan, pitääkö mun kärsiä siitä?

Hauskaahan tässä on se, että en oo kaikesta parisuhteen aikana kokemastani paskasta tai sen jälkeen tapahtuneista jutuista huolimatta missään vaiheessa halunnut miehelle mitään pahaa, enkä ole halunnut tapella saati että olisin katkeroitunut siitä että hän jätti mut sellaiseen elämäntilanteeseen ja lähti vielä jonkun toisen naisen matkaan. En tiedä miks, kai oon sitten kasvanut ihmisenä ja oon paljon onnellisempi ilman tuollaista miestä. Kaikenlisäks mä sanoin sille jo alussa etten vaadi häneltä mitään, en isyyttä, en rahoja, en aikaa, mutta jos lapsensa kanssa haluaa olla kuitenkin jatkossa tekemisissä niin tietysti se on ok. Enää en olisi niin varma, kun toinen ihan selkeästi haluaa vaan tuhota mut kaikin mahdollisin keinoin?

Mitähän ihmettä tässä nyt keksisi, halusin vaan avautua. Kolmenkympin tienoilla tässä molemmat ollaan (mies hieman yli) kuitenkin ettei jaksais tälläistä pelleilyä..
Muuta paikkakuntaa, älä ilmoita miestä lapsen isäksi. Ehkä on parempi, että lapsi ei ole missään tekemisissä hänen kanssaan, kun hän ei todellakaan ole kiinnostunut lapsesta yhtään.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Säästä kaikki sen viestit esim faces tai txtarit,jos sun puhelimrlla pystyy äänittään puhelut niin tee sekin. Toi on hyvä että oot ite otattanu noi juume seulat. Mä en usko että ihan helpolla lasta viiän kun ei minkäänlaista näyttöäkään.

Sulla on hyvä tukiverkosto ja oot ite valmis huolehtiin lapsesta,eli tuut varmasti pärjään just fine :)

Tietysti ois hyvä jos joskus edes tahtos luoda suhteen lapseenkin,mutta sen aika onnistunee vasta kun lopettaa noi uhkailut ja muut turhat höpinät...

• Tykkää
Reactions: Elena777
Muuta paikkakuntaa, älä ilmoita miestä lapsen isäksi. Ehkä on parempi, että lapsi ei ole missään tekemisissä hänen kanssaan, kun hän ei todellakaan ole kiinnostunut lapsesta yhtään.

Niin. Muutin toiselle paikkakunnalle, eikä toistaiseks ole mitään kuulunut perästä tai koputellut ketään oven takana. Musta tuntuu että tekee koko jutun vaan kostaakseen, koska ei saanut tahtoaan läpi lapsen elämän päättämisestä. Raskaus kuitenkin erotessa jo sen verran pitkällä että keskeytystä ei tuosta vain tehdä ellei jokin ole _pahasti_ vialla, eikä mikään vialla ole ollut. Mies oli sitä mieltä, että saan tehdä keskeytyksen koska vain kunhan keksin sille tarpeeksi pätevän syyn.. Hirveä ihminen. Mä en koskaan muutenkaan lähtis jonkun toisen tahdosta tollaiseen, ikinä! Luulis, että jos sen huoltajuuden haluaa ja kasvattaa lapsen pienestä pitäen, kiinnostais onko lapsi edes elossa, terve, sukupuolta mahdollisesti.. Ei kuitenkaan oo ottanut yhteyttä kun uhkaillessaan tuolla huoltajuuden hankkimisella ja mun elämän tuhoamisella, vaikka olisi voinut samalla kysellä lapsesta jonka ilmeisesti niin kovasti haluaa? Synnytyskin ihan nurkilla ja voi käynnistyä koska tahansa, luulis että hän haluaisi kovasti nähdä tämän lapsen syntymän? Ei mitään ole kuulunut. Luulis, että tällaisetkin asiat painavat jos joutuu sitten ylemmille tahoille menemään näiden asioiden kanssa... Inhottaa, kun viimeisetkin raskaanaolohetket joutuu miettimään vaan että mitäs sitten, kun tämä tyyppi tosissaan tulee pilaamaan kaiken?

Säästä kaikki sen viestit esim faces tai txtarit,jos sun puhelimrlla pystyy äänittään puhelut niin tee sekin. Toi on hyvä että oot ite otattanu noi juume seulat. Mä en usko että ihan helpolla lasta viiän kun ei minkäänlaista näyttöäkään.

Sulla on hyvä tukiverkosto ja oot ite valmis huolehtiin lapsesta,eli tuut varmasti pärjään just fine :)

Tietysti ois hyvä jos joskus edes tahtos luoda suhteen lapseenkin,mutta sen aika onnistunee vasta kun lopettaa noi uhkailut ja muut turhat höpinät...

Mielenkiintoisintahan tässä on se että en eläessäni ole huumeisiin koskenut. Mutta hyvin mies on asiansa miettinyt, kun tuolla on mahdollista saada ihminen todella suureen kuseen varsinkin kun on kyse perheenperustamisesta ja raskaudesta. Mutta siinäpähän voi yrittää todistaa väitteitänsä, kun itse pystyn todistamaan ne vääräksi ja vielä ihan omasta tahdostani tuollaisiin hankkiuduin!

Synnytys on kuitenkin ihan nurkan takana, ja pelottaa että jos kauan iloittu ja odotettu vauva-arki saa käänteen siihen että tuo mies tulee kuvioihin toteuttamaan suunnitelmaansa. Tiedän että pitäis olla stressaamatta, mutta tunnen tuon ihmisen ja sen taidon oikeasti kääntää kaikki puolelleen, tuhota, saada mitä haluaa.. Maailman manipulointitaitoisin ihminen. Ja kun vielä itse tiedän, että hän aikoo tehdä kaikkensa lapsen saadakseen, eikä todellakaan ole muuttanut mieltään. Siitä tämä hiljaisuus ei johdu.

Kiitos tsemppaavasta viestistä :)

Niin ja tosiaan mies on uhkaillut vain ja ainoastaan sanallisesti, kasvotusten. Ei koskaan niin, että jättäisi jälkiä. Valitettavasti on harjaantunut siinä kokemuksen myötä.. Mutta uhkaukset olen ottanut siinä mielessä tosissani että tiedän ihmisen olevan räjähdysaltis eikä menneisyydeltään mikään puhdas pulmunen, väkivaltaa yms paljon taustalla. Oon keskustellut kyllä lähestymiskiellon mahdollisuudesta mutta se on tosiaan niin, että sellaisen hankkimiseen tarvitaan aika pirun painavia todisteita, siihen asti kehotettiin vaan vaihtamaan numerot, estämään sosiaalisessa mediassa ja muualla ja osoitteet salaiseksi..

Nyt kyllä vähän liioittelet exäsi manipulointitaitoja.
Suomessa viranomaiset ovat pääsääntöisesti äidin puolella ja pelkkä väite että esim.käytät huumeita tms.ei riitä lapsen pois viemiseen tai siihen että mies saisi lapsen.
Mies voi väittää mitä haluaa ja tehdä vaikka ls-ilmon, sinä tietysti selvität miten asiat on lastensuojeluviranomaisille ja tarvittaessa annat puhtaat huumenäytteet.
Kai olet neuvolassa kertonut tuosta tilanteesta ja eksäsi suunnitelmista?
Voisitko vauvan synnyttyä mennä vanhempiesi luokse?
Jos mies alkaa häiriköimään kun kotiudut vauvan kanssa, voit mennä esim.Ensi-ja Turvakotiin.

Nyt kyllä vähän liioittelet exäsi manipulointitaitoja.
Suomessa viranomaiset ovat pääsääntöisesti äidin puolella ja pelkkä väite että esim.käytät huumeita tms.ei riitä lapsen pois viemiseen tai siihen että mies saisi lapsen.
Mies voi väittää mitä haluaa ja tehdä vaikka ls-ilmon, sinä tietysti selvität miten asiat on lastensuojeluviranomaisille ja tarvittaessa annat puhtaat huumenäytteet.
Kai olet neuvolassa kertonut tuosta tilanteesta ja eksäsi suunnitelmista?
Voisitko vauvan synnyttyä mennä vanhempiesi luokse?
Jos mies alkaa häiriköimään kun kotiudut vauvan kanssa, voit mennä esim.Ensi-ja Turvakotiin.

Itseasiassa en vähättele niitä yhtään, mutta toivon että viranomaiset sentään näkee tuon läpi. Toisin kun puolet ihmisistä mun entisessä kotikaupungissa, ja kavereistakin lähti ihan älytön määrä ja useammalta kuulin kuinka "paska" ihminen nykyään olen ja mun sopis vaan tappaa itseni ja kuinka huono äiti musta tuleekaan. Joo olen puhunut itseasiassa näistä kaikista asioista kaikille mahdollisille viranomaisille, joille olen päässyt avautumaan. Kaunistelematta olen kertonut ihan kaiken, näissä nettikirjoitteluissa ei ole edes kaikki koska tähän tapaukseen liittyy sellaistakin mistä minut voitaisiin tunnistaa. Mutta pääpiirteisesti kuitenkin. Ja tietysti olen osoittanut että mies valehtelee, käymällä noissa testeissä siis. Niihin oli aika pirun vaikea päästä, mutta mulle painotettiin kuinka tärkeätä päihteettömyys on todistaa kun tämä mies aikoo kaikenlaista moskaa väittää. Kummiskin kovia väitöksiä, jotka tutkitaan hyvin tarkasti jokatapauksessa.

Pääsen vanhemmilleni aina kun mahdollista vaikka välimatkaa onkin hieman, nuo turvakoditkin kuulostaa ihan järkeenkäyvältä vaihtoehdolta. Pitääkin perehtyä hieman mistä täältä uusilta kulmilta mahtais löytyä.

Mua syytettiin esikoista oottaessa että käytin päihteitä,mikä ei todellakaan pitänyt paikkaansa! Mä oon nimenomaan se semmonen joka hyvä kun edes panadolia uskaltaa raskaana ottaa, vaikka sitä saakin syyä eikä oo haitaks :D mä jouduin synnärillä seuloihin (sain vasta sielä tietää koko hommast että tommost oli sossuun soiteltu) . Oisin toivonu että itelläkin ois ollut mahdollisuus todistaa noi huume epäilyt vääriksi ennen synnäriä mutta mut pidettiin pimennossa ja siks jäi huono mielikuva koko synnytyksestä ja sairaala olosta :(

Mutta parasta tossa hommas oli se että pääsi kuitenkin todistaan ihan mustaa valkosella ettei pitänyt todellakaan paikkaansa!! Eli sun ei tarvi pelkää että joudut kuseen ku tiiät itekkin ettet oo mitään käyttänyt :)

Toi huume tai alkoholin käyttö on varmaan yleisin syy ja tekosyy miks lasuja tehdään. Jotkut tekee ihan oikeesta huolesta niitä ja sit on nämä jotka haluu tieten tahtoen kostaa tai tuottaa mielipahaa toiselle :( mullekin sossut sanoi että niille tulee kyllä usein noita turhiakin lasuja,joten ne kyllä on tietosia että sellasistakin voi olla kyse .

Mä tunnen nimittäin yhen oikeesti käyttäjä pariskunnan. Ja nekin sai jokusen kerran jäädä kiinni että poika lopulta vietiin ,kävivät ensikodeissa katkolla ja mitä lie mutta kuivilla eivät pysyneet. Nyt poika on mummollaan ja hyvä niin ,sillä pariskunta vetää edelleen ihan kaikkea... tapaamisetkin onnistuu enään vaan jos viikon seulat puhtaat. Että eine tosiaan lasta vie ellei oo selvää näyttöö että on käyttäjä eikä pysty lopettaan...

Yhteistyössä