Eläinihmiset ja muutkin! Uskotteko, että kissa voi lentää joutsenella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ansarikukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos peukaloinen lensi hanhella niin miksei nyt kissa vois joutsenella lentää:O

• Tykkää
Reactions: äit86
Joutsen on iso lintu, joten kyllä siinä yksi katti kulkee mukana. Nousu voi olla linnulle raskas, mutta paniikki antaa voimaa. On varmaan kissa ollut ihmeissään.

kitten-riding-a-rooster.jpg

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Uskon koska olen itse nähnyt minkin roikkuvan hanhen selässä. Ja en ollut ainoa joka sen näki, koulun retkellä oltiin aikoinaan ja siellä lähti lintutornilta hanhi lentoon jolla roikkuin minkki selässä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
  • Tykkää
Reactions: ansarikukka
Kuulostaa tuo nyt uskomattomalta mutta voi se totta olla.

Olen itse nähnyt miten kissa ratsastaa pitkän aikaa koiralla. :D

Naapurin hullu kissa hyökkäsi koiran selkään pitäen kynsillä kiinni ja koira tietenkin säikähti ja lähti pinkomaan hulluna ympäri pihaa kissan heiluessa kyydissä mukana.
Jonkin aikaa juostuaan kissan otse lipesi ja mätkähti maahan kyydistä.

Kai niillä kynsillä saa hyvän otteen linnustakin.

Mä voisin uskoa että kissa on hyökännyt joutsenen kimppuun ja roikkunut siinä kun joutsen on lähtenyt hädissään lentoon kissa selässään. Muuten en suostu uskomaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
–?Joutsenet siinä säikähtivät ja lähtivät lentoon. Niin lähti kissa mukana selässä. Siinä ne edes takaisin lentelivät ja ajattelin, että nytkö tuo joutsen vei kissan iäksi.

Kotvan kuluttua kissa kuitenkin tallusti takaisin kotiin läpimärkänä.

–?Jossain vaiheessa se oli selästä pudonnut. Kyllä siitä kissasta näki, että nyt hävetti. Ei se saattanut silmiinkään katsoa. Joka aamu se niitä joutsenia ikkunasta vahtaa ja nyt kävi näin, Tuovila nauraa.

Kissan turvallinen kotiinpaluu oli onnellinen asia etenkin Tuovilan 7-vuotiaalle lapsenlapselle, joka kuuli kissan seikkailusta koulusta palattuaan.

–?Joutsenet siinä säikähtivät ja lähtivät lentoon. Niin lähti kissa mukana selässä. Siinä ne edes takaisin lentelivät ja ajattelin, että nytkö tuo joutsen vei kissan iäksi.

Kotvan kuluttua kissa kuitenkin tallusti takaisin kotiin läpimärkänä.

–?Jossain vaiheessa se oli selästä pudonnut. Kyllä siitä kissasta näki, että nyt hävetti. Ei se saattanut silmiinkään katsoa. Joka aamu se niitä joutsenia ikkunasta vahtaa ja nyt kävi näin, Tuovila nauraa.

Kissan turvallinen kotiinpaluu oli onnellinen asia etenkin Tuovilan 7-vuotiaalle lapsenlapselle, joka kuuli kissan seikkailusta koulusta palattuaan.

Kissa lensi joutsenella: Tarrautuiko höyheniin vai raapiko lihaa?

Julkaistu: 11.10.2012 8:21

IS kertoi eilen verkkosivuillaan, että kissa oli lentänyt joutsenen selässä maanantaina Posiolla. Nyt asiantuntijat arvioivat IS:lle, onko maatiaiskissa Rasmus voinut todella nousta lentoon joutsenen selässä.

Kissa-asiantuntija Hannele "Hanu" Luukkainen kertoo, että tämä on mahdollista.

- Äkkiseltään tuntuu kiehtovalta kissasadulta, mutta tarkemmin ajatellen on ihan mahdollista. Kissat ovat aikamoisia akrobaatteja ja osaavat myös uida, Luukkainen sanoo.

- Ja onhan joutsenella lihasvoimia nousta ilmaan kissareppu selässään, hän jatkaa.

Lintutuntija Teemu Lehtiniemi Birdlife Suomesta miettii, miten kissa kykeni pitämään kiinni, tarrautuiko se joutsenen höyhenpeittoihin vai raapi lihaa?

- Kuulostaa uskomattomalta, mutta se on periaatteessa mahdollista. Joutsen painaa viitisentoista kiloa. Olisin hirmuisen mielelläni ollut kärpäsenä katossa katsomassa, Lehtiniemi kertoo.

[QUOTE="Siina";27303586]Näinhän siinä juuri kävi. En ymmärrä, miksei se voisi olla totta. Kyllä minun kissani ainakin haluavat saalistaa kaikkea liikkuvaa.[/QUOTE]

Artikuloin vähän selvemmin kuin äsken; uskon että kissa on voinut lentää joutsenen selässä sen jälkeen kun on yrittänyt tuota lintua saalistaa. Mutta en usko että joutsen lentää kissa selässään mistään muusta syystä, kuin tuosta edellämainitusta.

Yhteistyössä