eläinsuojelu asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helppmeee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis ei ole MITÄÄN paperia? Edes siitä että "luovutan koiran koeajalle tähän perheeseen koeajalle. Jos käy näin taai näin, koira palautetaan takaisin."

Toivottavasti saat koirasi keinolla tai toisella takaisin.:) Olen pöyristynyt myös ap sinun toiminnasta. Käsittämätöntä säätöä ja ei valitettavasti auta tuo "koirat ovat meille kaikki kaikessa". Ei voi olla jos noin huonosti olet asiat hoitanut ja koiran tuolla tavalla luovuttanut.

Valitettavasti en vain tajunnut et tämmöstä vois käydä. En voi uskoa, et ihminen voi toimia noin. Suullinen sopimus oli mut se ei tässä taida paljoa painaa. Ja sovittiin niin, et kun maksu on tullut ja jos koiran pitävät niin laitan sit rokotuskortin ja muut eläinlääkäri todistukset menemään.. Nää hakijat vielä tässä meillä puhuivat että "todellakin sitten koira palautuu teille, jos tulee ongelmia. Me ei voida ymmärtää koirien kierrättämistä.." ym. Ei tullut siinä hetkessä mieleen alkaa kirjallista sopimusta tekemään. Nyt se harmittaa, mut jälkiviisaus ei enää oikein auta. -ap

Mistään eläinsuojeluilmosta nyt ei kannata huolestua, voi olla että ovat tehneet ilmoituksen tai sitten eivät. Eläinsuojelu käy tarkistamassa teidän koirien olot ja jos kaikki on hyvin niin no panic.

Soitat poliisille ja haet koirasi pois.

Näille jotka vaahtoaa ettei koiraa saa myydä ja plaa plaa plaa...
Joskus ihmisten elämän tilanteet muuttuu, ero, sairastuminen,allergia/astma, muutto jne jolloin joutuu tekemään vaikeitakin ratkaisuja eläimien suhteen. On paljon parempi myydä nuori ja terve koira uuteen kotiin kuin viedä turhaan piikille. Kukaan meistä ei voi ennustaa tulevaa, vaikka kuinka koira otetaan vakavissaan ja ajatellaan ettei koirasta luovuta ennen kuin se kuolee niin silti elämässä voi tulla isojakin muutoksia jolloin koirasta luopuminen on oikea ratkaisu.

Minulla on nyt kaksi laumanvartijaa. Jos joutuisin muuttamaan kerros tai rivitaloon en voisi koiria mukaani ottaa. Vanhempi koira menisi piikille koska on tavallaan jo liian iäkäs sopetumaan uuteen kotiin mutta nuorimmalle joka on vielä ihan pentu ( 1v ) etsisin ehdottomasti uuden kodin, varmasti sopeutuisi vielä.

Sehän voi uhkailla sua vaikka millä etkö aio pitää puoliasi? Ja koiran puolia?

Mites kun he ovat tehneet minusta jonkunlaisen eläinsuojelu ilmoituksen? Tää nainen jolla koira nyt on niin sanoi ettei kuulemma SAA antaa koiraa minulle! En saa yhteyttä sinne eläinsuojeluunkaan.. Koira kun ei ole rekisterissä niin sillä ei ole mitään papereitakaan todisteeksi, että se on minun. huoh, vaikea tilanne. Kehenkään ei voi enää luottaa :( Se näistäkin yö unista sitten..

Tämän kaltaisen asian välttämiseksi AINA EHDOTTOMASTI paperittomat ja sekarotuisetkin koirat ON SIRUTETTAVA ja REKISTERÖITÄVÄ Kennelliittoon. Silloin on kenenkään turha jurputtaa kun laillisen omistajan nimi löytyy sieltä.

Tietty sitten on eri asia jos tämä laillinen omistaja laittaa koiran kiertoon ihan itse... |O

Saasta että pistää vihaksi!!!

• Tykkää
Reactions: Jonna_Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti;25592500:
Ja ap, mistä tiedät vaikka ne ihmiset olis aiemminkin tehneet tällaista, ovat ehkä jo poliisin tiedossa. Sulla on ne eläinlääkärin paperit ym todisteita että koira on teidän, hae se pois !

Ei ole. Jos ei ole omistajatodistusta niin tirha on vastaan väittää. Ja jos on itse alunperin laittanut koiran kiertoon monelle eri ihmiselle niin se on vähän voi voi...

siis poliisiha haastattelee molemmat, en usko että tää lähtee poliisille valehtelemaan. ei tässä ole mitään epäselvyyttä. poliisien kanssa vaan koira hakemaan pois. eläinsuojeluilmolla ei oo mitää väliä, tietävät siellä että se on kiusatakseen sinua tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti;25592745:
Mä en nyt oikein ymmärtänyt.. monelle laittanut kiertoon ja tiedät ettei ole poliisin tmv tuttuja?

Ap on itse hyväksynyt kaikki koiran siirrot, myös nyt siihen paikkaan jossa se on nyt. Ja kun ei ole mitään myynti(ehto)papereitakaan niin aika huonoa on todistaa että maksu sovittiin suoritettavaksi koeajan jälkeen...

Toki voi kokeilla mitä poliisi sanoo asiasta (ja josko poliisit säikäyttäisivät) mutta jos hankaliksi alkavat niin ap on kyllä aika huteralla perällä. Ei ole kuin sana vastaan sana maksusta ja monen ihmisen todistus siitä että ap on antanut siirtää koiraa monta kertaa. Eikä mitään todisteita myöskaan siitä millä perusteella ap voi "kaupan" purkaa...

ap oli itse sitä mieltä jossakin viestissään, että koira lopetetaan ja nyt kun sillä koti olisi, niin ei anna siellä olla koska eivät maksa. eli mieluummin vie lopetettavaksi kuin antaa sen ilmaiseksi.

Tässä ei ole rahasta kysymys. Pyysin koirasta maksua lähinnä sen vuoksi, että tiedän et koiran hankkimista on harkittu ja et on sit varaa maksaa muut koirasta aiheutuneet kulut. Hinta oli neuvottelu kysymys, ja hyvä koti rahaa tärkeämpi. Suurin huoli tässä on nyt se, että minun koirani on jollakin naisella, jota en tunne. En ole koskaan nähnytkään. En tiedä millaisessa perheessä koirani kasvaa. Lisäksi minusta tehdään eläinsuojelu ilmoituksia. Ilmeisesti sen takia, että mietin koiran lopettamista kun minulle kerrottiin, että se on hyökännyt ihmisten päälle?? Miksi hän tekee näin? Siksikö, että eläinsuojelu/poliisit kääntyvät minua vastaan ja en saa koiraani takaisin? Haluaisin etsiä rauhassa koiralle kodin, jossa tiedän että sillä on varmasti hyvä olla. Tutustua uusiin omistajiin ajan kanssa. Ei näin. Minkä takia, tämä pariskunta, jolle koira alunperin meni on luovuttanut koiran eteenpäin kysymättä minulta? Paikkaan jota en tiedä? Asiaa selvitellään. Ap

Etkö ole sen vertaa tehnyt että olisit hakenut koirasi pois? Vaikka poliisin kanssa? No ihan miten vaan...pälli.

Tässä ei ole rahasta kysymys. Pyysin koirasta maksua lähinnä sen vuoksi, että tiedän et koiran hankkimista on harkittu ja et on sit varaa maksaa muut koirasta aiheutuneet kulut. Hinta oli neuvottelu kysymys, ja hyvä koti rahaa tärkeämpi. Suurin huoli tässä on nyt se, että minun koirani on jollakin naisella, jota en tunne. En ole koskaan nähnytkään. En tiedä millaisessa perheessä koirani kasvaa. Lisäksi minusta tehdään eläinsuojelu ilmoituksia. Ilmeisesti sen takia, että mietin koiran lopettamista kun minulle kerrottiin, että se on hyökännyt ihmisten päälle?? Miksi hän tekee näin? Siksikö, että eläinsuojelu/poliisit kääntyvät minua vastaan ja en saa koiraani takaisin? Haluaisin etsiä rauhassa koiralle kodin, jossa tiedän että sillä on varmasti hyvä olla. Tutustua uusiin omistajiin ajan kanssa. Ei näin. Minkä takia, tämä pariskunta, jolle koira alunperin meni on luovuttanut koiran eteenpäin kysymättä minulta? Paikkaan jota en tiedä? Asiaa selvitellään. Ap

Siis MITÄ?!? Etkö sä oo vieläkään hakenut koiraas kotiin? Ootko tosiaan noin uusavuton?!? Mene nyt helevetti sinne oven taakse pimpottaan, ja jos ei päästä sisään niin sit soitat poliisit. Mikä siinä nyt on niin vaikeeta?

Ilmotat näille ihmisille että koira heti takas tai poliisit puuttuu asiaan,pelkkä pelottelu voi jo toimia.
Eläinsuojeluasiaa ei sinun tarvitse miettiä jos koirasi voi hyvin.

Koira on kotona. Kiitos vaan kaikille, jotka on heti haukkumassa uusavuttomaksi ja mitä kaikkea kun ei pariin päivään palstalla kirjoittele. Oon viettäny aikani tän reppanan koiran kanssa joka ei ihan varmasti enää kenelle tahansa mene!! :( ap

Koira haettiin poliisien kanssa kotiin. Koira on laihtunut silmissä tämmöisessä ajassa ja pelkää ihan outoja asioita. Ennen ollut niin sosiaalinen ja ennakkoluuloton vieraita asioita kohtaan. :( Kamalaa ajatella mitä kaikkea on kärsinyt. Nyt hakeutuu kokoajan mun ja miehen lähelle. -Ap

Yhteistyössä