Elämä alkaa helpottua :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Nyt alkaa olla se hetki elämästä käsillä, kun lasten kanssa on helppoa :)
Pienin on kokonaan kuiva, ei enää vaippoja tässä perheessä :) Isot osaa olla kahdestaan ulkona, eli mun ei tarvitse aina mennä mukaan pihalle, paitsi toki pienimmän kanssa. Mutta jo se että isot voi mennä edeltä pihalle, helpottaa. Ja kaikki osaa laittaa tavarat paikalleen, ja siivota omat huoneet. Pikkulikkaa toki autan vielä, isoille ei tarvii edes sanoa kun ne jo muistaa omat tavaransa siivota.
Lisäksi nuo osaa itse tehdä aamu- ja välipalat. Toki minäkin heille teen, mutta useinmiten tahtovat tehdä itse. Kotitöihin osallistuvat reippaasti, varsinkin jos saavat pienen rahallisen palkkion.
Turha kiukuttelu on vähentynyt, ja lapset tottelee lähes aina.
Mä olen onnellinen. Mulla on maailman ihanimmat lapset :) :heart:

Meillä myös vielä hetken helppoa :) lapset pukee itse, syövät omatoimisesti, hoitavat vessakäynnit, leikkivät keskenään taikka kavereiden kanssa, siivoovat jälkensä. Ruuat pitää laittaa ja koti pitää siistinä.

kohta tää kaikki muuttuu kun vauva syntyy :heart:

Onpas sulla näppäriä lapsia, kun osaavat ehdä itse välipalansa! Mulla on samanikäiset kuin sun kaksi vanhinta, ja äiti vaan passaa :). Pitää alkaa opettaa! Totta kyllä on, että tän ikäiset lapset ovat aika ihania :).

Kiva juttu, antaa toivoa vaikka meillä vain kaksi lasta onkin :)

Tuuovälipalajuttu on myös hienoa. Mua ärsyttää ihan mielettömästi kun oma äitini tekee yli 10v:llekin vielä kaikki välipalat ym nenän eteen!

Alkuperäinen kirjoittaja myö:
Onpas sulla näppäriä lapsia, kun osaavat ehdä itse välipalansa! Mulla on samanikäiset kuin sun kaksi vanhinta, ja äiti vaan passaa :). Pitää alkaa opettaa! Totta kyllä on, että tän ikäiset lapset ovat aika ihania :).

Juu, ovat aina halunneet osata itse, niin oon antanu tehdä. Aluks siitä tuli vaan kauhee sotku, mut nykyään menee jo suht siististi. Ja jos ei mene, niin osaavat siivota.

Isoin osaa jo lämmittää ruokaa mikrossa, se on koitunu suureksi helpotukseksi silloin kun itse kärsii migreenistä/huonosta olosta, eikä saa ketään apuun lastenhoidossa.

Sama juttu. 9 ja 7v touhuilee kavereiden kanssa tuol omassa luolassaan, pyöräilevät ja liikkuvat itsenäinsestikkin.

5v on itekseen ja isompien kans ulkona ja toi 2veekin tuossa piha-aitauksessa itekseen kaivaa hiekkiksel. Ihanaa ku saa välil siivota niin et lapset on pihalla.

Oli kiva huomat miten helppo oli tos pesueen kans olla jo reissussa, tuosta melkein 10v esikoisesta sa jo kivasti apua (ja vallan vapaaehtoisesti vieläpä).

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Sama juttu. 9 ja 7v touhuilee kavereiden kanssa tuol omassa luolassaan, pyöräilevät ja liikkuvat itsenäinsestikkin.

5v on itekseen ja isompien kans ulkona ja toi 2veekin tuossa piha-aitauksessa itekseen kaivaa hiekkiksel. Ihanaa ku saa välil siivota niin et lapset on pihalla.

Oli kiva huomat miten helppo oli tos pesueen kans olla jo reissussa, tuosta melkein 10v esikoisesta sa jo kivasti apua (ja vallan vapaaehtoisesti vieläpä).

Joo, on ihanaa kun saa siivota rauhassa, ja yleensä lapset auttaakin :) Jää aikaa kaikkeen kivaan, ja voi tehdä extemporee juttuja. Nyt ollaan esim. ehitty lakkaamaan kynsiä ja tekemään kasvomaalauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Imetin vauvaa, jona aikana 2v ja 4v sai aikaan 4 tappelua ja järjesti vedenpaisumuksen välille vessa-keittiö-terassi...
kyllä se tästä sit joskus :D

Kyl se helpottuu. Meillä nuo on jo harvinaisuuksia, yleensä onnistuvat olemaan tuhoamatta mitään. Paitsi eilen oli meilläkin vedenpaisumus, kun kylppärissä vesileikkivaät ja oli vettä eteisessä asti. Vaan siivosivat sotkunsa itse :)

Yhteistyössä