Elämä kaatuu päälle ,apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
Siis kamalaa...
Erottiin miehen kanssa keväällä ja kesällä myimme talomme.
Kuntokartoitus tehtiin ja kaiken piti olla hyvin ja nyt sitten....Talosta on löytynyt pesutiloista laaja kosteusvahinko.Ulkoseinä märkä ulos saakka .Ja vasta rak .firma vuonna 2002 teki tämän saunatilan katosta lattiaan:(
Lakua siitä meille tulee sen ymmärrän ....mutta kuinka paljon?APUA!
Lisäksi miten menee se että talo oli 50% minun ja 50% miehen.Olemmeko puoliksi korj.velvoillisia.
Minulla luottotiedot ok,mutta miehllä menneet eikä saa lainaa tuohon korvaukseen.
Pitääkö minun maksaa myös hänen osuutensa jos ei hän sitä tee?
Tämä on kauhea painajainen ja ajattelen jo että kuolen ...etten jaksa:(

Lakua siitä meille tulee sen ymmärrän ....mutta kuinka paljon?APUA!

Paaaaaaljon lakua, useempi kilo varmasti ;)

Eiköhän se maksuvelvollisuus ole teillä molemmilla, se on miehen kohdalla vähän voivoi, jos ei lainaa saa, kyllä ne ulosottoon menee tms. Ja toisaalta jos löytyy joku virhe jonka tuo korjaaja teki, niin kai heilläkin jokin vastuu on, vaikka onkin jo aikaa??
Elä hättäile, kyllä niillä asioilla on tapana selvitä *halaus*

Nyt sitten malttia. Onko kyseessä omakotitalo? Sitten ensimmäisenä yhteys saunatilat remontoineeseen firmaan.

Jos taas kyseessä on rivitalo niin välittömästi yhteys taloyhtiön hallitukseen. Nuo pesutilat kuuluvat taloyhtiön kontolle ja vastuu remontin valvonnasta (mikäli siitä on asianmukaiset ilmoitukset taloyhtiölle tehty). Jonkunhan on täytynyt olla ns. valvoja ja joku on asiasta tehnyt valvontapöytäkirjan.

Sinä olet omistajana periaatteessa vastuussa, mutta olet omistanut vain 50 % ja myynyt vain 50 %. Sinun ei tarvitse suostua asiassa yksinvastuulliseksi joten jätä tästä tuo ylimääräinen huoli pois.

Kiitokset tuesta ja neuvoista!
Tuntuu vaan niin kauhealta ja lainaahan minun täytyy ottaa ,että pystyn tuon maksamaan.Se hirvittää ,että kuinka paljon.
Olen töissä ja minulla kaksi kuluttavaa lasta ,joten suuria varallisuuksia minulla ei ole:(
Mitä tälläiset saunarempat mahtavat maksaa???
Yöt kun pyörin ja mietin niin asiat vaan paisuvat hirveiksi:(
Avioero vei kaikki voimat ja nyt sitten tuli tämä...

[QUOTE="vieras";24483842]Nyt sitten malttia. Onko kyseessä omakotitalo? Sitten ensimmäisenä yhteys saunatilat remontoineeseen firmaan.

Jos taas kyseessä on rivitalo niin välittömästi yhteys taloyhtiön hallitukseen. Nuo pesutilat kuuluvat taloyhtiön kontolle ja vastuu remontin valvonnasta (mikäli siitä on asianmukaiset ilmoitukset taloyhtiölle tehty). Jonkunhan on täytynyt olla ns. valvoja ja joku on asiasta tehnyt valvontapöytäkirjan.

Sinä olet omistajana periaatteessa vastuussa, mutta olet omistanut vain 50 % ja myynyt vain 50 %. Sinun ei tarvitse suostua asiassa yksinvastuulliseksi joten jätä tästä tuo ylimääräinen huoli pois.[/QUOTE]

Omakotitalo kyseessä ja tämä toinen tutkimus joka taloon tehtiin arvioi että silikoninvaihdon yhteydessä olisimm ehkä vaurioittaneet kosteussuojaa joka todella ohut:(
Itse emme kyllä sitä huomanneeet vioittaneemme.
Ostajat haluavat nyt hinnanalennusta taloon kunhan saavat urakkatarjouksen mitä remontti kenties maksaa.
Vakuutus ei korvaa ,koska kyse ei äkillisestä vahingosta.

Minulla ja vaimolla oli eroprosessi viime syksynä. Ennen eroa oli kerrostalo kolmion pesuhuoneessa todettu kosteusongelma. tehtiin lakimiehen kanssa siitä kirjallinen selvitys isännöitsijälle ja taloyhtiön hallitukselle. Väittivät että olimme itse aiheuttaneet kosteusvahingon. Tutkimuksien mukaan muovimatto oli väärin asennettu eikä seinissä oltu tehty lain vaatimia vesieristyksiä. Taloyhtiö maksoi vesieristykset ja työn, meille tuli vain laatoista ja niiden asennuksista lasku.,eli 1500 euroa maksoimme vaimon kanssa puoliksi. Taloyhtiö maksoi kaikki muut..

Uskomatonta että sinulla onkin vaikeaa. Herranjumala kuinka selviät! Et varmaan selviä, ehkä parempi alkaa kaivaan kuoppaa jo valmiiks.
"elämä kaatuu päälle", mä luulin että sinulla on syöpä tai jotain.

Terv. Vituttaa tuollaiset tyhjästä kitisijät jotka ei tiedä oikeista ongelmista mitään.

Yhteistyössä