elämä ohi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
miksi tuntuu että elämä alkaa vetelemään viimeisiään.. siis ei fyysisesti mutta kun tuntuu että onko elämässä enää mitään odotettavaa?
sitten kun lapsi syntyy, niin onko elämä sitten vain tasaista arkea lasten kanssa? voiko elämässäni tapahtua enää mitään mullistavaa MINULLE? kuulostaapa itsekkäältä..

haluan niin kovasti tämän lapsen mutta silti pelkään..

Sen jälkeen kun lapsi syntyy, niin se elämä vasta alakaa :D Oikeesti, mulla ainaki. Lapsesta on niin paljon iloa ja tunnet ittes korvaamattomaks, ainaki välillä. Vaikka välillä se korvaamattomuus ärsyttääki :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Voi kuule, elämä lasten kanssa ei koskaan ole tasaista arkea :D

Just piti tämä lisäämäni, että' sitte se ai ainakaan oo tasaista
:D Kaikkea mielenkiintoista tapahtuu jokapäivä, varsinki senjälkeen ku laps oppii liikkumaan ja puhumaan ;)

ja aluks sitä tuntuu että no mä oon vaan äiti, mutta sitten sieltä maitotahrojen ja likavaippojen alta alkaa pikkuhiljaa taas SINÄ ITSE myös paljastua (ja pidäkkin huoli että se tulee esille!) eli et sä ole itseäsi mihinkään kadottanut vaikka teetkin lapsia:)

Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
ja aluks sitä tuntuu että no mä oon vaan äiti, mutta sitten sieltä maitotahrojen ja likavaippojen alta alkaa pikkuhiljaa taas SINÄ ITSE myös paljastua (ja pidäkkin huoli että se tulee esille!) eli et sä ole itseäsi mihinkään kadottanut vaikka teetkin lapsia:)

sitähän mä pelkään että katoan jonnekin.. että olen vaan äiti vaikka siinäkään ei mitään vikaa ole..

Ei tietenkään ole! Ihmettelen tota tasasta arkea lasten kanssa!!! Lasten kanssa on loppujen lopuksi elämä tosi ihanaa, ainakin välillä. Silloin tulee voimakkaita tunteita, ainakin mulla, sekä positiivisia että negatiivisiä. Jos välillä pysähtyy ajattelemaan, niin huomaa elämän olevan vielä edessäpäin, kun "odottaa" lasten kasvavan. Tulipa typerästi muotuiltua, mutta pointtina on: Ei ole elämä ohi!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:

sitähän mä pelkään että katoan jonnekin.. että olen vaan äiti vaikka siinäkään ei mitään vikaa ole..

Sinusta itsestäsi se on kiinni, hautautuuko kaikki muu äitiyden alle vai tuleeko äitiydestä yksi (mielettömän antoisa) osa identiteettiäsi. Ekat vuodet toki on intensiivistä aikaa lapsen kanssa, mutta pidä huolta, että ystävyyssuhteet ja harrastukset (edes osa) säilyvät. Elämä jatkuu kyllä, entistä rikkaampana vain. :hug:

Yhteistyössä