Elämä on liian monimutkaista :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Qwerty"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

"Qwerty"

Vieras
Ahdistaa, ja ahdistus kasvaa joka viikko. Elämäni on todella monimutkaista ja kaukana "ihanasta". Kolmesta lapsesta kahdella on sama isä ja yhdellä eri, tapaamiset menevät eri rytmillä isien töiden takia. En siis ole käytännössä koskaan yksin. Elatusmaksut nuorimman isä kuittailee "lottokupongilla" eli milloin mitenkin. Miestä ei ole (nuorimman isä lähti nuoren naisen matkaan). Koti piti myydä, ja vuokranmaksu harmittaa kun voisi maksaa omaa samalla rahalla. Kavereita ei ole, tai siis yksi ystävä mutta hän asuu toisellapuolella suomea. Vanhimman lapsen terveys reistailee, mikä aiheuttaa stressiä ja levottomuutta koko perheeseen. Viimeisin kiva uutinen oli lopputili yyteiden seurauksena, ja tällä kokemuksella ei ole helppo löytää töitä lama-aikana. Tunnelin päässä ei näy valoa, vaan aina vaan monimutkaisemmaksi menee tämä elämä :(

Rakas :( Nuku aamuun ja mieti, mistä päästä voisit lähteä asioitasi selvittelemään. Oisko mahdollista, että lapset olisivat välillä vaikka mummolassa tms.? Ja jos istuisitte kolmistaan aikuisten kesken kalentereiden ja työvuorolistojen kanssa ja yrittäisitte saada tolkkua tohon hoitorytmiin. Lisäks (perhe)neuvolasta vois löytyä vinkkejä vaikka johonkin tukiperhesysteemiin.
Voimarutistus sulle sinne :hug:

No on sulla tosiaan kestämistä. Saathan kuitenkin elatustuet, jos isä laiminlyö maksunsa? Tuhaan sä nyt sitä vuokrallaoloasiaa suret. Se nyt vaan on hyväksyttävä tällä hetkellä. Työttömyys tuo tietty rahallista huolta, mut voinet hakea myös elatusapuihin kootusta. Ja ainakin saat ny vähän rauhoittua ja levätä ja olla lasten kanssa, jos heilläkin on eritysiä juttuja, sairastelua tms. Kyllä te tuosta selviätte, kunhan vain sinä jaksat. Kyllä nyt vaan kannattais pyytää apuja. Onko helpompi pyytää julkiselta puolelta vai ystäviltä, sukulaisilta.

Perheneuvolassa olen käynyt. Sieltä ei saa mitään apuja, ei mitään. Lastensuojelusta pitäisi kysyä. En minä uskalla. Pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus, en koe sitä tarpeelliseksi. Apua pitäisi saada helpommin :'(

Kaikki vastoinkäymiset kasaantuvat nyt minulle. Onhan ne kasaantuneet pikkuhiljaa vuosien varrella. Elämä näyttää umpikujalta kun mitään hyvää ei ole tullut pariin vuoteen, pelkkiä vastoinkäymisiä vain :(

Yhteistyössä