elämä potkii ja kovaa.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mua taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mua taas

Vieras
Olen 24 v kahden lapsen äiti... Outoja alavatsa kipuja ollut muutaman kuukauden ajan ei pahoja... Pari viikkoa sitten varasin gynen ja se oli tänään... No menin vastaanotolle ja lekuri tutki mua ja paineli mahaa ensin ja sanoi että kohtu on suurentunut että onko raskausmahdollisuutta siihen sanoin että on (ehkäisyä käytetty), mutta menkat tullut ihan normaalisti...
Sitten ultrattiin ja sitten menikin kaikki ohi mitä se höpisi olen raskaana 16+5 ja kaksoset , sitten on iso kysta oikeassa munasarjassa... mutta siis ei ole ollut pahoinvointia ei miään... on ihan toivoton olo että mitäs nyt... kysta ilmeisesti aiheuttanut kipuilua... nyt laitto lähetteen ä polille.. olo on ihan sekava :/

no niin on, mutta mulla on 1v kaksoset ... niin miten tuun jaksaa? pitää sulatella ajatusta..

mä en vaan voi uskoa että olisin raskaana ja vielä kaksoset koska ekassa raskaudessa oksensi hullun lailla jne

Ei tuossa kyllä mitään kurjaa ole. Tulet huomaamaan, että vaikka neljässä lapsessa on paljon työtä, myös rakkautta on nelinkertaisesti. Tietty sinulla menee vähän aikaa, että sulatat asian, mutta älä nyt oo niin järkyttynyt. On aihetta juhlaan!

Kannattaa varmaan jo raskausaikana etsiä apua jaksamiseen. Puhu neuvolassa siitä. Jos saisitte vaikka heti alkuun kunnalta jotain apua. Eka vuosihan se on pahin, sitten se helpottaa. Ja muista että kaikki mikä ei tapa, vahvistaa. :) Toivottavasti kysta ei haittaa raskautta.

Tiedän muutamia joilla kahdet tuplat, mahdollisuus siis suurempi. Itse en missään tapauksessa haluaisi toisia tuplia. Onnea aplle! :)

Mä tiedän parin, joka ei voi saada kun kaksosia ja tämä asia on heillä ihan tiedossa, että lisääntymistä mietitään sitten sitä taustaa vasten. Tai pitäs kai sanoa naisen, ei kai se mies siihen asiaan vaikuta :)

onnea. olet täsmälleen samoilla viikoilla kun minä :) Minulla ei ole ollut tippaakaan pahoinvointia koko raskauden aikana. itse asiassa en edes tietäisi olevani raskaana jos ei olisi ultrattu ja omin silmin sikiön nähnyt (mitään raskausoireita ei ole ) Painokin on laskenut 3kg. Tosin ei minulla pahemmin ollut raskausoireita kahdessa ensimmäisessäkään raskaudessa. Onhan tuo tietysti järkytys kun kahdet tuplat, mutta jos tukiverkko kunnossa jna. niin eiköhän selviä!

Mä tiedän parin, joka ei voi saada kun kaksosia ja tämä asia on heillä ihan tiedossa, että lisääntymistä mietitään sitten sitä taustaa vasten. Tai pitäs kai sanoa naisen, ei kai se mies siihen asiaan vaikuta :)

Eli tiedät parin, jonka kohdalla on 100% varmaa että joka kerta hedelmöittyy 2 munasolua/hedelmöittynyt munasolu jakautuu kahdeksi alkioksi, ja kumpikin niistä myös 100% varmasti kehittyy valmiiksi vauvaksi?
Miten lääkärit (?) sen on pystyneet toteamaan? Miten asia on perusteltu parille?

Eli tiedät parin, jonka kohdalla on 100% varmaa että joka kerta hedelmöittyy 2 munasolua/hedelmöittynyt munasolu jakautuu kahdeksi alkioksi, ja kumpikin niistä myös 100% varmasti kehittyy valmiiksi vauvaksi?
Miten lääkärit (?) sen on pystyneet toteamaan? Miten asia on perusteltu parille?

Mä en nyt oo ollenkaan varma -on kauan kun asiasta kuulin- mutta mun käsittääkseni se menee niin, että on varmaa, että se jakautuu kahdeksi alkoiksi. Sitä en tiedä, mistä lääkärit sen tietää! Se nyt varmaan ei voi olla sen varmempi kun kenelläkään, että rakaus sujuu ok loppuun asti.

Mä en nyt oo ollenkaan varma -on kauan kun asiasta kuulin- mutta mun käsittääkseni se menee niin, että on varmaa, että se jakautuu kahdeksi alkoiksi. Sitä en tiedä, mistä lääkärit sen tietää! Se nyt varmaan ei voi olla sen varmempi kun kenelläkään, että rakaus sujuu ok loppuun asti.

Monetko identtiset kaksoset niillä jo on?

Mä en nyt purematta niele tätä :D, pakko varmistaa asia lekurilta.

mulle on ihan sama ketkä luulee että tää on provo.. nyt on asiaa jo jonkun verran sulateltu ja kerroin äidilleni joka oli ihan innoissaan... ja viikkoja oli ultran mukaan 16+5

En usko hetkeäkään että kaksosraskaus paljastuisi vasta ultrassa 16+5 koska vatsa kasvaa alkurasakaudessakin sen verran paljon ettei sitä voi olla huomaamatta. Mulla oli jo aivan todella erottuva raskausmaha tuossa kohdalla.

Kahdet tuplat sen sijaan on ihan mahdollista, todennäköisyys epäidenttisten jälkeen saada uudet kaksoset on 5% luokkaa. Tällöin syynä on se, että äidiltä irtoaa 2 munasolua.

Ja se mitä joku tuossa ylempänä kirjoittaa että muka aina saisi identtiset kaksoset on täyttä fuulaa. Identtisten kaksosten tapauksessa alkion jakautumisen syy on vielä tutkijoillekin epäselvä, siis se mikä sen jakautumisen aiheuttaa.

Epäidenttisten todennäköisyys kyllä voi kasvaa jos äidiltä irtoaa useampia munasoluja. Olenkin sanonut että jos meille joskus hankitaan lisää lapsia, aion käydä ultrassa katsomassa kypsyykö yksi vai useampi munasolu, vähän niinkuin jotkut jotka hedelmällisyyshoidoissa käyvät follikkeliultrassa. Raskausaika oli sen verran rankka että toisia kaksosia meidän perheeseen en halua.

Alkuperäinen kirjoittaja tuplien äiti;22517343:
En usko hetkeäkään että kaksosraskaus paljastuisi vasta ultrassa 16+5 koska vatsa kasvaa alkurasakaudessakin sen verran paljon ettei sitä voi olla huomaamatta. Mulla oli jo aivan todella erottuva raskausmaha tuossa kohdalla.

Kahdet tuplat sen sijaan on ihan mahdollista, todennäköisyys epäidenttisten jälkeen saada uudet kaksoset on 5% luokkaa. Tällöin syynä on se, että äidiltä irtoaa 2 munasolua.

Ja se mitä joku tuossa ylempänä kirjoittaa että muka aina saisi identtiset kaksoset on täyttä fuulaa. Identtisten kaksosten tapauksessa alkion jakautumisen syy on vielä tutkijoillekin epäselvä, siis se mikä sen jakautumisen aiheuttaa.

Epäidenttisten todennäköisyys kyllä voi kasvaa jos äidiltä irtoaa useampia munasoluja. Olenkin sanonut että jos meille joskus hankitaan lisää lapsia, aion käydä ultrassa katsomassa kypsyykö yksi vai useampi munasolu, vähän niinkuin jotkut jotka hedelmällisyyshoidoissa käyvät follikkeliultrassa. Raskausaika oli sen verran rankka että toisia kaksosia meidän perheeseen en halua.

kuule mä olen sen verran isokokoinen että ei tod musta huomaa...

Yhteistyössä