Elämä solmussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Daisy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"Daisy"

Vieras
Mitä ihmettä teen elämälläni?? Asun ulkomailla miehen ja 4-v. Pojan kanssa. Ensimmäisenä vuodet olin töissä, nyt ollut kotona pojan kanssa viimeiset 4v, tänä syksynä aloitti päiväkodin joten olen vain kotona aamupäivät. Miehelläni on oma yritys ja tekee ympäripyöreitä päiviä (ala jossa en voi auttaa). Pitäisi mennä töihin, mutta mitään työtä ei ole tarjolla. Koulutuskin on melko mahdotonta, Asumme pienellä paikkakunnalla ja eikä ole mitään aikuisopetusta, eikä myöskään töitä niille koulutetuille ihmisille. Muuten koulutusta ei ole, muuta kuin Suomessa käyty pari ammattikoululinjaa ja lukio.

Mitä ihmettä keksin, en voi kotonakaan vaan istua päivästä toiseen. Tunnen itseni niin tarpeettomaksi. Suomeen muutto ei tule kysymykseen, ainakaan lähitulevaisuudessa, koska miehen yritys pyörii niin hyvin, että olisi typerää aloittaa kaikki alusta ja ilman mitään takeita. Taloudellisesti voisin siis vain olla, mutta kun pää ei sellaista kestä...

Onko siellä muita suomalaisia? Ehkä heidän kanssaan jotain yhteistä tekemistä, ohjelmaa? Ryhdy sinä järjestämään jos ei ole! Tai lähde mukaan vapaaehtoistyöhön, jonka kautta voit saada ystäviä ja hekä kohtakteja työelämään.

Vapaaehtoistyöhön ja kun tutustut paikallisiin, niin saat kontakteja ja sitä kautta voi löytyä jokin työpaikkakin. Matkusta välillä pojan kanssa Suomeen....

Muita suomalaisia on muutama, silloin tällöin nähdään, mutta ei sen kummemmin synkkaa. Vapaaehtoistyötä ei ole kuin huumeiden vastaista työtä, ja niihin en aio mennä. En myöskään ole hoivaajaluonne, eli vanhusten/vammaisten hoito ei ole mulle. Eläimet menis mutta olen pahasti allerginen. Pojan kanssa käydään Suomessa kaksi kertaa vuodessa, mutta sielläkin usein yksinäistä, kun muut töissä ja omissa harrasteissaan yms. Lopulta ollaan mökillä pari viikkoa yksin ja palataan kotiin...

Tunnen toki paikallisia, sen verran pitkään jo täällä asunut, pieni paikka ja mieheni on täältä kotoisin, mutta töitä täällä ei ole. Onpas kurja elämâ, jotenkin sitä odotti elämältä enemmän. :(

Yhteistyössä