Elämä yhtä helvettiä lapsen kanssa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katkus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja matala:
jos ei lujalla äänensävyllä sanottu kielto auta niin sitten mennään omaan huoneeseen rauhoittumaan.

Jep. Ja hajotetaan koko huone sitten. Ja lopuksi karataan ikkunasta ulos.

ai kamala, onko jotkut lapset oikeasti tuollaisia?? Villejä tapauksia olen kyllä nähnyt mutta tuo kuulostaa jo että jotain oikeaa henkistä ongelmaa taitaa olla.

jos ei lujalla äänensävyllä sanottu kielto auta niin sitten mennään omaan huoneeseen rauhoittumaan.

Jep. Ja hajotetaan koko huone sitten. Ja lopuksi karataan ikkunasta ulos.

itsepähän myös sitten huoneensa siivoaa!!!! oppia sekin!!!!!

Ok. En uskonutkaan sun käsittävän.:)
Ehkä hällä ei ole kokemusta erityisistä lapsista. ;) Itse viiden lapsen äitinä (joista yksi siis adhd-poika) voin sanoa että kaikki ei päde kaikkiin. Jos pätisi, niin minäkin olisin kasvattanut pojan pois adhd-ominaisuudestaan. :xmas:

Lisättäköön vielä ennenkuin mut kivitetään. :D Meidän poika ei ole hajottanut huonettaan ja karannut ikkunasta. Mutta tuollaisiakin tapauksia on.

Tilasin tuon kirjan, kiitos linkistä!!

Käyn perheneuvolassa 7v lapseni kanss jolla samanlaisia raivonpuuskia. Eivät olw hänelle vielä diagnoosia löytäneet eivätkä edes keinoja hänen hilltsemiseksikään :headwall:

uskomattomia kommentteja joiltakin. meilläkin ikävä kyllä samantapaista, joka päivä :( olen ihan kypsä... aresti on yhtä tyhjän kanssa, koska tyttö menee ihan itsekin omiin oloihinsa, mutta raivoaa, karjuu, riehuu niin paljon että naapurista hakataan takaisin :( usein tyttö suuttuu ns. turhasta. huutaa niin hysteerisesti ja raivoaa, että melkein kuin tukehtuisi. paiskoo ovia, itkee, raivoaa, mutta ei käy onneksi keneenkään käsiksi. olen ihan neuvoton, kun en edes aina tiedä mistä taas "kohtaus" sai alkunsa. kaikkea ei todellakaan anneta periksi ja joissakin tilanteissa lapsi on tyytyväinen ja osaa käyttäytyä. temperamenttinen on ollut aina, mutta viimeaikoina alkanut menemään hysteeriseen suuntaan. kun tietäisin millä saisin tytön rauhoittumaan :( ja ikää vasta 2,5v... toinen lapsi...

mitä sä itse teet? siis kuinka paljon lapset touhuu itsekseen? Varsinkin tää ongelmakappale? Mitä jos viettäisit vähän enemmän aikaa hänen kanssaan ja keksisit jotain tekemistä? Jotkut lapset turhautuu kun eivät osaa itse aloittaa mitään.

Teet kyllä väärin jos millään lailla ymmärrät fyysisiä purkauksia muita lapsia kohtaan. tai yleensä ketään kohtaan. Mun mielestä sekä sinulle että lapselle olisi parasta mennä terapeutille puhumaan asioista koska tunnut sinäkin hukassa olevan tämän asian kanssa...

Minä kirjoitin:"En ole sanonutkaan, että tilannetta pitää kestää, vaan olen yrittänyt sanoa, että on olemassa erilaisia toimintamalleja, joita tulee harkita tapauskohtaisesti.

Diagnoosi ei ole vastuuvapautus, vaan selittävä tekijä, jonka pohjalta voidaan auttaa löytämään sopivin toimintamalli. Kun ymmärtää MIKSI joku toimii tietyllä tavalla, on helpompi ohjata tämä toimimaan toivotulla tavalla."

Vieras kirjoitti :"Ihan sama minkälainen luonne tai mikä tahansa diagnoosi. Ei toisiin kosketa fyysisesti niin että toinen on koko ajan varpaillaan.
Sama koskee jonseredin lellilapsia ja häntä itseään."

En ymmärrä vieraan pointtia. Saisinko selvennystä, kiitos.

Minä menisin neuvolapsykologin puheille. Jos lapsella on lievää häiriötä jossakin esim. käytöshäiriöitä tai adhd:ta tai jotain, niin saatte avun. Tuo ei kuulosta täysin normaalilta. Ihan oikeesti, lapsi voi tarvita apua. Mene neuvolan kautta johonkin lapsen, itsesi ja miehesi ja muiden lastesi tähden.

Äläkä syytä itseäsi, ei tämä sinusta johdu. Olet paras äiti lapsellesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Minä kirjoitin:"En ole sanonutkaan, että tilannetta pitää kestää, vaan olen yrittänyt sanoa, että on olemassa erilaisia toimintamalleja, joita tulee harkita tapauskohtaisesti.

Diagnoosi ei ole vastuuvapautus, vaan selittävä tekijä, jonka pohjalta voidaan auttaa löytämään sopivin toimintamalli. Kun ymmärtää MIKSI joku toimii tietyllä tavalla, on helpompi ohjata tämä toimimaan toivotulla tavalla."

Vieras kirjoitti :"Ihan sama minkälainen luonne tai mikä tahansa diagnoosi. Ei toisiin kosketa fyysisesti niin että toinen on koko ajan varpaillaan.

Mä voin heti korostaa, että Jonseredin lapset käyttäytyvät täydellisesti ja ovat kerrassaan hurmaavia, kuten äitinsäkin.

Toi tummennettu osa askaruttaa muakin, selvennys olisi suotava.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Mä voin heti korostaa, että Jonseredin lapset käyttäytyvät täydellisesti ja ovat kerrassaan hurmaavia, kuten äitinsäkin.

No minä ymmärrän sen sillai että vaikka olisi millainen diagnoosi hyvänsä, se ei oikeuta ketään käyttämään toisiin fyysistä väkivaltaa, eikä myöskään henkistä, jota tuollainen varpaillaan pito on.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

No minä ymmärrän sen sillai että vaikka olisi millainen diagnoosi hyvänsä, se ei oikeuta ketään käyttämään toisiin fyysistä väkivaltaa, eikä myöskään henkistä, jota tuollainen varpaillaan pito on.

Höh. Niinhä mää just sanoin |O

sanoisin ap, lle, että älä jää yksin asian kanssa vaan ota yhteyttä neuvolaan tai perheneuvolaan ja jos ei sinua kuunnella vie lapsi sitten vaikka yksityiselle lääkärille ja kerro ongelmista. En sinua tunne, muuta tuli tunne, ettei kyse ole mistään kurin puutteesta, vaan, että lapsellasi on nyt sellaisia ongelmia, jotka vaativat ammattiapuakin. minä vein oman lapseni yksityislääkärille kun ilmeni pulmia (erilaisia tosin kuin teillä) ja sain sitä kautta asiat eteempäin.

Höh. Niinhä mää just sanoin |O

kato ku mä luulin ettet sä ymmärtäny sitä pointtia :saint:

Niin se vielä että tässä suhteessa voin lämpimästi suositella isoa ikäeroa lasten välillä, meillä ei 3v kävele 13v yli missään asiassa. Siinä loppuu pienellä huuto kun ei kukaan suostu kuuntelemaan vasta kun osaa ihmisen lailla puhua.
Sitä kyllä ihmettelen miksei lapsi koskaan saisi raivota, meillä kyllä saa, mutta niin ettei se häiritse tai vahingoita toisia. Hyvää se vain tekee välillä päästää höyryjä pihalle.

Siis inhottavia viestejä ihmisiltä, jotka eivät tunne ap:tä tai hänen tapaustaan kunnolla. Silti tullaan tänne kertomaan, kuinka kyse on kurin puutteesta tmv. Mun mielestä tuossa alkuperäisessä viestissä toivottiin lähinnä neuvoja / apua, ei moralisoimista tai sellaisten johtopäätösten tekemistä, jotka eivät oikein perustu mihinkään. Kaikille, kun ei ole noita "helppoja tapauksia" suotu. Voisi ääni kellossa muuttua, kun sattuisi omalle kohdalle vastaava "tilanne"! Hitto, kun ärsyttää nämä ihmiset, joilla on aina varaa puuttua ja kritisoida muiden toimia, vaikkei asiasta juurikaan mitään edes tiedetä!!!!

Tsemppiä ap:lle. :)

kato ku mä luulin ettet sä ymmärtäny sitä pointtia :saint:

En ymmärtänyt sitä, että voi väittää tuollaista, jos on lukenut aiemman vastaukseni.

Enkä minä sinulle karjunut, turhautti vain se, että vieras ei ymmärtänyt. :ashamed: =)

Olisin kaivannut selvennystä hänen pikaisille päätelmilleen koko asiasta.

Te olette hassuja ja ihania, miksi mä tästä itseäni teatteriin viihdyttämään lähden? :D :xmas:

Osta kausilippu KaksPlussan draama- ja komedianäytäntöihin. Improvisaatiota ilman parempaa tietoa!

Yhteistyössä